První trénink před GP Brazílie ovládl Sergio Pérez. Na pomyslné bedně jej doprovodili Charles Leclerc a Max Verstappen.
Předposlední závodní víkend sezony se jede a v atypickém formátu, kdy po prvním tréninku následuje v pátek večer kvalifikace. Jednotlivé týmy tak mají minimum času na nastavení svých vozů. Zároveň nikdo nechce havarovat, protože jakékoliv komplikace by před večerní kvalifikací mohly být fatální. Tomu odpovídalo dění v prvním tréninku. Nikdo neatakoval pověstnou hranu.
Hned od úvodu měřených jízd bylo nicméně zřejmé, že opotřebení nových osmnáctipalcových pneumatik bude v Brazílii markantní. To brzy poznali i jezdci, kteří se právě v takovém smyslu vyjadřovali do svých týmových vysílaček. Favoritem je Red Bull. Zlepšit reputaci si bude chtít po posledním závodě v Mexiku Ferrari, jenže Carlos Sainz nasadí nové komponenty pohonné jednotky, což ho na startu nedělního zvodu posune o pět míst dozadu.
Hamilton locks up after he runs wide and takes too much kerb at Turn 8#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/VX184yS5Qv
— Formula 1 (@F1) November 11, 2022Zajímavou podívanou nabídne souboj mezi McLarenem a Alpine o čtvrté místo v Poháru konstruktérů. McLaren věnoval většinu prvního tréninku simulačním jízdám na nejtvrdší směsi pneumatik. Čelo výsledkové listiny patřilo pilotům Red Bullu, třetí byl Sainz na středních pneumatikách. Dobrý čas zajeli také Vettel a Schumacher. Vypadá to ale, že ani jeden z nich na startovním roštu sezony 2023 nebude.
Večer přijde na řadu kvalifikace. Zítra je na programu druhý trénink a sprint. Jak už bylo řečeno, v roli největších favoritů jsou piloti Red Bullu. Sergio Pérez má tedy nejlepší předpoklady k tomu, aby pro sebe uzmul titul vicemistra světa.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.