V sobotním sprintu byl nejrychlejší Max Verstappen, který si pojistil první příčku na startu nedělního závodu. Tvrdě se bojovalo mezi jezdci Ferrari i mezi Hamiltonem a Schumacherem.
Velkou smůlu měl před startem sprintu Fernando Alonso. Dvojnásobný mistr světa neodstartoval kvůli technickým problémům do zaváděcího kola. Sedmá startovací pozice tedy přišla vniveč. Další technické problémy potkaly ještě před startem Zhoua, ten nakonec odstartoval z boxů.
Start vyšel nejlépe Verstappenovi, na druhou příčku se dostal Sainz, třetí byl Leclerc. Monačan však dokázal Sainzovi předjížděcí manévr okamžitě vrátit, díky čemuž se dostal zpět na druhou příčku. Problémy měl Gasly, který se po incidentu v prvním kole propadl na předposlední pozici.
Skvělý start předvedl Pérez, který se v prvním kole dokázal posunout o pět pozic. Mexičan byl osmý. Zatímco Verstappen vpředu ujížděl, Leclerc ztrácel. Dokonce se na něj dotahoval Sainz, který si ve čtvrtém kole začal chystat útok na svého týmového kolegu. K ataku došlo v sedmém kole, přičemž srdce fanoušků Ferrari dostaly pořádně zabrat. Po velmi tvrdém, avšak férovém souboji zůstal Leclerc průběžně druhý.
LAP 15/23 Hamilton is currently P9 chasing the two Haas cars He's getting close but can't find a way through yet#AustrianGP #F1Sprint pic.twitter.com/L7kQ4vj5Vt
— Formula 1 (@F1) July 9, 2022Boje probíhaly také ve druhé polovině startovního pole. Například mezi Albonem a Vettelem, přičemž čtyřnásobný mistr světa na svou snahu doplatil kontaktem se soupeřem a výletem mimo trať. Příliš to nešlo Hamiltonovi. Britovi patřila ve čtrnáctém kole jen devátá příčka, před ním se statečně drželi Schumacher s Magnussenem.
Závěrečná fáze sprintu už toho moc nepřinesla. Na prvních třech příčkách bylo jasno a bojovalo se prakticky jen mezi Hamiltonem a Schumacherem. Sedminásobný šampion nakonec na svého rivala v předposledním kole vyzrál, díky čemuž se posunul o jednu pozici dopředu. Do nedělního závodu odstartuje jako první Verstappen, následují ho Leclerc a Sainz.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.