Druhý volný trénink na okruhu Yas Marina ovládl Max Verstappen - ten se ale v průběhu musel potýkat s problémy na brzdovém systému. Kartami pořádně zamíchaly i stříbrné šípy.
Při západu slunce na okruhu Yas Marina se nám rozjel druhý volný trénink, který odstartovala bomba v podobě podepsání Daniela Ricciarda u Red Bullu jakožto třetího jezdce týmu pro sezónu 2023.
S ubývající teplotou vzduchu a tratě se snažili jezdci zajet své simulace ještě za dobrých podmínek. Nejrychlejšího času se ujal Charles Leclerc, jehož kolo dosahovalo hodnoty 1:26,045. Již zmíněnému Ricciardovi zatrnulo ve 3. zatáčce okruhu, protože se mu zde smýkl jeho monopost a musel bojovat se svým vozem. Krom Australana byl v úzkých i Fernando Alonso, pro kterého je to poslední závod za stáj Alpine.
Po první čtvrtině FP2 byl nejblíže Leclercovi Esteban Ocon (+0,320), za kterým byli ve třech setinách Sainz s Verstappenem - všichni na střední směsi. Rozsekl to až právě Holanďan, který obul nejměkčí směs a poskládal skvělé kolo o hodnotě 1:25,449. Ovšem radost mu dlouho nevydržela, protože po dojetí reportoval problémy s brzdovým pedálem. Úsměv na tváři rozhodně neměl ani Hamilton, jenž byl ve svém rychlém kole zaseknut za Magnussenem.
Traffic troubles for Lewis at Turn 6, who gets stuck behind K-Mag#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/OHpfC9bArM
— Formula 1 (@F1) November 18, 2022Verstappenův čas se snažil překonat Pérez, ale Mexičanovi stále scházela půl vteřina. O něco blíže byl Leclerc, ale na Holanďana taktéž nedokázal dosáhnout. S kartami pořádně zamíchaly stříbrné šípy - jezdci se umístili na 2. a 4. pozici, přičemž na tom byl lépe George Russell.
Když se zdálo, že se jezdci po malých částech přibližují nejrychlejšímu kolu, tak vyšvihl jeho držitel Max Verstappen ještě rychlejší čas - 1:25,146 a uskočil Russelovi o 341 tisícin. Poté již v Abú Dhabí zapadlo slunce, což k dalším zlepšením již nevedlo - ba naopak se v poklidu dojel letošní poslední druhý volný trénink.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.