Vnitřní boj v týmu Red Bull Racing dostal nečekané obrátky a Vettelovy naděje na zisk titulu se postupně vytrácejí. Svůj názor na mladého německého pilota prozrazuje Mike Gascoyne z Lotusu.
Přitom to byl on, který měl letošní mistrovství, alespoň dle výsledků začátku letošního šampionátu, vyhrát. Německý pilot ukazuje, že jeho nízký věk je výrazným handicapem i ve srovnání s jeho týmovým kolegou Markem Webberem.
„Mark byl vždy velmi odhodlaným a férovým jezdcem,“ řekl šéf Lotusu Mike Gascoyne v rozhovoru pro Motosport-Total.com. „Poprvé jsem se s ním sešel, když trénoval za tým Jordan, pak testoval pro tým Benetton. Vždy byl velmi koncentrovaný, k úkolům přistupoval vážně. To se odráží ve způsobu, jakým k závodům přistupuje. Smlouvu s ním podepsal i Flavio Briatore, který nikdy nespolupracuje s idioty,“ dodal.
„Za mého působení v Benettonu byly testovacími piloty Fernando Alonso a Mark Weber. Nebylo to tak zlé, když dnes už jde (v případě Alonsa) o dvojnásobného mistra světa a možná také nového mistra světa. Mark Webber vždy vystupoval seriózně. Vždy tvrdě trénoval a pro svou kariéru toho vykonal mnoho. Hodně na sobě pracoval a teď je to vidět. Ve světovém šampionátu jde především o stálou výkonnost,“ pokračoval Brit.
Sebastian Vettel v Belgii
Nejvíc jej překvapují chyby, které Vettel dělá: „Mluví se o něm, že je nástupcem Alonsa, Schumachera nebo Hamiltona, ale ti nikdy nedělali tolik chyb jako on. Ano, může se stát, že někdy nezabodujete, ale Vettelovi se to stává poměrně často. Už dvakrát se stalo, že v závodě vyřadil dva svoje soupeře o zisk titulu mistra světa.“
Co s tím má Red Bull udělat? „Tým s tím moc nenadělá, o to se musí každý jezdec postarat sám,“ říká Gascoyne. „On je tím člověkem, který musí brzdit. Nevím například, co dělal s Liuzzim, když dostal trest průjezd boxy. Když jste rychlejší než soupeř, tak jdete do boxů o kolo dřív. Nemá smysl s ním bojovat. Pak logicky může dojít ke kontaktu. Nemá smysl tak moc riskovat.“
Gascoyne dostal i otázku, zda má Red Bull postavit do čela Marka Webbera: „Nevím, také McLaren by měl asi upřednostnit pouze jednoho jezdce (Hamiltona), ale v obou týmech to může po Monze vypadat jinak. Vždyť stačí jediný opačný výsledek a piloti budou mít zase vyrovnané pozice v boji o letošní šampionát. Měli by to nechat tak. Jezdci spolu musí bojovat do poslední chvíle.“
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.