Přímí soupeři Fernanda Alonsa v boji o titul - Lewis Hamilton ani Sebastian Vettel - nesouhlasí s jeho tvrzením, že má Ferrari nejpomalejší vůz ze špičkových týmů.
Španěl včera v Belgii uvedl: "Z pohledu výkonnosti jsme očividně nejpomalejší z uchazečů o titul či kluků na čele. Máme díky bodům výhodu, ale nevýhodu ve výkonnosti, takže si nemyslím, že bychom byli favority."
Vettel se tomuto Alonsovu tvrzení zasmál: "Nevede jenom proto, že někdo vypsal šek a dal mu takové množství bodů. Myslím, že si to zaslouží.
Samozřejmě, že když se podíváte na začátek sezóny a na zimní testování, zdá se, že Ferrari mělo spoustu problémů. Pak se ale dali dohromady a postavili velmi konkurenceschopné auto. A konkurenceschopní byli za všech okolností a podmínek.
Myslím, že si zaslouží být v této pozici. Když se poohlédnete za několika posledními závody, byli vždy dostatečně rychlí na to, aby končili na pódiu a občas vyhrávali závody," dodává pilot Red Bull.
Hamilton a Vettel s Alonsem nesouhlasí (ilustrační foto: Red Bull Racing)
S výrokem Alonsa nesouhlasí ani Hamilton: "Tohle řekl, jo? Jen se staví do příjemné pozice. Mohl bych říci totéž: 'Mé auto je není nejpomalejší ze čtyř špičkových týmů, ale uvidíme, co s tím naděláme.'
Nevím, proč by měl říkat, že jeho auto není tak rychlé, pokud necítí, že neudělali krok zpět, ale to podle mě není ten případ. Fernando je stále zřejmě tím nejlepším pilotem současnosti, konzistentně sbírá body.
Dojíždí v každém závodě na bodech, takže odvádí solidní práci. Vyhrál několik závodů, takže bych rozhodně netvrdil, že má nejhorší auto," dodává Hamilton, jenž na Alonsa v šampionátu ztrácí 47 bodů.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.