Podle zákulisních informací měl Red Bull zájem o George Russella, to ale nyní Helmut Marko popírá a vysvětluje, proč tomu tak nebylo.
Na George Russella prší chvála ze všech stran, mladý Brit je všeobecně považován za jednoho z nejvýraznějších představitelů nastupující jezdecké generace. Mnozí mu prorokují velkou budoucnost ověnčenou mistrovskými tituly.
Dvaadvacetiletý benjamínek ukázal svůj potenciál už letos, když zaskakoval za Lewise Hamiltona a nutno říct, že debut v elitní stáji se mu povedl na výbornou. O senzační vítězství jej připravily pouze zmatky vlastního týmu při nepovedené zastávce v boxech a následný defekt.
Jenže stabilní místo u Mercedesu Russellovi jeho výkon nezajistil, to má totiž smluvně pojištěno Valtteri Bottas, poslušný Fin tak bude parťákem Lewise Hamiltona i příští rok. Logicky se proto začalo spekulovat o zájmu jiných týmů, v tomto duchu se nejvíce skloňoval Red Bull, který potřeboval najít náhradu za nevýrazného Alexe Albona.
„Russella jsme nechtěli, je to junior Mercedesu, není třeba si něco malovat. S Wolffem má dlouhodobou smlouvu. My hledali krátkodobé řešení, řešení na jeden rok. Z tohoto hlediska je Pérez o dost lepší volba," hlásí Helmut Marko.
Odborný poradce Red Bullu si hodně slibuje od Yukiho Tsunody, který zářil ve Formuli 2, což mu zaručilo sedačku u Alpha Tauri. „Tsunoda je jediným pilotem F2, který se loni konstantně umisťoval v nejlepší pětce, titul mu unikl jen kvůli technickým problémům a několika incidentům. Disponuje neuvěřitelně čistou rychlostí, velmi rychle se učí a dokáže vnímat," chválí Helmut Marko mladého Japonce.
Je tak jasné, jakým směrem se nejspíš mají budoucí kroky Red Bullu v otázce jezdecké sestavy ubírat.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.