Třetí trénink ovládl Sergio Pérez, Esteban Ocon havaroval a Mercedes vyklidil pozice.
Třetí trénink započal měřenými koly Max Verstappen, který toho v pátek moc nenajezdil kvůli technickým problémům. Holanďan tedy měl co dohánět. Verstappen nejdříve kroužil na středních pneumatikách. To Leclerc měl obuty červeně označené gumy, přičemž právě dva vedoucí piloti šampionátu se v úvodu třetího tréninku přetahovali o nejrychlejší čas.
Naproti tomu Magnnusen předvedl hodiny. O poznání hůř ale dopadl Ocon. Pilot Alpine chyboval a skončil v bariéře. Zavlála červená vlajka. Notně poškozený modrý vůz nevěstí směrem ke kvalifikaci nic dobrého. Ještě před pozastavením tréninkových jízd zajel pěkný čas Schumacher. Ten byl průběžně třetí. Jeho strýc Ralf Schumacher se v týdnu nechal slyšet, že Mick exceluje na nových tratích. Potvrdí to i v Miami?
🚩 RED FLAG 🚩Esteban Ocon has gone into the barriers at Turn 14 #MiamiGP #F1 pic.twitter.com/rm27BHguAq
— Formula 1 (@F1) May 7, 2022Jakmile byl trénink restartován, vytvořil se na trati hustý provoz. Rychlá kola nezajížděl Pérez ani piloti McLarenu. Tohle trio kroužilo na tvrdých pneumatikách. Velmi dobře vypadal Bottas. Fin ve službách Alfy Romeo prozatímně rozdělil tandem Ferrari. Mercedes nebyl výrazný, jak tomu bylo včera. Russell si stěžoval na pneumatiky. Jeho ztráta činila vteřinu.
Závěr tréninkových jízd patřil tradičně kvalifikačním simulacím. Nejlépe z nich vyšel Pérez, který třetí trénink vyhrál. Druhý skončil Leclerc a třetí Verstappen, Max měl ve svém posledním rychlém kole krizovku. Nárazu do bariéry však dokázal na poslední chvíli zabránit. Čtvrtá příčka patřila Alonsovi, pátá Vettelovi a šestá Schumacherovi. Propadl Mercedes. Stříbrné šípy vyklidily pozice, patřila jim jen patnáctá a sedmnáctá příčka.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.