George Russell přiznal, že začal pociťovat důsledky skákání a drncání vozu. Mercedes se s tímto problémem hodně potýká a po dnešním závodě na italské Imola britského pilota hodně trápila bolest zad a hrudníku.
V Imole se Mercedes dočkal překvapivého čtvrtého místa v podání George Russella. Jeho týmový kolega a sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton dojel třináctý. "Lewisi, je mi líto, co jsi dnes musel řídit. Vím, že se řídit nedá a tak jsme si nezasloužili body. Jdeme dál, ale byl to hrozný víkend," komentoval rádiem závod šéf týmu Toto Wolff. "Jo, bez obav, Toto. Dál tvrdě pracujme," odpověděl mu Hamilton. "To budeme. Dostaneme se z toho," ujistil svého jezdce Wolff.
Mercedes se trápí s pochopením vozu a tápe, jak jej dostat do správného provozního okna. Jedním z problémů je také silné drncání auta jako důsledek nových pravidel. Týmy si s tím poradili, ale Mercedes to trápí opravdu hodně. Stačí se podívat na záběry jejich vozu při jízdě na rovinkách...
A jaký je to pocit přímo v autě? "Když je auto ve správném provozním okně a pneumatiky také - kromě toho skákání - se řídí dobře. Ale to drncání. To bere dech. Je to opravdu extrémní, nikdy jsem nic podobného nezažil. Opravdu doufám, že najdeme řešení. Že ho najde každý tým, který se s tím potýká. Protože tohle pro jezdce není udržitelné, aby to tak pokračovalo. Tento víkend je to poprvé, kdy jsem se opravdu hodně trápil se zády a cítil téměř bolest na hrudi, jak to bylo zlé. Ale tohle musíme dělat, jít a zajet nejrychlejší kolo," popsal dnešní zážitek George Russell.
Navíc se jim úplně nepovedla zastávka v boxech. I tak se ale mohl radovat ze čtvrtého místa, když za sebou udržel dotírajícího Valtteriho Bottase v Alfě Romeo. "Zvládl jsem ho udržet za sebou a ubránit se. Je to skvělý okruh, ale za těchto podmínek se to nedá. Jedna jediná možnost k předjetí, jinak nic. Jedna suchá stopa. Nemůžete dělat nic," dodal Brit.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.