Ferrari dnes v Maranellu slavnostě představil svůj nový vůz SF21, s nímž by chtěl po loňském fiasku znovu bojovat o vítězství. Podaří se mu s vylepšenou pohonnou jednotkou a obměněnou jezdeckou sestavou naplnit smělé ambice?
K Charlesovi Leclercovi přišel jako náhrada za Sebastiana Vettela Carlos Sainz s McLarenu. Oba ambiciózní mladíci by se letos chtěli prát s favorizovanými Mercededesy a Red Bully o vítězství ve velkých cenách poté, co loni Scuderia skončila mezi konstruktéry až jako šestá.
Nový vůz, již 67. vyrobený v Maranelllu, má inovované lakování - matnou červenou doplňuje zelená barva na zádi u loga Mission Winnow spadající pod tabákový koncern Philip Morris. Zadní část je v tmavější červené a dává tak vzomenout na loňskou Velkou cenu Toskánska, v níž Ferrari slavilo tmavějšími odstíny svůj 1000. závod v F1.
"Když jsme se pustili do projektu SF21, naším prvním úkolem bylo identifikovat, na které oblasti auta bychom se měli zaměřit, abychom zvládli radikální změnu. Rozhodli jsme se pro zadní část - zkonstruovali jsme novou převodovku a nové zavěšení. To společně s úsilím našich kolegů od pohonné jednotky vedlo k mnohem užší zádi," pochvaluje si šéf šasi Enrico Cardile.
"Také jsme se podívali na chladicí systém, zvýšili efektivitu centrálního chladiče a navrhli karosérii se silnějším downwashing efektem. Aerodynamika byla jednou z oblastí postiženou změnami pravidel, proto jsme si dali při jejím vývoji dva cíle: získat zpět ztracený přítlak kvůli pravidlům a omezit odpor... vyvinuli jsme nové přední křídle, které funguje dohromady s novým konceptem nosu, ale šasi samotné a přední zavěšení pochází z loňského vozu SF1000," prozrazuje Cardile.
Nos je podobně jako loni široký, nejde tedy cestou Mercedesu - je přepracovaný, nové jsou pilíře předního křídla s lepším usměrnění proudu vzduchu směrem k zadní části.
Bočnice se zdají být menší než u loňského předchůdce. To nejdůležitější je však pohonná jednotka, s níž byl tým při testování na stolici velmi spokojený a podle Mattii Binotta zdárně stáhli loňské manko ve výkonu.
Monopost SF21 čeká zítra debut na trati v Bahrajnu, kde si Ferrari rezervovalo filmovací den. Během něj mohou oba piloti dohromady ujet 100 km na neávodních pneumatikách.
Fotogalerie:Technické specifikace nového vozu:
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
Formule 1 dnes oznámila novou spolupráci, podle které bude šampaňské značky Moët & Chandon oficiálně podáváno na stupních vítězů po závodech Velké ceny.
Lewis Hamilton opět ukázal svou štědrou stránku. Po více než deseti letech v týmu Mercedes, kde dosáhl mnoha úspěchů, obdaroval všechny zaměstnance svého bývalého zaměstnavatele. Jeho podobizna z Monaka 2019, kterou vytvořil britský umělec Paul Oz, teď zdobí centrálu Mercedesu v Brackley.
Jean Todt, bývalý šéf Ferrari, potvrdil, že více než deset let po vážné nehodě, která změnila život Michaela Schumachera, jej stále pravidelně navštěvuje.
Carlos Sainz, který se připojil k Williamsu, by mohl mít na tento tým podobný vliv, jaký měl přestup Lewise Hamiltona do Ferrari nebo Adrian Neweyho do Aston Martinu. I když jde o silná tvrzení, pro tým, který dlouhodobě zápasí s výsledky, jsou zkušenosti bývalého pilota Ferrari a McLarenu neocenitelné. Tento názor sdílí i šéf Williamsu James Vowles.