Ačkoliv vzhlížíme k pilotům F1 s úctou a obdivem, jsou to pořád lidé z masa a kostí a také oni mají běžné problémy, kvůli kterým by leckdo z nás upaloval k lékaři a nechal si vystavit neschopenku. Právě Gutiérrez by o tom mohl hovořit.
Na veřejnost občas problesknou zprávy o zdravotních potížích, ale spíš se o nich mlčí. Nejde tu o zranění nebo problémy s nimi souvisejícími, nýbrž o nemoci, které běžného řidiče spolehlivě odradí od toho, aby usedl za volant. A teď si představte, že byste se měli prezentovat na závodní dráze.
Esteban Gutiérrez podruhé za sebou dokázal v kvalifikaci zdolat týmového kolegu Grosjeana, ale radosti si moc neužil, protože podle vlastních slov se před závodem i při něm cítil pod psa. Závod sice dokončil, ale byl pro něj utrpením.
"Bylo to nesmírně těžké, protože jsem se vůbec necítil dobře. Střídání teplot, chvíli mnou třásla zima, pak horečka, při závodě mě pronásledovaly bolesti břicha, každé brzdění stálo za ... (padlo frekventované čtyřpísmenné slovo běžné v amerických akčních filmech). Bylo to opravdu moc špatné, závod tím pádem vůbec nebyl příjemný," popsal své zdravotní problémy Gutiérrez.
"Nakonec jsem to vydržel do cíle, ale upřímně v těchto povětrnostních podmínkách jsme moc šancí neměli. Pořád nám chybí způsob jak se vypořádat s nízkou teplotou pneumatik. Není to jen otázka týkající se jejich opotřebení, ale o práci s nimi. na to je třeba se maximálně zaměřit. Usilovně na tom pracujeme, ale bohužel jako nováčci na některé věci přicházíme pomaleji. Ale opravdu se snažíme, navíc doufám, že nás nečeká mnoho závodů na tomto typu, protože kdykoliv jsme ho použili nedosáhli jsme výsledku, který bychom očekávali," dodal Mexičan.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.