Sebastian Buemi věří, že po zisku čtyř bodů v Kanadě bude jeho tým ve Valencii ještě rychlejší a znovu zaboduje.
Toro Rosso s sebou veze do Španělska i nové díly, Švýcar je proto pozitivně naladěn. Monopostu STR5 bude podle něj Valencie sedět více než Montreal.
"Co se čistého času na kolo týče, tak si myslím, že Valencie bude pro nás lepší, protože když jezdíme s vyšším přítlakem, jsme o něco rychlejší," říká Buemi, jenž jedno kolo v Kanadě dokonce vedl. "Zdá se, že v Montrealu jsme při nižším množstvím paliva učinili krok zpět - když to srovnáváme s Williamsem a Mercedesem, ale příště bychom měli být znovu blízko Williamsu."
Švýcarovi se však v Kanadě dařilo a se svým výkonem byl velmi spokojený: "Bylo to mnohem lepší než v několika předchozích závodech. Startoval jsem na tvrdší směsi, která odcházela mnohem pomaleji. Byl to můj nápad - inženýři chtěli, abych startoval na měkčí sadě, ale já jsem opravdu chtěl prosadit tu tvrdší, takže jsem rád, že se to nakonec ukázalo jako správná volba." Buemi díky tomu zajížděl ke své první zastávce až v 15. kole, zatímco většina vedoucích pilotů byla v boxech mnohem dříve (Hamilton v 7., Button v 6., Alonso v 7. kole).
Buemi ve vedení Velké ceny Kanady před Alonsem a Hamiltonem
"Měl jsem štěstí v prvním kole, že jsem se vyhnul incidentům, což se mi v minulých závodech nepovedlo. Tentokrát jsem neměl žádné problémy. Letos mám opravdu smůlu, takže to byl opravdu skvělý výsledek a tým odvedl dobrou práci. Všechno šlo dobře: od startu po strategii zastávek.
Tým se strategií odvedl fantastickou práci: učinili náročná rozhodnutí a zastávky byly dobré. Někdy při tolika zastávkách můžete spoustu času ztratit, tentokrát tomu tak ale nebylo. Na počátku jsem jezdil s Alonsem a Hamiltonem, musel je brzdit. Byla to zábava a získat čtyři body je opravdu dobré," dodává pilot stáje Toro Rosso.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.