Závěrečný trénink v Albert Parku opanoval Max Verstappen. Naproti tomu jeho týmový kolega Sergio Pérez předvedl snad šest výletů mimo trať a doslova nadával na chování svého vozu. Tradičně dobře vypadá Fernando Alonso.
Hned od prvních minut třetího tréninku byl na trati hustý provoz. Do vedení se dostal Leclerc, který zajel na červených pneumatikách čas v hodnotě 1:18,731. Druhá příčka patřila Verstappenovi, který ztrácel deset tisícin, ale své rychlé kolo zajel na tvrdším obutí. Třetí Stroll ztrácel půl desetiny a měl nazutou měkkou směs.
Kvalitně zajel také Alonso, jenž se vyšvihnul na průběžnou druhou příčku. Ve vedení byl v tu chvíli Sainz s časem 1:18.1, Alonso na něj ztrácel dvě desetiny. Na trať v úvodních dvaceti minutách nevyjel Sergio Pérez. Russell si prostřednictvím týmové vysílačky přál, aby Mercedes zkontroloval světlou výšku jeho monopostu. Britovi se zdálo, že naráží na asfalt víc, než by bylo zdrávo.
Checo dusts off his rallying shoes and has a slight venture into the gravel 😬#AusGP #F1 pic.twitter.com/cTrop9yhyV
— Formula 1 (@F1) April 1, 2023Pěkné kolo zajel Gasly, stačilo mu na průběžnou třetí příčku. McLarenu patřilo umístění na pomezí první a druhé desítky. Závěr výsledkové listiny si opět zarezervoval Haas a Alfa Romeo. Menší chybu předvedl Kevin Magnussen, Dán ve službách Haasu v poslední zatáčce probrzdil a skončil na trávě.
Následovaly krátkodobé červené vlajky. Na trati se totiž povaloval výrazný kus karbonu, který bylo potřeba uklidit. Stěžoval si Pérez, který se do týmového radia nechal slyšet, že jeho vůz nefunguje. Mexičan lamentoval nad nestabilitou a nekonzistentností svého stroje. Průběžně mu patřila až třináctá příčka.
Během posledních dvou minut začalo na okruhu pršet. Počasí pro kvalifikaci je tedy otázkou. Třetí trénink opanoval Max Verstappen před Fernandem Alonsem a Estebanem Oconem.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.