George Russell má za sebou první dva závody novém týmu. A nutno říct, že šéf Mercedesu Toto Wolff si jeho přínos pochvaluje.
Mladý Brit si sedačku u stříbrných šípů vysloužil během uplynulých tří let, kdy mnohdy až zářil s těžce nekonkurenceschopným Williamsem. Mnozí mu díky tomu prorokují velkou budoucnost a mistrovské tituly. K boji o titul tipovala řada odborníků Russella už letos, jenže Mercedes zatím není v optimální formě. A třebaže oproti Williamsu je jeho rychlost i konkurenceschopnost enormní, na boj o nejvyšší příčky ro (zatím) nestačí.
V Bahrajnu Russella Lewis Hamilton zastínil. V Saúdské Arábii to ale bylo přesně naopak. Sedminásobný šampion neodhadl správné nastavení, kvůli čemuž nepostoupil z prvního kvalifikačního segmentu a v závodě bral jen jeden bod za desáté místo. Naproti tomu Russell se kvalifikoval jako šestý a dojel ještě o jedno místo lépe - tedy pátý.
„Jsem s jeho výkony spokojený. Odvádí dobrou práci. Jen jsme mu ještě nedali auto, se kterým by mohl bojovat o vítězství v závodech. Ukázal, že na to má. Teď je na nás, abychom mu poskytli dostatečně dobrý materiál," nechal se slyšet Wolff.
A kdy by mohlo přijít kýžené zlepšení? Šéf Mercedesu konkrétní není. „Jsme horší v mnoha oblastech. Těžko se to posuzuje, ale doufám, že v Austrálii na tom budeme lépe než v Saúdské Arábii." Stříbrný vůz má největší problémy s poskakováním na rovinkách. Obecně je složité dostat letošní model do ideálního provozního okna. Vůz Mercedesu dokáže být rychlý, ale jen za specifických podmínek.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.