Red Bull předvedl v úvodní části sezóny 2023 dominantní výkony, přesto pilot Mercedesu George Russell tvrdí, že stále ještě neukázal svou plnou rychlost, aby FIA nějak nezasáhla. Co na to lídr šampionátu Max Verstappen a odborný poradce týmu Helmut Marko?
Stáj z Milton Keynes ovládla všechny tři letošní velké ceny a s náskokem 58 bodů vedou šampionát před překvapivě druhým Aston Martinem. Mercedes má o 67 bodů méně a Ferrari po jednom ze svých nejhorších vstupů do šampionátu zaostává už o 97 bodů.
Red Bull podle konkurence svůj potenciál navíc ještě stále maskuje: "Určitě se drží zpět. Jsou na rozpacích, jestli ukázat svůj plný potenciál, protože čím by se zdáli být rychlejší, tím více by se je sport snažil nějak zpomalit... Max ani Red Bull nemají důvod na to tlačit" uvedl v Austrálii Russell.
"Neměli byste si dělat žádné iluze. Red Bull si jede stále svou vlastní ligu," doplnil jeho šéf Toto Wolff. Podle Mercedesu má jejich soupeř v závodním režimu náskok kolem 7 desetin sekundy na kolo.
A co na to Verstappen? "Myslím, že s tím fakt nic nenadělají. Chci tím říct, že se snažíme odvést tu nejlepší práci při vývoji auta, ale také v oblasti managementu rychlosti," reaguje dvojnásobný mistr světa, jenž se drží ve vedení také letos.
"Nemá to cenu snažit se získat půl sekundy na kolo a zničit své pneumatiky, protože nakonec nikdy nevíte, jestli nedojde na safety car či červené vlajky, jak tomu bylo dnes. Takže ano, není třeba to všechno riskovat," pokračuje Holanďan.
"V prvním kole jsem byl zkrátka také opatrný. Nechtěl jsem riskovat poškození a auta za mnou byla fakt agresivní. Když to řeknu férově, tak věděli, že nejsou dostatečně rychlí, jejich jedinou šancí proto bylo první kolo a toho také využili," ohlíží se za úvodem GP Austrálie, kde se před něj dostaly oba Mercedesy.
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko bagatelizuje výroky o velké dominanci Red Bullu slovy: "Mohli jste už vidět, jak to je všechno těsné. Všichni stále říkají, že máme velký náskok. Ale teď vidíme, že když se nevydaří malé věci, tak se to může změnit."
"A také pozorujeme, že naší pronásledovatelé - Ferrari, Aston Martin a Mercedes - nesedí se založenými rukami. Už dosáhli pokrok," dodává Marko.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.