V prvním tréninku na rakouské půdě potvrdil roli favorita Max Verstappen. Slušně vypadá rovněž Charles Leclerc, naopak úvod závodního víkendu nevyšel McLarenu.
Rakousko nabídlo v prvním tréninku slunečné počasí. Pro týmy šlo o důležitou skutečnost, neboť už dnes večer všechny čeká kvalifikace, takže času na nastavování monopostů není mnoho. Jako první vyjel Max Verstappen, přičemž tribuny zbarvené do oranžova se díky tomu okamžitě dostaly do varu.
Verstappen okamžitě zajel nejrychlejší čas. Druhá příčka patřila Alonsovi se ztrátou čtyř desetin, třetí byl Leclerc. To Ricciardo měl poměrně rozviklané DRS a Pérez předvedl drobný výlet do štěrkové zóny. Ještě hůř na tom byl Norris. Brit ve službách McLarenu musel svůj vůz kvůli technickým problémům na trati odstavit. Vypadalo to na problémy s pohonnou jednotkou.
Bottas keeping his foot to the floor 💨#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/2pbdeNoU89
— Formula 1 (@F1) July 8, 2022Po odklizení Norrisova vozu pokračoval program prvního volného tréninku. První tři piloty hned poté nazuli nejměkčí pneumatiky. Nejrychlejší kolo zajel Verstappen, který si na Leclerca hýčkal náskok tří desetin. Sainz ztrácel téměř vteřinu. Jenže kvalifikační simulace přerušily další červené vlajky. Ty byly tentokrát způsobeny úlomky na trati.
V závěrečné čtvrthodině již k žádným problémům nedošlo. Na čele zůstal Verstappen, druhý skončil Leclerc a zdá se, že právě tito dva piloti budou největšími favority pro večerní kvalifikaci. Slušně vypadá také Mercedes, ale na úrovni Verstappena a Leclerca Stříbrné šípy zřejmě nejsou. Je ale zřejmé, že jejich největší předností je závodní tempo. V elitní desítce se objevily rovněž oba vozy Haas.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.