Red Bull předvedl v úvodní části sezóny 2023 dominantní výkony, přesto pilot Mercedesu George Russell tvrdí, že stále ještě neukázal svou plnou rychlost, aby FIA nějak nezasáhla. Co na to lídr šampionátu Max Verstappen a odborný poradce týmu Helmut Marko?
Stáj z Milton Keynes ovládla všechny tři letošní velké ceny a s náskokem 58 bodů vedou šampionát před překvapivě druhým Aston Martinem. Mercedes má o 67 bodů méně a Ferrari po jednom ze svých nejhorších vstupů do šampionátu zaostává už o 97 bodů.
Red Bull podle konkurence svůj potenciál navíc ještě stále maskuje: "Určitě se drží zpět. Jsou na rozpacích, jestli ukázat svůj plný potenciál, protože čím by se zdáli být rychlejší, tím více by se je sport snažil nějak zpomalit... Max ani Red Bull nemají důvod na to tlačit" uvedl v Austrálii Russell.
"Neměli byste si dělat žádné iluze. Red Bull si jede stále svou vlastní ligu," doplnil jeho šéf Toto Wolff. Podle Mercedesu má jejich soupeř v závodním režimu náskok kolem 7 desetin sekundy na kolo.
A co na to Verstappen? "Myslím, že s tím fakt nic nenadělají. Chci tím říct, že se snažíme odvést tu nejlepší práci při vývoji auta, ale také v oblasti managementu rychlosti," reaguje dvojnásobný mistr světa, jenž se drží ve vedení také letos.
"Nemá to cenu snažit se získat půl sekundy na kolo a zničit své pneumatiky, protože nakonec nikdy nevíte, jestli nedojde na safety car či červené vlajky, jak tomu bylo dnes. Takže ano, není třeba to všechno riskovat," pokračuje Holanďan.
"V prvním kole jsem byl zkrátka také opatrný. Nechtěl jsem riskovat poškození a auta za mnou byla fakt agresivní. Když to řeknu férově, tak věděli, že nejsou dostatečně rychlí, jejich jedinou šancí proto bylo první kolo a toho také využili," ohlíží se za úvodem GP Austrálie, kde se před něj dostaly oba Mercedesy.
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko bagatelizuje výroky o velké dominanci Red Bullu slovy: "Mohli jste už vidět, jak to je všechno těsné. Všichni stále říkají, že máme velký náskok. Ale teď vidíme, že když se nevydaří malé věci, tak se to může změnit."
"A také pozorujeme, že naší pronásledovatelé - Ferrari, Aston Martin a Mercedes - nesedí se založenými rukami. Už dosáhli pokrok," dodává Marko.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.