Kvalifikace na GP Nizozemska přinesla vítězství Maxe Verstappena, dvě červené vlajky a také parádní výkon Alexe Albona.
Q1 přinesla přechodné podmínky - teplota byla celkem nízká (16°C), trať byla o šest stupňů vyšší, samozřejmě byla dominantní vlhkost vzduchu - 86 %. Vítr o rychlosti 4,3 m/s postupně sílil. Řada jezdců si stěžovala na nedostatek přilnavosti, byl mezi nimi i Max Verstappen, který v první zatáčce vycestoval mimo trať. Nešlo však jen o něj. Chyb se v prvních kolech dopustili také Hulkenberg nebo Albon, Magnussen dokonce musel použít "únikové zóny" na konci cílové rovinky. S přibývajícím časem se však podmínky zlepšovaly a časy zrychlovaly. Z Q1 se nakonec neprobojovali, Zhou, Bottas, Ocon, Magnussen a Lawson.
Ve druhém kvalifikačním segmentu se počasí dále zlepšovalo a trať osychala. Překvapily Williamsy, Albon zajel třetí nejrychlejší čas, Sargeant byl desátý, takže oba tmavě modré vozy otevřely bránu do Q3. Kdo naopak zůstal úvezně v Q2 byli Stroll, Gasly, Hamilton, Cunoda a Hulkenberg. Zejména pro Hamiltona je to velké zklamání, protože sedminásobný šampion si věřil na boj s Red Bullem a McLarenem. Naproti tomu Williams poprvé od roku 2017 měl v TOP 10 oba vozy.
Leclerc skidded off onto the grass and took a fairly hefty hit to the barriers 💥Pride bruised, otherwise okay 👍#DutchGP #F1 pic.twitter.com/L7avBtLK9V
— Formula 1 (@F1) August 26, 2023Ve třetí části kvalifikace nazuli piloti suché pneumatiky. Jenže to se některým zle nevyplatilo - konkrétně Loganu Sargeantovi, který tvrdě havaroval v prvním sektoru poté, co nezvládl průjezd druhé zatáčky - následovala červená vlajka, protože Američanův williams poškodil vážně bariéru po nárazu nejdřív přídí a poté zádí. Oprava bariéry po nehodě Logana se protáhla takřka na dvacet minut, hned poté ale přišla další červená vlajka. Tentokrát zásluhou Leclerca, který v deváté zatáčce ztratil kontrolu nad vozem a opřel svůj vůz do přilehlé bariéry.
V té době zbývaly do konce Q3 čtyři minuty, přičemž na čele se vyhřívali oba piloti McLarenu, za nimi následoval Max Verstappen. Poslední měřené pokusy však pořadím dokonale zamíchaly. S náskokem půl vteřiny ovládl kvalifikaci Max Verstappen, druhá příčka patří Landu Norrisovi, třetí odstartuje George Russell a čtvrtý překvapivě Alex Albon.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.