Kolotoč F1 se brzy znovu roztočí. Už tento týden jsou na programu třídenní testy před prvním závodem v Bahrajnu.
Podle řady pilotů jsou přitom tři dny žalostně málo. V tomto duchu se vyjádřil například Valtteri Bottas, k němuž se teď přidal George Russell. Také jezdec Mercedesu je toho názoru, že testovat by se mělo před začátkem sezony o poznání víc. „Chápu, proč máme tahle opatření a myslím si, že ideálním kompromisem by byly tři testovací dny, ale ve dvou vozech," líčí Brit.
A dodává: „Každý pilot má teď na přípravu před sezonou den a půl. To je za mě žalostně málo. Představte si, že by Nadal trénoval během zimní přestávky jen den a hned poté nastoupil do velkého turnaje. Za mě je takový scénář naprosto nepředstavitelný. Nikdy by se to nestalo."
Russellova slova mají bez pochyb něco do sebe. Omezené testování je náročné zejména pro nováčky, kteří jsou tak postaveni před o poznání složitější aklimatizaci na F1.. Zastánci šetření nákladů ale tvrdí, že v dnešní době jsou již simulační nástroje natolik vyvinuté, že pobyt na trati dokáží nahradit. Na jakou stranu se stavíte vy?
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.