Přímí soupeři Fernanda Alonsa v boji o titul - Lewis Hamilton ani Sebastian Vettel - nesouhlasí s jeho tvrzením, že má Ferrari nejpomalejší vůz ze špičkových týmů.
Španěl včera v Belgii uvedl: "Z pohledu výkonnosti jsme očividně nejpomalejší z uchazečů o titul či kluků na čele. Máme díky bodům výhodu, ale nevýhodu ve výkonnosti, takže si nemyslím, že bychom byli favority."
Vettel se tomuto Alonsovu tvrzení zasmál: "Nevede jenom proto, že někdo vypsal šek a dal mu takové množství bodů. Myslím, že si to zaslouží.
Samozřejmě, že když se podíváte na začátek sezóny a na zimní testování, zdá se, že Ferrari mělo spoustu problémů. Pak se ale dali dohromady a postavili velmi konkurenceschopné auto. A konkurenceschopní byli za všech okolností a podmínek.
Myslím, že si zaslouží být v této pozici. Když se poohlédnete za několika posledními závody, byli vždy dostatečně rychlí na to, aby končili na pódiu a občas vyhrávali závody," dodává pilot Red Bull.
Hamilton a Vettel s Alonsem nesouhlasí (ilustrační foto: Red Bull Racing)
S výrokem Alonsa nesouhlasí ani Hamilton: "Tohle řekl, jo? Jen se staví do příjemné pozice. Mohl bych říci totéž: 'Mé auto je není nejpomalejší ze čtyř špičkových týmů, ale uvidíme, co s tím naděláme.'
Nevím, proč by měl říkat, že jeho auto není tak rychlé, pokud necítí, že neudělali krok zpět, ale to podle mě není ten případ. Fernando je stále zřejmě tím nejlepším pilotem současnosti, konzistentně sbírá body.
Dojíždí v každém závodě na bodech, takže odvádí solidní práci. Vyhrál několik závodů, takže bych rozhodně netvrdil, že má nejhorší auto," dodává Hamilton, jenž na Alonsa v šampionátu ztrácí 47 bodů.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.