George Russell přiznal, že začal pociťovat důsledky skákání a drncání vozu. Mercedes se s tímto problémem hodně potýká a po dnešním závodě na italské Imola britského pilota hodně trápila bolest zad a hrudníku.
V Imole se Mercedes dočkal překvapivého čtvrtého místa v podání George Russella. Jeho týmový kolega a sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton dojel třináctý. "Lewisi, je mi líto, co jsi dnes musel řídit. Vím, že se řídit nedá a tak jsme si nezasloužili body. Jdeme dál, ale byl to hrozný víkend," komentoval rádiem závod šéf týmu Toto Wolff. "Jo, bez obav, Toto. Dál tvrdě pracujme," odpověděl mu Hamilton. "To budeme. Dostaneme se z toho," ujistil svého jezdce Wolff.
Mercedes se trápí s pochopením vozu a tápe, jak jej dostat do správného provozního okna. Jedním z problémů je také silné drncání auta jako důsledek nových pravidel. Týmy si s tím poradili, ale Mercedes to trápí opravdu hodně. Stačí se podívat na záběry jejich vozu při jízdě na rovinkách...
A jaký je to pocit přímo v autě? "Když je auto ve správném provozním okně a pneumatiky také - kromě toho skákání - se řídí dobře. Ale to drncání. To bere dech. Je to opravdu extrémní, nikdy jsem nic podobného nezažil. Opravdu doufám, že najdeme řešení. Že ho najde každý tým, který se s tím potýká. Protože tohle pro jezdce není udržitelné, aby to tak pokračovalo. Tento víkend je to poprvé, kdy jsem se opravdu hodně trápil se zády a cítil téměř bolest na hrudi, jak to bylo zlé. Ale tohle musíme dělat, jít a zajet nejrychlejší kolo," popsal dnešní zážitek George Russell.
Navíc se jim úplně nepovedla zastávka v boxech. I tak se ale mohl radovat ze čtvrtého místa, když za sebou udržel dotírajícího Valtteriho Bottase v Alfě Romeo. "Zvládl jsem ho udržet za sebou a ubránit se. Je to skvělý okruh, ale za těchto podmínek se to nedá. Jedna jediná možnost k předjetí, jinak nic. Jedna suchá stopa. Nemůžete dělat nic," dodal Brit.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.