Závěrečný trénink v Albert Parku opanoval Max Verstappen. Naproti tomu jeho týmový kolega Sergio Pérez předvedl snad šest výletů mimo trať a doslova nadával na chování svého vozu. Tradičně dobře vypadá Fernando Alonso.
Hned od prvních minut třetího tréninku byl na trati hustý provoz. Do vedení se dostal Leclerc, který zajel na červených pneumatikách čas v hodnotě 1:18,731. Druhá příčka patřila Verstappenovi, který ztrácel deset tisícin, ale své rychlé kolo zajel na tvrdším obutí. Třetí Stroll ztrácel půl desetiny a měl nazutou měkkou směs.
Kvalitně zajel také Alonso, jenž se vyšvihnul na průběžnou druhou příčku. Ve vedení byl v tu chvíli Sainz s časem 1:18.1, Alonso na něj ztrácel dvě desetiny. Na trať v úvodních dvaceti minutách nevyjel Sergio Pérez. Russell si prostřednictvím týmové vysílačky přál, aby Mercedes zkontroloval světlou výšku jeho monopostu. Britovi se zdálo, že naráží na asfalt víc, než by bylo zdrávo.
Checo dusts off his rallying shoes and has a slight venture into the gravel 😬#AusGP #F1 pic.twitter.com/cTrop9yhyV
— Formula 1 (@F1) April 1, 2023Pěkné kolo zajel Gasly, stačilo mu na průběžnou třetí příčku. McLarenu patřilo umístění na pomezí první a druhé desítky. Závěr výsledkové listiny si opět zarezervoval Haas a Alfa Romeo. Menší chybu předvedl Kevin Magnussen, Dán ve službách Haasu v poslední zatáčce probrzdil a skončil na trávě.
Následovaly krátkodobé červené vlajky. Na trati se totiž povaloval výrazný kus karbonu, který bylo potřeba uklidit. Stěžoval si Pérez, který se do týmového radia nechal slyšet, že jeho vůz nefunguje. Mexičan lamentoval nad nestabilitou a nekonzistentností svého stroje. Průběžně mu patřila až třináctá příčka.
Během posledních dvou minut začalo na okruhu pršet. Počasí pro kvalifikaci je tedy otázkou. Třetí trénink opanoval Max Verstappen před Fernandem Alonsem a Estebanem Oconem.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.