Druhý brazilský trénink opanoval Esteban Ocon. Dobré tempo Alpine potvrdil také čtvrtý Alonso. Večer je na programu sprint.
Druhý a poslední trénink byl v Brazílii tentokrát pouze formalitou. Týmy totiž po včerejší kvalifikaci nemohou měnit nastavení, takže odjetá kola jim byla prakticky k ničemu. Můžeme však říci, že oproti včerejšku je v Brazílii tepleji a slunečněji, přičemž zdá se, že stejné počasí bude panovat i během sprintu,. Otázkou tedy je, jak takové počasí zvládnou pneumatiky, protože ty dostávají na hrubém brazilském povrchu dost zabrat.
V barvách Williamsu odjel druhý trénink Logan Sargeant. Americký mladík je nejžhavějším kandidátem na zisk druhé závodní sedačky vedle Alexe Albona pro sezonu 2023. K tomu ale musí získat dostatečný počet bodů pro udělení super licence. A právě proto jej britská stáj do druhého tréninku nasadila. Žádné divoké incidenty tentokrát k vidění nebyly. O drobnou výjimku se postaral pouze Latifi, který se projel po trávě. Nešlo však o nic dramatického.
Co se týče celkového pořadí, nejlépe dopadl Ocon, který druhý trénink vyhrál. Francouze ve službách Alpine následují Pérez, Russell, Alonso a Verstappen. Příčky v elitní desítce patřily také oběma vozům Haas. Naproti tomu ani jeden z pilotů Ferrari se v top 10 neumístil.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.