O Paula di Restu je v paddocku formule 1 velký zájem. Jeho jméno je spojováno s týmem Mercedes a nyní i s McLarenem, který se připravuje na možnost odchodu svého letitého chráněnce Lewise Hamiltona.
Je důležité mít náhradní plán. Přestože by McLaren rád pokračoval ve spolupráci s Hamiltonem, kterému nabídl pětiletý kontrakt v hodnotě 100 000 000 liber, musí myslet na zadní vrátka. Těmi by se do McLarenu mohl dostat právě di Resta. Politická hra byla odstartována. Vztah mezi Hamiltonem a McLarenem postupně chladne, zejména v letošní sezóně, kdy ho McLaren připravil o několik dobrých výsledků. Britská stáj šampióna z roku 2008 chce, Hamilton váhá. Proto McLaren veřejně přiznal námluvy u di Resty – a oslabil tím Hamiltonovu vyjednávací pozici. Peprné na celé věci je to, že di Restovým manažerem je Hamiltonův otec Anthony.
Zamíří Paul di Resta do McLarenu? To záleží na Hamiltonovi... (foto: Sahara Force India)
Že má di Resta smlouvu s Force India i na příští rok? Na tom příliš nezáleží. Finanční kompenzace by přesun jistě usnadnila. „S oběma máme pevný kontrakt,“ naráží šéf Force India Vijay Mallya na smlouvy Paula di Resty a Nica Hulkenberga. „Naše vztahy jsou výborné. Pokud budou někdy přemýšlet o přestupu a přijdou s tím za mnou, určitě se přátelsky domluvíme,“ řekl Mallya a prakticky tím potvrdil, že di Restovi a Hulkenbergovi v odchodu bránit nebude.Sečteno a podtrženo, bratranec trojnásobného vítěze Indianapolis 500 Daria Franchittiho, má do příštího roku tři možnosti. Buď zůstane u Force India, nebo nahradí Lewise Hamiltona, nebo zaujme místo u Mercedesu po případném odchodu Michaela Schumachera.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.