Podle zákulisních informací měl Red Bull zájem o George Russella, to ale nyní Helmut Marko popírá a vysvětluje, proč tomu tak nebylo.
Na George Russella prší chvála ze všech stran, mladý Brit je všeobecně považován za jednoho z nejvýraznějších představitelů nastupující jezdecké generace. Mnozí mu prorokují velkou budoucnost ověnčenou mistrovskými tituly.
Dvaadvacetiletý benjamínek ukázal svůj potenciál už letos, když zaskakoval za Lewise Hamiltona a nutno říct, že debut v elitní stáji se mu povedl na výbornou. O senzační vítězství jej připravily pouze zmatky vlastního týmu při nepovedené zastávce v boxech a následný defekt.
Jenže stabilní místo u Mercedesu Russellovi jeho výkon nezajistil, to má totiž smluvně pojištěno Valtteri Bottas, poslušný Fin tak bude parťákem Lewise Hamiltona i příští rok. Logicky se proto začalo spekulovat o zájmu jiných týmů, v tomto duchu se nejvíce skloňoval Red Bull, který potřeboval najít náhradu za nevýrazného Alexe Albona.
„Russella jsme nechtěli, je to junior Mercedesu, není třeba si něco malovat. S Wolffem má dlouhodobou smlouvu. My hledali krátkodobé řešení, řešení na jeden rok. Z tohoto hlediska je Pérez o dost lepší volba," hlásí Helmut Marko.
Odborný poradce Red Bullu si hodně slibuje od Yukiho Tsunody, který zářil ve Formuli 2, což mu zaručilo sedačku u Alpha Tauri. „Tsunoda je jediným pilotem F2, který se loni konstantně umisťoval v nejlepší pětce, titul mu unikl jen kvůli technickým problémům a několika incidentům. Disponuje neuvěřitelně čistou rychlostí, velmi rychle se učí a dokáže vnímat," chválí Helmut Marko mladého Japonce.
Je tak jasné, jakým směrem se nejspíš mají budoucí kroky Red Bullu v otázce jezdecké sestavy ubírat.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.