George Russell přiznal, že začal pociťovat důsledky skákání a drncání vozu. Mercedes se s tímto problémem hodně potýká a po dnešním závodě na italské Imola britského pilota hodně trápila bolest zad a hrudníku.
V Imole se Mercedes dočkal překvapivého čtvrtého místa v podání George Russella. Jeho týmový kolega a sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton dojel třináctý. "Lewisi, je mi líto, co jsi dnes musel řídit. Vím, že se řídit nedá a tak jsme si nezasloužili body. Jdeme dál, ale byl to hrozný víkend," komentoval rádiem závod šéf týmu Toto Wolff. "Jo, bez obav, Toto. Dál tvrdě pracujme," odpověděl mu Hamilton. "To budeme. Dostaneme se z toho," ujistil svého jezdce Wolff.
Mercedes se trápí s pochopením vozu a tápe, jak jej dostat do správného provozního okna. Jedním z problémů je také silné drncání auta jako důsledek nových pravidel. Týmy si s tím poradili, ale Mercedes to trápí opravdu hodně. Stačí se podívat na záběry jejich vozu při jízdě na rovinkách...
A jaký je to pocit přímo v autě? "Když je auto ve správném provozním okně a pneumatiky také - kromě toho skákání - se řídí dobře. Ale to drncání. To bere dech. Je to opravdu extrémní, nikdy jsem nic podobného nezažil. Opravdu doufám, že najdeme řešení. Že ho najde každý tým, který se s tím potýká. Protože tohle pro jezdce není udržitelné, aby to tak pokračovalo. Tento víkend je to poprvé, kdy jsem se opravdu hodně trápil se zády a cítil téměř bolest na hrudi, jak to bylo zlé. Ale tohle musíme dělat, jít a zajet nejrychlejší kolo," popsal dnešní zážitek George Russell.
Navíc se jim úplně nepovedla zastávka v boxech. I tak se ale mohl radovat ze čtvrtého místa, když za sebou udržel dotírajícího Valtteriho Bottase v Alfě Romeo. "Zvládl jsem ho udržet za sebou a ubránit se. Je to skvělý okruh, ale za těchto podmínek se to nedá. Jedna jediná možnost k předjetí, jinak nic. Jedna suchá stopa. Nemůžete dělat nic," dodal Brit.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.