Odpoledne bylo v Singapuru nejrychlejší Ferrari. George Russell ale nebyl daleko. Naproti tomu Maxe Verstappena pronásledovaly technické problémy.
Druhý trénink před GP Singapuru se nesl v duchu příprav před zítřejší kvalifikací. Zpočátku byli na čele oba piloti Mercedesu, přestože Russell zažil dvě horké chvilky. Obě nicméně ustál bez poškození svého monopostu. Mercedes vypadá slušně, problém má s ovladatelností. Russell i Hamilton si do vysílaček stěžovali, že je auto neposlouchá. Také pohled z kamery potvrzoval nervozitu stříbrného stroje.
Mercedesům sekundoval na čele průběžného pořadí v úvodu druhého tréninku Sainz. Ferrari přivezlo do Singapuru velká vylepšení, které mají stájí z Maranella umožnit nejen uhájit druhé místo v Poháru konstruktérů, ale také zabojovat s Red Bullem o jednotlivá vítězství v závodech. Prvotní dojem z novinek vzbuzuje optimismus. Kdo optimismem hýřit nemohl, byl Charles Leclerc. Na Monačanově autě se pracovalo ještě půl hodiny po startu druhého tréninku. Až těsně poté Charles vyjel na trať. I on ale nakonec ukazoval slušnou rychlost.
Lap times on soft tyres 👊#Carlos55 1:42.587 P1 #Charles16 1:42.795 P2Last 4 minutes into #FP2. #SingaporeGP pic.twitter.com/GMprPQ4SMF
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 30, 2022Příliš nezářil Red Bull. Verstappenovi patřila většinu druhého tréninku jen 15. příčka. Nutno však dodat, že Max kroužil na nejtvrdší směsi pneumatik. Jako jediný z celého pole. Navíc Maxe potkaly technické problémy. Sedm minut před koncem druhého tréninku měl na svém kontě jen tři odjetá kola.
Tradičně silný pátek zažili u Alpine. Naopak nevedlo se AlphaTauri. A právě k AlphaTauri novináři směřují nejčerstvější spekulace. Vypadá to totiž, že u juniorky Red Bullu podepsal Nyck de Vries, který nahradí Pierre Gaslyho. Ten by měl zamířit k Alpine. Zítra je na programu třetí trénink a kvalifikace.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.