První sprint letošní sezony vyhrál Sergio Pérez. Na pomyslném pódiu jej doplnili Charles Leclerc a Max Verstappen.
Do sprintu nejlépe odstartoval Charles Leclerc, který si díky tomu udržel první příčku. Naopak Max Verstapen měl horší odpich a po vzájemném souboji o třetí příčku se musel sklonit před Georgem Russellem. Nutno říct, že vzájemný souboj poškodil Verstappenův vůz. Kolizi se nevyhnul Juki Cunoda, pro Japonce skončil sprint už po třech kolech. Následovaly žluté vlajky, neboť na trati bylo poměrně dost trosek z Cunodova vozu.
Těsně před restartem si Leclerc stěžoval na problémy s motorem, nicméně i tak Monačanovi restart vyšel na jedničku. Radovat se mohl také Verstappen, který díky podařenému manévru pokořil Russella a zaujmul třetí příčku.
SPRINT LAP 9/17The Top 3 of Perez, Leclerc and Verstappen are tightly bunched 👀Who's coming out on top in this fight?! #AzerbaijanGP #F1Sprint pic.twitter.com/BOmAb1eFjg
— Formula 1 (@F1) April 29, 2023V nájezdu do osmého kola zaúřadoval Sergio Pérez, Mexičan využil systému DRS, díky čemuž předjel Leclerca a ujal se vedení. Vypadá to, že závodní tempo Red Bullu je v Baku lepší než to Ferrari.
Zbytek sprintu přinesl celkem poklidný průběh. Pérez si pohlídal první příčku, Leclerc dojel druhý a Verstappen s poškozeným vozem třetí. Střed pole žádná dramata nepřinesl. Jezdci si byli dobře vědomi, že klíčová řež přijde na řadu až zítra.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.