Technický šéf jednoho z nováčků letošní sezony – Lotusu, se vyjádřil ke spekulacím okolo nového dodavatele pneumatik pro Formuli 1, kterým by měl být francouzský gigant Michelin.
V posledních dnech vyšlo na povrch, že možnou náhradou za odcházející společnost Bridgestone, by mohla být světová pneumatikářská jednička Michelin, která seriál Formule 1 opustila na konci sezony 2006 po zisku titulů v posledních dvou ročnících své působnosti.
Mike Gascoyne však přišel s novou informací. Podle jeho zdrojů by Michelin podmiňoval svou účast v roce 2011 změnou aktuálních pravidel. Pneumatikáři z Clermont – Ferrand údajně vyžadují zvětšení současných třináctipalcových ráfků o plných pět palců.
Gascoyne je pevně přesvědčen o velkém dopadu takto razantních změn nejen na mechanickou oblast vozu, ale i na samotnou aerodynamiku. Proto také varuje před ukvapenými rozhodnutími, při výběru nového dodavatele, které by mohlo poškodit především menší týmy: "Ohledně této otázky mám velice smíšené pocity. V některých ohledech, jako nový tým, můžete podporovat velké změny pravidel, protože tato radikálnost vám může velice prospět. Na druhou stranu, jako nový tým mnohdy nemáte potřebný počet lidí a vybavení, abyste se se změnou vyrovnali. Avšak ať to bude jakkoli, budeme se snažit s tím vypořádat."
Gascoyne dále uvádí: "Některé velké týmy by takové změny nepodpořily, chtěly by uchovat status quo, ale stejně bude příští rok přítomna velká změna aerodynamiky se zákazem dvojitých difuzorů. Týmy tak budou stavět prakticky nová auta. Vliv na aerodynamiku v případě změny by byl přesto obrovský, proto musíme být velice opatrní, než něco přijmeme."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.