První sprint letošní sezony vyhrál Sergio Pérez. Na pomyslném pódiu jej doplnili Charles Leclerc a Max Verstappen.
Do sprintu nejlépe odstartoval Charles Leclerc, který si díky tomu udržel první příčku. Naopak Max Verstapen měl horší odpich a po vzájemném souboji o třetí příčku se musel sklonit před Georgem Russellem. Nutno říct, že vzájemný souboj poškodil Verstappenův vůz. Kolizi se nevyhnul Juki Cunoda, pro Japonce skončil sprint už po třech kolech. Následovaly žluté vlajky, neboť na trati bylo poměrně dost trosek z Cunodova vozu.
Těsně před restartem si Leclerc stěžoval na problémy s motorem, nicméně i tak Monačanovi restart vyšel na jedničku. Radovat se mohl také Verstappen, který díky podařenému manévru pokořil Russella a zaujmul třetí příčku.
SPRINT LAP 9/17The Top 3 of Perez, Leclerc and Verstappen are tightly bunched 👀Who's coming out on top in this fight?! #AzerbaijanGP #F1Sprint pic.twitter.com/BOmAb1eFjg
— Formula 1 (@F1) April 29, 2023V nájezdu do osmého kola zaúřadoval Sergio Pérez, Mexičan využil systému DRS, díky čemuž předjel Leclerca a ujal se vedení. Vypadá to, že závodní tempo Red Bullu je v Baku lepší než to Ferrari.
Zbytek sprintu přinesl celkem poklidný průběh. Pérez si pohlídal první příčku, Leclerc dojel druhý a Verstappen s poškozeným vozem třetí. Střed pole žádná dramata nepřinesl. Jezdci si byli dobře vědomi, že klíčová řež přijde na řadu až zítra.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, Aldalší dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.