Třetí trénink nabídl mokrou trať a hned několik incidentů. Nejrychlejší čas zajel Max Verstappen. Havarovali například Zhou nebo Ocon.
Včerejší předpověď počasí se vyplnila a v Holandsku prakticky od začátku třetího tréninku intenzivně pršelo. Přesto zkusili někteří piloti zajet měřená kola. Jenže podmínky byly opravdu náročné, Alonso, Pérez a Verstappen ještě své monoposty ukočírovali, Kevin Magnussen však už ne. Jeho Haas skončil v bariéře, což vyvolalo červené vlajky.
Po odklizení Dánova vozu začalo pršet ještě výrazněji, i přesto se ale někteří jezdci vydali na trať. Například Verstappen nebo Leclerc. Chvíli poté havaroval Zhou, jehož incident zapříčinil další červenou vlajku.
🚩 RED FLAG 🚩We go red again - this time Zhou beaches himself in the gravel just before the final corner#DutchGP #F1 pic.twitter.com/RXAqlVnydS
— Formula 1 (@F1) August 26, 2023V závěru třetího tréninku se podmínky na trati přece jen zlepšily. Jezdci mohli díky tomu obout pneumatiky do přechodných podmínek. Je tedy logické, že dosahované časy měly relativně výrazně rychlejší hodnoty. Nejrychleji nakonec zajel Verstappen, druhou příčku obsadil Russell, třetí skončil Sergio Pérez.
Nedá se však říct, že by výsledky byly nějak zvlášť reprezentativní. Největším favoritem pro zbytek víkendu sice je Max Verstappen, ale zdá se, že McLaren by mohl atakovat umístění na stupních vítězů. Slušně se jeví také Aston Martin, který do Nizozemska přivezl nové díly, jež podle všeho fungují velmi dobře. Nováček Liam Lawson skončil osmnáctý.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.