Historicky první sprintová kvalifikace patří Ferrari a Charlesi Leclercovi. V první řadě jej na startu odpoledního závodu doplní Sergio Pérez. Druhou řadu si pro sebe zarezervovali Max Verstappen a George Russell.
Rozstřelová kvalifikace nabídla akci. V první části museli jezdci vyrazit na tvrdších pneumatikách. Okamžitou rychlost předvedli Leclerc a Verstappen, kteří se přetahovali o nejrychlejší kola. Naproti tomu Piastri probrzdil a skončil v únikové zóně. Taktéž De Vries. Ještě hůře dopadl Sargeant, Američan ve službách Williamsu 25 vteřin před koncem prvního kvalifikačního segmentu havaroval a zapříčinil červené vlajky. Do další části nepostoupili Zhou, Bottas, Cunoda, Gasly a De Vries.
V Q2 probrzdil Hulkenberg, chybu udělal také Sainz, ale ani v jednom případě nedošlo k poškození vozu. První čtyři příčky obsadili jezdci Red Bullu a Ferrari, následoval pátý Alonso, za kterým se seřadil Hamilton a Russell. Do Q3 nepostoupili Piastri, Hulkenberg, Ocon Magnussen a Sargeant, který si kvůli havárii nepřipsal v prostředním segmentu ani jeden měřený pokus.
Charles Leclerc is in the barriers!!!! He won't get to do a final run, but still holds onto provisional pole! 😱#AzerbaijanGP #F1Sprint pic.twitter.com/rOnE8rwf3a
— Formula 1 (@F1) April 29, 2023V úvodním pokusu Q3 zajel nejlépe Leclerc, druhá příčka patřila Pérezovi a třetí Verstappenovi. Ve druhém měřeném kole však Leclerc havaroval, nicméně ani tak ho o vítězství ve sprintové kvalifikaci nikdo nepřipravil. Pořadí na startu odpoledního sprintu tedy bude následující: 1. místo Leclerc, 2. místo Pérez, 3. místo Verstappen, 4. místo Russell, 5. místo Sainz.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.