Technický šéf jednoho z nováčků letošní sezony – Lotusu, se vyjádřil ke spekulacím okolo nového dodavatele pneumatik pro Formuli 1, kterým by měl být francouzský gigant Michelin.
V posledních dnech vyšlo na povrch, že možnou náhradou za odcházející společnost Bridgestone, by mohla být světová pneumatikářská jednička Michelin, která seriál Formule 1 opustila na konci sezony 2006 po zisku titulů v posledních dvou ročnících své působnosti.
Mike Gascoyne však přišel s novou informací. Podle jeho zdrojů by Michelin podmiňoval svou účast v roce 2011 změnou aktuálních pravidel. Pneumatikáři z Clermont – Ferrand údajně vyžadují zvětšení současných třináctipalcových ráfků o plných pět palců.
Gascoyne je pevně přesvědčen o velkém dopadu takto razantních změn nejen na mechanickou oblast vozu, ale i na samotnou aerodynamiku. Proto také varuje před ukvapenými rozhodnutími, při výběru nového dodavatele, které by mohlo poškodit především menší týmy: "Ohledně této otázky mám velice smíšené pocity. V některých ohledech, jako nový tým, můžete podporovat velké změny pravidel, protože tato radikálnost vám může velice prospět. Na druhou stranu, jako nový tým mnohdy nemáte potřebný počet lidí a vybavení, abyste se se změnou vyrovnali. Avšak ať to bude jakkoli, budeme se snažit s tím vypořádat."
Gascoyne dále uvádí: "Některé velké týmy by takové změny nepodpořily, chtěly by uchovat status quo, ale stejně bude příští rok přítomna velká změna aerodynamiky se zákazem dvojitých difuzorů. Týmy tak budou stavět prakticky nová auta. Vliv na aerodynamiku v případě změny by byl přesto obrovský, proto musíme být velice opatrní, než něco přijmeme."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.