Podle zákulisních informací měl Red Bull zájem o George Russella, to ale nyní Helmut Marko popírá a vysvětluje, proč tomu tak nebylo.
Na George Russella prší chvála ze všech stran, mladý Brit je všeobecně považován za jednoho z nejvýraznějších představitelů nastupující jezdecké generace. Mnozí mu prorokují velkou budoucnost ověnčenou mistrovskými tituly.
Dvaadvacetiletý benjamínek ukázal svůj potenciál už letos, když zaskakoval za Lewise Hamiltona a nutno říct, že debut v elitní stáji se mu povedl na výbornou. O senzační vítězství jej připravily pouze zmatky vlastního týmu při nepovedené zastávce v boxech a následný defekt.
Jenže stabilní místo u Mercedesu Russellovi jeho výkon nezajistil, to má totiž smluvně pojištěno Valtteri Bottas, poslušný Fin tak bude parťákem Lewise Hamiltona i příští rok. Logicky se proto začalo spekulovat o zájmu jiných týmů, v tomto duchu se nejvíce skloňoval Red Bull, který potřeboval najít náhradu za nevýrazného Alexe Albona.
„Russella jsme nechtěli, je to junior Mercedesu, není třeba si něco malovat. S Wolffem má dlouhodobou smlouvu. My hledali krátkodobé řešení, řešení na jeden rok. Z tohoto hlediska je Pérez o dost lepší volba," hlásí Helmut Marko.
Odborný poradce Red Bullu si hodně slibuje od Yukiho Tsunody, který zářil ve Formuli 2, což mu zaručilo sedačku u Alpha Tauri. „Tsunoda je jediným pilotem F2, který se loni konstantně umisťoval v nejlepší pětce, titul mu unikl jen kvůli technickým problémům a několika incidentům. Disponuje neuvěřitelně čistou rychlostí, velmi rychle se učí a dokáže vnímat," chválí Helmut Marko mladého Japonce.
Je tak jasné, jakým směrem se nejspíš mají budoucí kroky Red Bullu v otázce jezdecké sestavy ubírat.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.