Závěrečný trénink v Albert Parku opanoval Max Verstappen. Naproti tomu jeho týmový kolega Sergio Pérez předvedl snad šest výletů mimo trať a doslova nadával na chování svého vozu. Tradičně dobře vypadá Fernando Alonso.
Hned od prvních minut třetího tréninku byl na trati hustý provoz. Do vedení se dostal Leclerc, který zajel na červených pneumatikách čas v hodnotě 1:18,731. Druhá příčka patřila Verstappenovi, který ztrácel deset tisícin, ale své rychlé kolo zajel na tvrdším obutí. Třetí Stroll ztrácel půl desetiny a měl nazutou měkkou směs.
Kvalitně zajel také Alonso, jenž se vyšvihnul na průběžnou druhou příčku. Ve vedení byl v tu chvíli Sainz s časem 1:18.1, Alonso na něj ztrácel dvě desetiny. Na trať v úvodních dvaceti minutách nevyjel Sergio Pérez. Russell si prostřednictvím týmové vysílačky přál, aby Mercedes zkontroloval světlou výšku jeho monopostu. Britovi se zdálo, že naráží na asfalt víc, než by bylo zdrávo.
Checo dusts off his rallying shoes and has a slight venture into the gravel 😬#AusGP #F1 pic.twitter.com/cTrop9yhyV
— Formula 1 (@F1) April 1, 2023Pěkné kolo zajel Gasly, stačilo mu na průběžnou třetí příčku. McLarenu patřilo umístění na pomezí první a druhé desítky. Závěr výsledkové listiny si opět zarezervoval Haas a Alfa Romeo. Menší chybu předvedl Kevin Magnussen, Dán ve službách Haasu v poslední zatáčce probrzdil a skončil na trávě.
Následovaly krátkodobé červené vlajky. Na trati se totiž povaloval výrazný kus karbonu, který bylo potřeba uklidit. Stěžoval si Pérez, který se do týmového radia nechal slyšet, že jeho vůz nefunguje. Mexičan lamentoval nad nestabilitou a nekonzistentností svého stroje. Průběžně mu patřila až třináctá příčka.
Během posledních dvou minut začalo na okruhu pršet. Počasí pro kvalifikaci je tedy otázkou. Třetí trénink opanoval Max Verstappen před Fernandem Alonsem a Estebanem Oconem.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.