První trénink před GP Brazílie ovládl Sergio Pérez. Na pomyslné bedně jej doprovodili Charles Leclerc a Max Verstappen.
Předposlední závodní víkend sezony se jede a v atypickém formátu, kdy po prvním tréninku následuje v pátek večer kvalifikace. Jednotlivé týmy tak mají minimum času na nastavení svých vozů. Zároveň nikdo nechce havarovat, protože jakékoliv komplikace by před večerní kvalifikací mohly být fatální. Tomu odpovídalo dění v prvním tréninku. Nikdo neatakoval pověstnou hranu.
Hned od úvodu měřených jízd bylo nicméně zřejmé, že opotřebení nových osmnáctipalcových pneumatik bude v Brazílii markantní. To brzy poznali i jezdci, kteří se právě v takovém smyslu vyjadřovali do svých týmových vysílaček. Favoritem je Red Bull. Zlepšit reputaci si bude chtít po posledním závodě v Mexiku Ferrari, jenže Carlos Sainz nasadí nové komponenty pohonné jednotky, což ho na startu nedělního zvodu posune o pět míst dozadu.
Hamilton locks up after he runs wide and takes too much kerb at Turn 8#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/VX184yS5Qv
— Formula 1 (@F1) November 11, 2022Zajímavou podívanou nabídne souboj mezi McLarenem a Alpine o čtvrté místo v Poháru konstruktérů. McLaren věnoval většinu prvního tréninku simulačním jízdám na nejtvrdší směsi pneumatik. Čelo výsledkové listiny patřilo pilotům Red Bullu, třetí byl Sainz na středních pneumatikách. Dobrý čas zajeli také Vettel a Schumacher. Vypadá to ale, že ani jeden z nich na startovním roštu sezony 2023 nebude.
Večer přijde na řadu kvalifikace. Zítra je na programu druhý trénink a sprint. Jak už bylo řečeno, v roli největších favoritů jsou piloti Red Bullu. Sergio Pérez má tedy nejlepší předpoklady k tomu, aby pro sebe uzmul titul vicemistra světa.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.