Historicky první sprintová kvalifikace patří Ferrari a Charlesi Leclercovi. V první řadě jej na startu odpoledního závodu doplní Sergio Pérez. Druhou řadu si pro sebe zarezervovali Max Verstappen a George Russell.
Rozstřelová kvalifikace nabídla akci. V první části museli jezdci vyrazit na tvrdších pneumatikách. Okamžitou rychlost předvedli Leclerc a Verstappen, kteří se přetahovali o nejrychlejší kola. Naproti tomu Piastri probrzdil a skončil v únikové zóně. Taktéž De Vries. Ještě hůře dopadl Sargeant, Američan ve službách Williamsu 25 vteřin před koncem prvního kvalifikačního segmentu havaroval a zapříčinil červené vlajky. Do další části nepostoupili Zhou, Bottas, Cunoda, Gasly a De Vries.
V Q2 probrzdil Hulkenberg, chybu udělal také Sainz, ale ani v jednom případě nedošlo k poškození vozu. První čtyři příčky obsadili jezdci Red Bullu a Ferrari, následoval pátý Alonso, za kterým se seřadil Hamilton a Russell. Do Q3 nepostoupili Piastri, Hulkenberg, Ocon Magnussen a Sargeant, který si kvůli havárii nepřipsal v prostředním segmentu ani jeden měřený pokus.
Charles Leclerc is in the barriers!!!! He won't get to do a final run, but still holds onto provisional pole! 😱#AzerbaijanGP #F1Sprint pic.twitter.com/rOnE8rwf3a
— Formula 1 (@F1) April 29, 2023V úvodním pokusu Q3 zajel nejlépe Leclerc, druhá příčka patřila Pérezovi a třetí Verstappenovi. Ve druhém měřeném kole však Leclerc havaroval, nicméně ani tak ho o vítězství ve sprintové kvalifikaci nikdo nepřipravil. Pořadí na startu odpoledního sprintu tedy bude následující: 1. místo Leclerc, 2. místo Pérez, 3. místo Verstappen, 4. místo Russell, 5. místo Sainz.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.