Sebastian Buemi věří, že po zisku čtyř bodů v Kanadě bude jeho tým ve Valencii ještě rychlejší a znovu zaboduje.
Toro Rosso s sebou veze do Španělska i nové díly, Švýcar je proto pozitivně naladěn. Monopostu STR5 bude podle něj Valencie sedět více než Montreal.
"Co se čistého času na kolo týče, tak si myslím, že Valencie bude pro nás lepší, protože když jezdíme s vyšším přítlakem, jsme o něco rychlejší," říká Buemi, jenž jedno kolo v Kanadě dokonce vedl. "Zdá se, že v Montrealu jsme při nižším množstvím paliva učinili krok zpět - když to srovnáváme s Williamsem a Mercedesem, ale příště bychom měli být znovu blízko Williamsu."
Švýcarovi se však v Kanadě dařilo a se svým výkonem byl velmi spokojený: "Bylo to mnohem lepší než v několika předchozích závodech. Startoval jsem na tvrdší směsi, která odcházela mnohem pomaleji. Byl to můj nápad - inženýři chtěli, abych startoval na měkčí sadě, ale já jsem opravdu chtěl prosadit tu tvrdší, takže jsem rád, že se to nakonec ukázalo jako správná volba." Buemi díky tomu zajížděl ke své první zastávce až v 15. kole, zatímco většina vedoucích pilotů byla v boxech mnohem dříve (Hamilton v 7., Button v 6., Alonso v 7. kole).
Buemi ve vedení Velké ceny Kanady před Alonsem a Hamiltonem
"Měl jsem štěstí v prvním kole, že jsem se vyhnul incidentům, což se mi v minulých závodech nepovedlo. Tentokrát jsem neměl žádné problémy. Letos mám opravdu smůlu, takže to byl opravdu skvělý výsledek a tým odvedl dobrou práci. Všechno šlo dobře: od startu po strategii zastávek.
Tým se strategií odvedl fantastickou práci: učinili náročná rozhodnutí a zastávky byly dobré. Někdy při tolika zastávkách můžete spoustu času ztratit, tentokrát tomu tak ale nebylo. Na počátku jsem jezdil s Alonsem a Hamiltonem, musel je brzdit. Byla to zábava a získat čtyři body je opravdu dobré," dodává pilot stáje Toro Rosso.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.
Ferrari nezvládlo kvalifikaci na domácí půdě v Imole a do závěrečné části se nedostal ani jeden jezdců. Zklamaný Leclerc připustil, že „zázraky dělat neumí“, a slabý výkon vozu SF-25 znovu vyvolal pochybnosti o jeho konkurenceschopnosti.
Oscar Piastri v Imole získal pole position před Maxem Verstappenem, který zaostal o pouhých 0,034 sekundy, zatímco George Russell skončil třetí. Naopak Ferrari a Mercedes nečekaně nepostoupily do Q3, kvalifikaci přerušily nehody Yukiho Tsunody a Franca Colapinta.
Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.