Třetí trénink nabídl mokrou trať a hned několik incidentů. Nejrychlejší čas zajel Max Verstappen. Havarovali například Zhou nebo Ocon.
Včerejší předpověď počasí se vyplnila a v Holandsku prakticky od začátku třetího tréninku intenzivně pršelo. Přesto zkusili někteří piloti zajet měřená kola. Jenže podmínky byly opravdu náročné, Alonso, Pérez a Verstappen ještě své monoposty ukočírovali, Kevin Magnussen však už ne. Jeho Haas skončil v bariéře, což vyvolalo červené vlajky.
Po odklizení Dánova vozu začalo pršet ještě výrazněji, i přesto se ale někteří jezdci vydali na trať. Například Verstappen nebo Leclerc. Chvíli poté havaroval Zhou, jehož incident zapříčinil další červenou vlajku.
🚩 RED FLAG 🚩We go red again - this time Zhou beaches himself in the gravel just before the final corner#DutchGP #F1 pic.twitter.com/RXAqlVnydS
— Formula 1 (@F1) August 26, 2023V závěru třetího tréninku se podmínky na trati přece jen zlepšily. Jezdci mohli díky tomu obout pneumatiky do přechodných podmínek. Je tedy logické, že dosahované časy měly relativně výrazně rychlejší hodnoty. Nejrychleji nakonec zajel Verstappen, druhou příčku obsadil Russell, třetí skončil Sergio Pérez.
Nedá se však říct, že by výsledky byly nějak zvlášť reprezentativní. Největším favoritem pro zbytek víkendu sice je Max Verstappen, ale zdá se, že McLaren by mohl atakovat umístění na stupních vítězů. Slušně se jeví také Aston Martin, který do Nizozemska přivezl nové díly, jež podle všeho fungují velmi dobře. Nováček Liam Lawson skončil osmnáctý.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.