V prvním tréninku na rakouské půdě potvrdil roli favorita Max Verstappen. Slušně vypadá rovněž Charles Leclerc, naopak úvod závodního víkendu nevyšel McLarenu.
Rakousko nabídlo v prvním tréninku slunečné počasí. Pro týmy šlo o důležitou skutečnost, neboť už dnes večer všechny čeká kvalifikace, takže času na nastavování monopostů není mnoho. Jako první vyjel Max Verstappen, přičemž tribuny zbarvené do oranžova se díky tomu okamžitě dostaly do varu.
Verstappen okamžitě zajel nejrychlejší čas. Druhá příčka patřila Alonsovi se ztrátou čtyř desetin, třetí byl Leclerc. To Ricciardo měl poměrně rozviklané DRS a Pérez předvedl drobný výlet do štěrkové zóny. Ještě hůř na tom byl Norris. Brit ve službách McLarenu musel svůj vůz kvůli technickým problémům na trati odstavit. Vypadalo to na problémy s pohonnou jednotkou.
Bottas keeping his foot to the floor 💨#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/2pbdeNoU89
— Formula 1 (@F1) July 8, 2022Po odklizení Norrisova vozu pokračoval program prvního volného tréninku. První tři piloty hned poté nazuli nejměkčí pneumatiky. Nejrychlejší kolo zajel Verstappen, který si na Leclerca hýčkal náskok tří desetin. Sainz ztrácel téměř vteřinu. Jenže kvalifikační simulace přerušily další červené vlajky. Ty byly tentokrát způsobeny úlomky na trati.
V závěrečné čtvrthodině již k žádným problémům nedošlo. Na čele zůstal Verstappen, druhý skončil Leclerc a zdá se, že právě tito dva piloti budou největšími favority pro večerní kvalifikaci. Slušně vypadá také Mercedes, ale na úrovni Verstappena a Leclerca Stříbrné šípy zřejmě nejsou. Je ale zřejmé, že jejich největší předností je závodní tempo. V elitní desítce se objevily rovněž oba vozy Haas.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.