Kvalifikace na GP Nizozemska přinesla vítězství Maxe Verstappena, dvě červené vlajky a také parádní výkon Alexe Albona.
Q1 přinesla přechodné podmínky - teplota byla celkem nízká (16°C), trať byla o šest stupňů vyšší, samozřejmě byla dominantní vlhkost vzduchu - 86 %. Vítr o rychlosti 4,3 m/s postupně sílil. Řada jezdců si stěžovala na nedostatek přilnavosti, byl mezi nimi i Max Verstappen, který v první zatáčce vycestoval mimo trať. Nešlo však jen o něj. Chyb se v prvních kolech dopustili také Hulkenberg nebo Albon, Magnussen dokonce musel použít "únikové zóny" na konci cílové rovinky. S přibývajícím časem se však podmínky zlepšovaly a časy zrychlovaly. Z Q1 se nakonec neprobojovali, Zhou, Bottas, Ocon, Magnussen a Lawson.
Ve druhém kvalifikačním segmentu se počasí dále zlepšovalo a trať osychala. Překvapily Williamsy, Albon zajel třetí nejrychlejší čas, Sargeant byl desátý, takže oba tmavě modré vozy otevřely bránu do Q3. Kdo naopak zůstal úvezně v Q2 byli Stroll, Gasly, Hamilton, Cunoda a Hulkenberg. Zejména pro Hamiltona je to velké zklamání, protože sedminásobný šampion si věřil na boj s Red Bullem a McLarenem. Naproti tomu Williams poprvé od roku 2017 měl v TOP 10 oba vozy.
Leclerc skidded off onto the grass and took a fairly hefty hit to the barriers 💥Pride bruised, otherwise okay 👍#DutchGP #F1 pic.twitter.com/L7avBtLK9V
— Formula 1 (@F1) August 26, 2023Ve třetí části kvalifikace nazuli piloti suché pneumatiky. Jenže to se některým zle nevyplatilo - konkrétně Loganu Sargeantovi, který tvrdě havaroval v prvním sektoru poté, co nezvládl průjezd druhé zatáčky - následovala červená vlajka, protože Američanův williams poškodil vážně bariéru po nárazu nejdřív přídí a poté zádí. Oprava bariéry po nehodě Logana se protáhla takřka na dvacet minut, hned poté ale přišla další červená vlajka. Tentokrát zásluhou Leclerca, který v deváté zatáčce ztratil kontrolu nad vozem a opřel svůj vůz do přilehlé bariéry.
V té době zbývaly do konce Q3 čtyři minuty, přičemž na čele se vyhřívali oba piloti McLarenu, za nimi následoval Max Verstappen. Poslední měřené pokusy však pořadím dokonale zamíchaly. S náskokem půl vteřiny ovládl kvalifikaci Max Verstappen, druhá příčka patří Landu Norrisovi, třetí odstartuje George Russell a čtvrtý překvapivě Alex Albon.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.