George Russell má za sebou první dva závody novém týmu. A nutno říct, že šéf Mercedesu Toto Wolff si jeho přínos pochvaluje.
Mladý Brit si sedačku u stříbrných šípů vysloužil během uplynulých tří let, kdy mnohdy až zářil s těžce nekonkurenceschopným Williamsem. Mnozí mu díky tomu prorokují velkou budoucnost a mistrovské tituly. K boji o titul tipovala řada odborníků Russella už letos, jenže Mercedes zatím není v optimální formě. A třebaže oproti Williamsu je jeho rychlost i konkurenceschopnost enormní, na boj o nejvyšší příčky ro (zatím) nestačí.
V Bahrajnu Russella Lewis Hamilton zastínil. V Saúdské Arábii to ale bylo přesně naopak. Sedminásobný šampion neodhadl správné nastavení, kvůli čemuž nepostoupil z prvního kvalifikačního segmentu a v závodě bral jen jeden bod za desáté místo. Naproti tomu Russell se kvalifikoval jako šestý a dojel ještě o jedno místo lépe - tedy pátý.
„Jsem s jeho výkony spokojený. Odvádí dobrou práci. Jen jsme mu ještě nedali auto, se kterým by mohl bojovat o vítězství v závodech. Ukázal, že na to má. Teď je na nás, abychom mu poskytli dostatečně dobrý materiál," nechal se slyšet Wolff.
A kdy by mohlo přijít kýžené zlepšení? Šéf Mercedesu konkrétní není. „Jsme horší v mnoha oblastech. Těžko se to posuzuje, ale doufám, že v Austrálii na tom budeme lépe než v Saúdské Arábii." Stříbrný vůz má největší problémy s poskakováním na rovinkách. Obecně je složité dostat letošní model do ideálního provozního okna. Vůz Mercedesu dokáže být rychlý, ale jen za specifických podmínek.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.