Vnitřní boj v týmu Red Bull Racing dostal nečekané obrátky a Vettelovy naděje na zisk titulu se postupně vytrácejí. Svůj názor na mladého německého pilota prozrazuje Mike Gascoyne z Lotusu.
Přitom to byl on, který měl letošní mistrovství, alespoň dle výsledků začátku letošního šampionátu, vyhrát. Německý pilot ukazuje, že jeho nízký věk je výrazným handicapem i ve srovnání s jeho týmovým kolegou Markem Webberem.
„Mark byl vždy velmi odhodlaným a férovým jezdcem,“ řekl šéf Lotusu Mike Gascoyne v rozhovoru pro Motosport-Total.com. „Poprvé jsem se s ním sešel, když trénoval za tým Jordan, pak testoval pro tým Benetton. Vždy byl velmi koncentrovaný, k úkolům přistupoval vážně. To se odráží ve způsobu, jakým k závodům přistupuje. Smlouvu s ním podepsal i Flavio Briatore, který nikdy nespolupracuje s idioty,“ dodal.
„Za mého působení v Benettonu byly testovacími piloty Fernando Alonso a Mark Weber. Nebylo to tak zlé, když dnes už jde (v případě Alonsa) o dvojnásobného mistra světa a možná také nového mistra světa. Mark Webber vždy vystupoval seriózně. Vždy tvrdě trénoval a pro svou kariéru toho vykonal mnoho. Hodně na sobě pracoval a teď je to vidět. Ve světovém šampionátu jde především o stálou výkonnost,“ pokračoval Brit.
Sebastian Vettel v Belgii
Nejvíc jej překvapují chyby, které Vettel dělá: „Mluví se o něm, že je nástupcem Alonsa, Schumachera nebo Hamiltona, ale ti nikdy nedělali tolik chyb jako on. Ano, může se stát, že někdy nezabodujete, ale Vettelovi se to stává poměrně často. Už dvakrát se stalo, že v závodě vyřadil dva svoje soupeře o zisk titulu mistra světa.“
Co s tím má Red Bull udělat? „Tým s tím moc nenadělá, o to se musí každý jezdec postarat sám,“ říká Gascoyne. „On je tím člověkem, který musí brzdit. Nevím například, co dělal s Liuzzim, když dostal trest průjezd boxy. Když jste rychlejší než soupeř, tak jdete do boxů o kolo dřív. Nemá smysl s ním bojovat. Pak logicky může dojít ke kontaktu. Nemá smysl tak moc riskovat.“
Gascoyne dostal i otázku, zda má Red Bull postavit do čela Marka Webbera: „Nevím, také McLaren by měl asi upřednostnit pouze jednoho jezdce (Hamiltona), ale v obou týmech to může po Monze vypadat jinak. Vždyť stačí jediný opačný výsledek a piloti budou mít zase vyrovnané pozice v boji o letošní šampionát. Měli by to nechat tak. Jezdci spolu musí bojovat do poslední chvíle.“
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.