Druhý volný trénink na okruhu Yas Marina ovládl Max Verstappen - ten se ale v průběhu musel potýkat s problémy na brzdovém systému. Kartami pořádně zamíchaly i stříbrné šípy.
Při západu slunce na okruhu Yas Marina se nám rozjel druhý volný trénink, který odstartovala bomba v podobě podepsání Daniela Ricciarda u Red Bullu jakožto třetího jezdce týmu pro sezónu 2023.
S ubývající teplotou vzduchu a tratě se snažili jezdci zajet své simulace ještě za dobrých podmínek. Nejrychlejšího času se ujal Charles Leclerc, jehož kolo dosahovalo hodnoty 1:26,045. Již zmíněnému Ricciardovi zatrnulo ve 3. zatáčce okruhu, protože se mu zde smýkl jeho monopost a musel bojovat se svým vozem. Krom Australana byl v úzkých i Fernando Alonso, pro kterého je to poslední závod za stáj Alpine.
Po první čtvrtině FP2 byl nejblíže Leclercovi Esteban Ocon (+0,320), za kterým byli ve třech setinách Sainz s Verstappenem - všichni na střední směsi. Rozsekl to až právě Holanďan, který obul nejměkčí směs a poskládal skvělé kolo o hodnotě 1:25,449. Ovšem radost mu dlouho nevydržela, protože po dojetí reportoval problémy s brzdovým pedálem. Úsměv na tváři rozhodně neměl ani Hamilton, jenž byl ve svém rychlém kole zaseknut za Magnussenem.
Traffic troubles for Lewis at Turn 6, who gets stuck behind K-Mag#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/OHpfC9bArM
— Formula 1 (@F1) November 18, 2022Verstappenův čas se snažil překonat Pérez, ale Mexičanovi stále scházela půl vteřina. O něco blíže byl Leclerc, ale na Holanďana taktéž nedokázal dosáhnout. S kartami pořádně zamíchaly stříbrné šípy - jezdci se umístili na 2. a 4. pozici, přičemž na tom byl lépe George Russell.
Když se zdálo, že se jezdci po malých částech přibližují nejrychlejšímu kolu, tak vyšvihl jeho držitel Max Verstappen ještě rychlejší čas - 1:25,146 a uskočil Russelovi o 341 tisícin. Poté již v Abú Dhabí zapadlo slunce, což k dalším zlepšením již nevedlo - ba naopak se v poklidu dojel letošní poslední druhý volný trénink.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.