Red Bull předvedl v úvodní části sezóny 2023 dominantní výkony, přesto pilot Mercedesu George Russell tvrdí, že stále ještě neukázal svou plnou rychlost, aby FIA nějak nezasáhla. Co na to lídr šampionátu Max Verstappen a odborný poradce týmu Helmut Marko?
Stáj z Milton Keynes ovládla všechny tři letošní velké ceny a s náskokem 58 bodů vedou šampionát před překvapivě druhým Aston Martinem. Mercedes má o 67 bodů méně a Ferrari po jednom ze svých nejhorších vstupů do šampionátu zaostává už o 97 bodů.
Red Bull podle konkurence svůj potenciál navíc ještě stále maskuje: "Určitě se drží zpět. Jsou na rozpacích, jestli ukázat svůj plný potenciál, protože čím by se zdáli být rychlejší, tím více by se je sport snažil nějak zpomalit... Max ani Red Bull nemají důvod na to tlačit" uvedl v Austrálii Russell.
"Neměli byste si dělat žádné iluze. Red Bull si jede stále svou vlastní ligu," doplnil jeho šéf Toto Wolff. Podle Mercedesu má jejich soupeř v závodním režimu náskok kolem 7 desetin sekundy na kolo.
A co na to Verstappen? "Myslím, že s tím fakt nic nenadělají. Chci tím říct, že se snažíme odvést tu nejlepší práci při vývoji auta, ale také v oblasti managementu rychlosti," reaguje dvojnásobný mistr světa, jenž se drží ve vedení také letos.
"Nemá to cenu snažit se získat půl sekundy na kolo a zničit své pneumatiky, protože nakonec nikdy nevíte, jestli nedojde na safety car či červené vlajky, jak tomu bylo dnes. Takže ano, není třeba to všechno riskovat," pokračuje Holanďan.
"V prvním kole jsem byl zkrátka také opatrný. Nechtěl jsem riskovat poškození a auta za mnou byla fakt agresivní. Když to řeknu férově, tak věděli, že nejsou dostatečně rychlí, jejich jedinou šancí proto bylo první kolo a toho také využili," ohlíží se za úvodem GP Austrálie, kde se před něj dostaly oba Mercedesy.
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko bagatelizuje výroky o velké dominanci Red Bullu slovy: "Mohli jste už vidět, jak to je všechno těsné. Všichni stále říkají, že máme velký náskok. Ale teď vidíme, že když se nevydaří malé věci, tak se to může změnit."
"A také pozorujeme, že naší pronásledovatelé - Ferrari, Aston Martin a Mercedes - nesedí se založenými rukami. Už dosáhli pokrok," dodává Marko.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.