Podle zákulisních informací měl Red Bull zájem o George Russella, to ale nyní Helmut Marko popírá a vysvětluje, proč tomu tak nebylo.
Na George Russella prší chvála ze všech stran, mladý Brit je všeobecně považován za jednoho z nejvýraznějších představitelů nastupující jezdecké generace. Mnozí mu prorokují velkou budoucnost ověnčenou mistrovskými tituly.
Dvaadvacetiletý benjamínek ukázal svůj potenciál už letos, když zaskakoval za Lewise Hamiltona a nutno říct, že debut v elitní stáji se mu povedl na výbornou. O senzační vítězství jej připravily pouze zmatky vlastního týmu při nepovedené zastávce v boxech a následný defekt.
Jenže stabilní místo u Mercedesu Russellovi jeho výkon nezajistil, to má totiž smluvně pojištěno Valtteri Bottas, poslušný Fin tak bude parťákem Lewise Hamiltona i příští rok. Logicky se proto začalo spekulovat o zájmu jiných týmů, v tomto duchu se nejvíce skloňoval Red Bull, který potřeboval najít náhradu za nevýrazného Alexe Albona.
„Russella jsme nechtěli, je to junior Mercedesu, není třeba si něco malovat. S Wolffem má dlouhodobou smlouvu. My hledali krátkodobé řešení, řešení na jeden rok. Z tohoto hlediska je Pérez o dost lepší volba," hlásí Helmut Marko.
Odborný poradce Red Bullu si hodně slibuje od Yukiho Tsunody, který zářil ve Formuli 2, což mu zaručilo sedačku u Alpha Tauri. „Tsunoda je jediným pilotem F2, který se loni konstantně umisťoval v nejlepší pětce, titul mu unikl jen kvůli technickým problémům a několika incidentům. Disponuje neuvěřitelně čistou rychlostí, velmi rychle se učí a dokáže vnímat," chválí Helmut Marko mladého Japonce.
Je tak jasné, jakým směrem se nejspíš mají budoucí kroky Red Bullu v otázce jezdecké sestavy ubírat.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.