V deštěm ovlivněné kvalifikaci zvítězil Kevin Magnussen před Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, který v závěrečné části způsobil vyvěšení červených vlajek. Kvalifikace se ovšem nepovedla Leclercovi, jelikož v Q3 nevyjel na vhodných pneumatikách.
Kvalifikaci negativně ovlivnilo počasí, jelikož se chvíli před začátkem na okruh v Brazílii sneslo nemalé množství vody. Díky tomu se většina jezdců vydala vstříc svému rychlému kolu na přechodných pneumatikách. Trať byla po pár průjezdech již relativně suchá, ale v některých zatáčkách se nacházela stále mokrá místa - s tím bojoval i Leclerc, který stanovil čas 1:18,723. Před kvalifikací byla jezdcům oznámena možnost dalších dešťových přeháněk, tak se všichni snažili zajet svá kola co nejdříve, ale ti, kteří si chvíli počkali, tak z toho velmi profitovali - hlavně trojice Verstappen, Alonso a Pérez. Velkého zrychlení se dostalo i Hamiltonovi a Schumacherovi. Průkopníkem ve volbě pneumatik se stal Pierre Gasly - stal se prvním, kdo to zkusil na suchých pneumatikách. V prvním pokusu bojoval se svým vozem, ale ve druhém pokusu již dostal pneumatiky do optimální provozní teploty a stal se nejrychlejším jezdcem na trati.
It's Gasly! Pierre pops on the soft tyres #BrazilGP #F1 pic.twitter.com/nPmgndKqjJ
— Formula 1 (@F1) November 11, 2022Od tohoto momentu se měnilo pořadí ze vteřiny na vteřinu. Na poslední chvíli se vydali na trať i jezdci Ferrari a bylo to velmi těsné. Leclerca v rychlém kole ovlivnil Cunoda, tak zpomalil, ale tím ovlivnil při dalším kole Sainze. Nakonec si mohla italská stáj oddychnout, protože jejich jezdci postoupili ze 12. a ze 14. pozice. Nepoštěstilo se ale Latifimu, Zhouovi, Bottasovi, Cunodovi a Schumacherovi.
Q2Před druhou částí se dešťový mrak opět o něco přiblížil, takže se jelo již od začátku velmi rychle - například Strollovi bylo z boxové zídky oznámeno, aby jel rychle již v out lapu a tím pádem si připravil své pneumatiky. Nejrychlejší čas nějakou dobu držel Norris, kterého následoval Verstappen a Gasly. Skvělé kolo měl rozjeté i Magnussen, ale nakonec chyboval v posledním sektoru. Krásné kolo vyšvihl stejně jako v první části Fernando Alonso, ale nakonec byl o 76 tisícin rychlejší Max Verstappen. V první části hazardovali jezdci Ferrari, nyní to byly stříbrné šípy - oba jezdci byli mimo první desítku, tak museli zabrat, protože dešťový mrak byl již velmi blízko. Nakonec se jim povedlo do první desítky dostat, ale dešťový mrak se před závěrem opět zastavil a všichni se vydali na trať. Nakonec se první trojice v pořadí Verstappen - Sainz - Leclerc vešla do 69 tisícin. Štěstí na postup už ale neměli Albon, Gasly, Vettel, Ricciardo a Stroll.
Never mind the technology...This is the simplest way to check for rain 😃#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/ejRQzVXj2k
— Formula 1 (@F1) November 11, 2022 Q3Desítka nejrychlejších si stoupla před začátkem Q3 na konec boxové uličky. Jediný Leclerc měl přechodné pneumatiky, což mu strategicky nevyšlo - na trati bylo stále sucho. Tudíž si zajel pro suchou směs, jenže mezitím Russell skončil v závěru prvního sektoru ve štěrkové zóně a byly vyvěšeny červené vlajky.
🔴 RED FLAG 🔴Russell beaches his car in the gravel#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/J3dRCLzAuD
— Formula 1 (@F1) November 11, 2022Z tohoto incidentu profitoval nejvíce Magnussen, protože před vyvěšením červených vlajek zajel nejrychlejší kolo třetí části - 1:11,674. Po restartu byla trať již velmi mokrá a vylepšit si svůj dosavadní čas bylo nemožné.
"We look like a bunch of _______" 😀#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/1s4mysk2Cr
— Formula 1 (@F1) November 11, 2022Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.