Vnitřní boj v týmu Red Bull Racing dostal nečekané obrátky a Vettelovy naděje na zisk titulu se postupně vytrácejí. Svůj názor na mladého německého pilota prozrazuje Mike Gascoyne z Lotusu.
Přitom to byl on, který měl letošní mistrovství, alespoň dle výsledků začátku letošního šampionátu, vyhrát. Německý pilot ukazuje, že jeho nízký věk je výrazným handicapem i ve srovnání s jeho týmovým kolegou Markem Webberem.
„Mark byl vždy velmi odhodlaným a férovým jezdcem,“ řekl šéf Lotusu Mike Gascoyne v rozhovoru pro Motosport-Total.com. „Poprvé jsem se s ním sešel, když trénoval za tým Jordan, pak testoval pro tým Benetton. Vždy byl velmi koncentrovaný, k úkolům přistupoval vážně. To se odráží ve způsobu, jakým k závodům přistupuje. Smlouvu s ním podepsal i Flavio Briatore, který nikdy nespolupracuje s idioty,“ dodal.
„Za mého působení v Benettonu byly testovacími piloty Fernando Alonso a Mark Weber. Nebylo to tak zlé, když dnes už jde (v případě Alonsa) o dvojnásobného mistra světa a možná také nového mistra světa. Mark Webber vždy vystupoval seriózně. Vždy tvrdě trénoval a pro svou kariéru toho vykonal mnoho. Hodně na sobě pracoval a teď je to vidět. Ve světovém šampionátu jde především o stálou výkonnost,“ pokračoval Brit.
Sebastian Vettel v Belgii
Nejvíc jej překvapují chyby, které Vettel dělá: „Mluví se o něm, že je nástupcem Alonsa, Schumachera nebo Hamiltona, ale ti nikdy nedělali tolik chyb jako on. Ano, může se stát, že někdy nezabodujete, ale Vettelovi se to stává poměrně často. Už dvakrát se stalo, že v závodě vyřadil dva svoje soupeře o zisk titulu mistra světa.“
Co s tím má Red Bull udělat? „Tým s tím moc nenadělá, o to se musí každý jezdec postarat sám,“ říká Gascoyne. „On je tím člověkem, který musí brzdit. Nevím například, co dělal s Liuzzim, když dostal trest průjezd boxy. Když jste rychlejší než soupeř, tak jdete do boxů o kolo dřív. Nemá smysl s ním bojovat. Pak logicky může dojít ke kontaktu. Nemá smysl tak moc riskovat.“
Gascoyne dostal i otázku, zda má Red Bull postavit do čela Marka Webbera: „Nevím, také McLaren by měl asi upřednostnit pouze jednoho jezdce (Hamiltona), ale v obou týmech to může po Monze vypadat jinak. Vždyť stačí jediný opačný výsledek a piloti budou mít zase vyrovnané pozice v boji o letošní šampionát. Měli by to nechat tak. Jezdci spolu musí bojovat do poslední chvíle.“
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.