Ferrari odhaluje nový monopost a avizuje velké zlepšení - dostane se s SF21 opět na pódia?

Ferrari SF21
Ferrari SF21, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 10. března 2021 15:00
Sdílej:

Ferrari dnes v Maranellu slavnostě představil svůj nový vůz SF21, s nímž by chtěl po loňském fiasku znovu bojovat o vítězství. Podaří se mu s vylepšenou pohonnou jednotkou a obměněnou jezdeckou sestavou naplnit smělé ambice?

K Charlesovi Leclercovi přišel jako náhrada za Sebastiana Vettela Carlos Sainz s McLarenu. Oba ambiciózní mladíci by se letos chtěli prát s favorizovanými Mercededesy a Red Bully o vítězství ve velkých cenách poté, co loni Scuderia skončila mezi konstruktéry až jako šestá.

Nový vůz, již 67. vyrobený v Maranelllu, má inovované lakování - matnou červenou doplňuje zelená barva na zádi u loga Mission Winnow spadající pod tabákový koncern Philip Morris. Zadní část je v tmavější červené a dává tak vzomenout na loňskou Velkou cenu Toskánska, v níž Ferrari slavilo tmavějšími odstíny svůj 1000. závod v F1.

"Když jsme se pustili do projektu SF21, naším prvním úkolem bylo identifikovat, na které oblasti auta bychom se měli zaměřit, abychom zvládli radikální změnu. Rozhodli jsme se pro zadní část - zkonstruovali jsme novou převodovku a nové zavěšení. To společně s úsilím našich kolegů od pohonné jednotky vedlo k mnohem užší zádi," pochvaluje si šéf šasi Enrico Cardile.

"Také jsme se podívali na chladicí systém, zvýšili efektivitu centrálního chladiče a navrhli karosérii se silnějším downwashing efektem. Aerodynamika byla jednou z oblastí postiženou změnami pravidel, proto jsme si dali při jejím vývoji dva cíle: získat zpět ztracený přítlak kvůli pravidlům a omezit odpor... vyvinuli jsme nové přední křídle, které funguje dohromady s novým konceptem nosu, ale šasi samotné a přední zavěšení pochází z loňského vozu SF1000," prozrazuje Cardile.

Nos je podobně jako loni široký, nejde tedy cestou Mercedesu - je přepracovaný, nové jsou pilíře předního křídla s lepším usměrnění proudu vzduchu směrem k zadní části.

Bočnice se zdají být menší než u loňského předchůdce. To nejdůležitější je však pohonná jednotka, s níž byl tým při testování na stolici velmi spokojený a podle Mattii Binotta zdárně stáhli loňské manko ve výkonu.

Monopost SF21 čeká zítra debut na trati v Bahrajnu, kde si Ferrari rezervovalo filmovací den. Během něj mohou oba piloti dohromady ujet 100 km na neávodních pneumatikách.

Fotogalerie:

 Technické specifikace nového vozu:

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.