V sobotním sprintu byl nejrychlejší Max Verstappen, který si pojistil první příčku na startu nedělního závodu. Tvrdě se bojovalo mezi jezdci Ferrari i mezi Hamiltonem a Schumacherem.
Velkou smůlu měl před startem sprintu Fernando Alonso. Dvojnásobný mistr světa neodstartoval kvůli technickým problémům do zaváděcího kola. Sedmá startovací pozice tedy přišla vniveč. Další technické problémy potkaly ještě před startem Zhoua, ten nakonec odstartoval z boxů.
Start vyšel nejlépe Verstappenovi, na druhou příčku se dostal Sainz, třetí byl Leclerc. Monačan však dokázal Sainzovi předjížděcí manévr okamžitě vrátit, díky čemuž se dostal zpět na druhou příčku. Problémy měl Gasly, který se po incidentu v prvním kole propadl na předposlední pozici.
Skvělý start předvedl Pérez, který se v prvním kole dokázal posunout o pět pozic. Mexičan byl osmý. Zatímco Verstappen vpředu ujížděl, Leclerc ztrácel. Dokonce se na něj dotahoval Sainz, který si ve čtvrtém kole začal chystat útok na svého týmového kolegu. K ataku došlo v sedmém kole, přičemž srdce fanoušků Ferrari dostaly pořádně zabrat. Po velmi tvrdém, avšak férovém souboji zůstal Leclerc průběžně druhý.
LAP 15/23 Hamilton is currently P9 chasing the two Haas cars He's getting close but can't find a way through yet#AustrianGP #F1Sprint pic.twitter.com/L7kQ4vj5Vt
— Formula 1 (@F1) July 9, 2022Boje probíhaly také ve druhé polovině startovního pole. Například mezi Albonem a Vettelem, přičemž čtyřnásobný mistr světa na svou snahu doplatil kontaktem se soupeřem a výletem mimo trať. Příliš to nešlo Hamiltonovi. Britovi patřila ve čtrnáctém kole jen devátá příčka, před ním se statečně drželi Schumacher s Magnussenem.
Závěrečná fáze sprintu už toho moc nepřinesla. Na prvních třech příčkách bylo jasno a bojovalo se prakticky jen mezi Hamiltonem a Schumacherem. Sedminásobný šampion nakonec na svého rivala v předposledním kole vyzrál, díky čemuž se posunul o jednu pozici dopředu. Do nedělního závodu odstartuje jako první Verstappen, následují ho Leclerc a Sainz.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.