V deštěm ovlivněné kvalifikaci zvítězil Kevin Magnussen před Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, který v závěrečné části způsobil vyvěšení červených vlajek. Kvalifikace se ovšem nepovedla Leclercovi, jelikož v Q3 nevyjel na vhodných pneumatikách.
Kvalifikaci negativně ovlivnilo počasí, jelikož se chvíli před začátkem na okruh v Brazílii sneslo nemalé množství vody. Díky tomu se většina jezdců vydala vstříc svému rychlému kolu na přechodných pneumatikách. Trať byla po pár průjezdech již relativně suchá, ale v některých zatáčkách se nacházela stále mokrá místa - s tím bojoval i Leclerc, který stanovil čas 1:18,723. Před kvalifikací byla jezdcům oznámena možnost dalších dešťových přeháněk, tak se všichni snažili zajet svá kola co nejdříve, ale ti, kteří si chvíli počkali, tak z toho velmi profitovali - hlavně trojice Verstappen, Alonso a Pérez. Velkého zrychlení se dostalo i Hamiltonovi a Schumacherovi. Průkopníkem ve volbě pneumatik se stal Pierre Gasly - stal se prvním, kdo to zkusil na suchých pneumatikách. V prvním pokusu bojoval se svým vozem, ale ve druhém pokusu již dostal pneumatiky do optimální provozní teploty a stal se nejrychlejším jezdcem na trati.
It's Gasly! Pierre pops on the soft tyres #BrazilGP #F1 pic.twitter.com/nPmgndKqjJ
— Formula 1 (@F1) November 11, 2022Od tohoto momentu se měnilo pořadí ze vteřiny na vteřinu. Na poslední chvíli se vydali na trať i jezdci Ferrari a bylo to velmi těsné. Leclerca v rychlém kole ovlivnil Cunoda, tak zpomalil, ale tím ovlivnil při dalším kole Sainze. Nakonec si mohla italská stáj oddychnout, protože jejich jezdci postoupili ze 12. a ze 14. pozice. Nepoštěstilo se ale Latifimu, Zhouovi, Bottasovi, Cunodovi a Schumacherovi.
Q2Před druhou částí se dešťový mrak opět o něco přiblížil, takže se jelo již od začátku velmi rychle - například Strollovi bylo z boxové zídky oznámeno, aby jel rychle již v out lapu a tím pádem si připravil své pneumatiky. Nejrychlejší čas nějakou dobu držel Norris, kterého následoval Verstappen a Gasly. Skvělé kolo měl rozjeté i Magnussen, ale nakonec chyboval v posledním sektoru. Krásné kolo vyšvihl stejně jako v první části Fernando Alonso, ale nakonec byl o 76 tisícin rychlejší Max Verstappen. V první části hazardovali jezdci Ferrari, nyní to byly stříbrné šípy - oba jezdci byli mimo první desítku, tak museli zabrat, protože dešťový mrak byl již velmi blízko. Nakonec se jim povedlo do první desítky dostat, ale dešťový mrak se před závěrem opět zastavil a všichni se vydali na trať. Nakonec se první trojice v pořadí Verstappen - Sainz - Leclerc vešla do 69 tisícin. Štěstí na postup už ale neměli Albon, Gasly, Vettel, Ricciardo a Stroll.
Never mind the technology...This is the simplest way to check for rain 😃#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/ejRQzVXj2k
— Formula 1 (@F1) November 11, 2022 Q3Desítka nejrychlejších si stoupla před začátkem Q3 na konec boxové uličky. Jediný Leclerc měl přechodné pneumatiky, což mu strategicky nevyšlo - na trati bylo stále sucho. Tudíž si zajel pro suchou směs, jenže mezitím Russell skončil v závěru prvního sektoru ve štěrkové zóně a byly vyvěšeny červené vlajky.
🔴 RED FLAG 🔴Russell beaches his car in the gravel#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/J3dRCLzAuD
— Formula 1 (@F1) November 11, 2022Z tohoto incidentu profitoval nejvíce Magnussen, protože před vyvěšením červených vlajek zajel nejrychlejší kolo třetí části - 1:11,674. Po restartu byla trať již velmi mokrá a vylepšit si svůj dosavadní čas bylo nemožné.
"We look like a bunch of _______" 😀#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/1s4mysk2Cr
— Formula 1 (@F1) November 11, 2022Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.