O Paula di Restu je v paddocku formule 1 velký zájem. Jeho jméno je spojováno s týmem Mercedes a nyní i s McLarenem, který se připravuje na možnost odchodu svého letitého chráněnce Lewise Hamiltona.
Je důležité mít náhradní plán. Přestože by McLaren rád pokračoval ve spolupráci s Hamiltonem, kterému nabídl pětiletý kontrakt v hodnotě 100 000 000 liber, musí myslet na zadní vrátka. Těmi by se do McLarenu mohl dostat právě di Resta. Politická hra byla odstartována. Vztah mezi Hamiltonem a McLarenem postupně chladne, zejména v letošní sezóně, kdy ho McLaren připravil o několik dobrých výsledků. Britská stáj šampióna z roku 2008 chce, Hamilton váhá. Proto McLaren veřejně přiznal námluvy u di Resty – a oslabil tím Hamiltonovu vyjednávací pozici. Peprné na celé věci je to, že di Restovým manažerem je Hamiltonův otec Anthony.
Zamíří Paul di Resta do McLarenu? To záleží na Hamiltonovi... (foto: Sahara Force India)
Že má di Resta smlouvu s Force India i na příští rok? Na tom příliš nezáleží. Finanční kompenzace by přesun jistě usnadnila. „S oběma máme pevný kontrakt,“ naráží šéf Force India Vijay Mallya na smlouvy Paula di Resty a Nica Hulkenberga. „Naše vztahy jsou výborné. Pokud budou někdy přemýšlet o přestupu a přijdou s tím za mnou, určitě se přátelsky domluvíme,“ řekl Mallya a prakticky tím potvrdil, že di Restovi a Hulkenbergovi v odchodu bránit nebude.Sečteno a podtrženo, bratranec trojnásobného vítěze Indianapolis 500 Daria Franchittiho, má do příštího roku tři možnosti. Buď zůstane u Force India, nebo nahradí Lewise Hamiltona, nebo zaujme místo u Mercedesu po případném odchodu Michaela Schumachera.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.