Ačkoliv vzhlížíme k pilotům F1 s úctou a obdivem, jsou to pořád lidé z masa a kostí a také oni mají běžné problémy, kvůli kterým by leckdo z nás upaloval k lékaři a nechal si vystavit neschopenku. Právě Gutiérrez by o tom mohl hovořit.
Na veřejnost občas problesknou zprávy o zdravotních potížích, ale spíš se o nich mlčí. Nejde tu o zranění nebo problémy s nimi souvisejícími, nýbrž o nemoci, které běžného řidiče spolehlivě odradí od toho, aby usedl za volant. A teď si představte, že byste se měli prezentovat na závodní dráze.
Esteban Gutiérrez podruhé za sebou dokázal v kvalifikaci zdolat týmového kolegu Grosjeana, ale radosti si moc neužil, protože podle vlastních slov se před závodem i při něm cítil pod psa. Závod sice dokončil, ale byl pro něj utrpením.
"Bylo to nesmírně těžké, protože jsem se vůbec necítil dobře. Střídání teplot, chvíli mnou třásla zima, pak horečka, při závodě mě pronásledovaly bolesti břicha, každé brzdění stálo za ... (padlo frekventované čtyřpísmenné slovo běžné v amerických akčních filmech). Bylo to opravdu moc špatné, závod tím pádem vůbec nebyl příjemný," popsal své zdravotní problémy Gutiérrez.
"Nakonec jsem to vydržel do cíle, ale upřímně v těchto povětrnostních podmínkách jsme moc šancí neměli. Pořád nám chybí způsob jak se vypořádat s nízkou teplotou pneumatik. Není to jen otázka týkající se jejich opotřebení, ale o práci s nimi. na to je třeba se maximálně zaměřit. Usilovně na tom pracujeme, ale bohužel jako nováčci na některé věci přicházíme pomaleji. Ale opravdu se snažíme, navíc doufám, že nás nečeká mnoho závodů na tomto typu, protože kdykoliv jsme ho použili nedosáhli jsme výsledku, který bychom očekávali," dodal Mexičan.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.