Třetí trénink ovládl Sergio Pérez, Esteban Ocon havaroval a Mercedes vyklidil pozice.
Třetí trénink započal měřenými koly Max Verstappen, který toho v pátek moc nenajezdil kvůli technickým problémům. Holanďan tedy měl co dohánět. Verstappen nejdříve kroužil na středních pneumatikách. To Leclerc měl obuty červeně označené gumy, přičemž právě dva vedoucí piloti šampionátu se v úvodu třetího tréninku přetahovali o nejrychlejší čas.
Naproti tomu Magnnusen předvedl hodiny. O poznání hůř ale dopadl Ocon. Pilot Alpine chyboval a skončil v bariéře. Zavlála červená vlajka. Notně poškozený modrý vůz nevěstí směrem ke kvalifikaci nic dobrého. Ještě před pozastavením tréninkových jízd zajel pěkný čas Schumacher. Ten byl průběžně třetí. Jeho strýc Ralf Schumacher se v týdnu nechal slyšet, že Mick exceluje na nových tratích. Potvrdí to i v Miami?
🚩 RED FLAG 🚩Esteban Ocon has gone into the barriers at Turn 14 #MiamiGP #F1 pic.twitter.com/rm27BHguAq
— Formula 1 (@F1) May 7, 2022Jakmile byl trénink restartován, vytvořil se na trati hustý provoz. Rychlá kola nezajížděl Pérez ani piloti McLarenu. Tohle trio kroužilo na tvrdých pneumatikách. Velmi dobře vypadal Bottas. Fin ve službách Alfy Romeo prozatímně rozdělil tandem Ferrari. Mercedes nebyl výrazný, jak tomu bylo včera. Russell si stěžoval na pneumatiky. Jeho ztráta činila vteřinu.
Závěr tréninkových jízd patřil tradičně kvalifikačním simulacím. Nejlépe z nich vyšel Pérez, který třetí trénink vyhrál. Druhý skončil Leclerc a třetí Verstappen, Max měl ve svém posledním rychlém kole krizovku. Nárazu do bariéry však dokázal na poslední chvíli zabránit. Čtvrtá příčka patřila Alonsovi, pátá Vettelovi a šestá Schumacherovi. Propadl Mercedes. Stříbrné šípy vyklidily pozice, patřila jim jen patnáctá a sedmnáctá příčka.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.