Jaký bude začátek sezony 2023? Všeobecně se předpokládá, že Red Bull má před zbytkem pole náskok, což si myslí i jeho soupeři.
„Pro nás to byly dobré testy. S autem jsem spokojený, byť před sebou máme ještě nějakou práci. Potřebujeme se zlepšit. Red Bull a Max vypadají být dost silní, takže oni jsou pro mě hlavním favoritem GP Bahrajnu," říká pilot Ferrari Charles Leclerc.
Monačan však neklesá na myslí a věří, že Ferrari manko na rudé býky stáhne. „Sezonu samozřejmě potřebujete dobře začít, ale nejde o to hlavní. Důležitý bude hlavně vývoj během sezony, viděli jsme to loni. Máme všechno potřebné k tomu, abychom uspěli," líčí Leclerc.
Na novém voze s označením SF-23 si pochvaluje zejména nižší odpor a tím pádem vyšší rychlost na rovinkách. Naopak ovladatelnost v zatáčkách není podle jeho slov ideální. Je tedy jasné, že právě tohle je oblast, na které musí v Maranellu zapracovat.
A co Mercedes? Německá stáj nezažila ideální testovací program. Rychlostně to nebylo ono, přičemž o slovo se přihlásila také spolehlivost, konkrétně problémy s hydraulikou. Ty stály Stříbrné šípy poměrně dost cenného času. „Nebyly to nejlepší testy, jaké jsme si mohli přát. Na druhou stranu jsme získali důležitá data, která nám pomohou. Nicméně Max a Red Bull si v Bahrajnu pojedou svou ligu, o druhé místo by ale mohla být svedena pěkná bitva," predikuje George Russell.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.