Odpoledne bylo v Singapuru nejrychlejší Ferrari. George Russell ale nebyl daleko. Naproti tomu Maxe Verstappena pronásledovaly technické problémy.
Druhý trénink před GP Singapuru se nesl v duchu příprav před zítřejší kvalifikací. Zpočátku byli na čele oba piloti Mercedesu, přestože Russell zažil dvě horké chvilky. Obě nicméně ustál bez poškození svého monopostu. Mercedes vypadá slušně, problém má s ovladatelností. Russell i Hamilton si do vysílaček stěžovali, že je auto neposlouchá. Také pohled z kamery potvrzoval nervozitu stříbrného stroje.
Mercedesům sekundoval na čele průběžného pořadí v úvodu druhého tréninku Sainz. Ferrari přivezlo do Singapuru velká vylepšení, které mají stájí z Maranella umožnit nejen uhájit druhé místo v Poháru konstruktérů, ale také zabojovat s Red Bullem o jednotlivá vítězství v závodech. Prvotní dojem z novinek vzbuzuje optimismus. Kdo optimismem hýřit nemohl, byl Charles Leclerc. Na Monačanově autě se pracovalo ještě půl hodiny po startu druhého tréninku. Až těsně poté Charles vyjel na trať. I on ale nakonec ukazoval slušnou rychlost.
Lap times on soft tyres 👊#Carlos55 1:42.587 P1 #Charles16 1:42.795 P2Last 4 minutes into #FP2. #SingaporeGP pic.twitter.com/GMprPQ4SMF
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 30, 2022Příliš nezářil Red Bull. Verstappenovi patřila většinu druhého tréninku jen 15. příčka. Nutno však dodat, že Max kroužil na nejtvrdší směsi pneumatik. Jako jediný z celého pole. Navíc Maxe potkaly technické problémy. Sedm minut před koncem druhého tréninku měl na svém kontě jen tři odjetá kola.
Tradičně silný pátek zažili u Alpine. Naopak nevedlo se AlphaTauri. A právě k AlphaTauri novináři směřují nejčerstvější spekulace. Vypadá to totiž, že u juniorky Red Bullu podepsal Nyck de Vries, který nahradí Pierre Gaslyho. Ten by měl zamířit k Alpine. Zítra je na programu třetí trénink a kvalifikace.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.