Rovněž ve druhém tréninku zajel nejrychlejší čas George Russell. Rozdíly mezi jezdci byly však velmi malé, smůlu měl Charles Leclerc, který si kvůli technickým problémům nepřipsal ani jeden měřený čas.
První měřený čas si ve druhém tréninku připsal na své konto Pietro Fittipaldi s Haasem. Následovali oba piloti Alfy Romeo a Sainz, všichni zajeli rychlejší kola než mladý Brazilec. Do vedení se brzy dostaly oba Racing Pointy, růžové vozy stále bojují o třetí místo v Poháru konstruktérů. ale k tomu potřebují dobrý víkend od obou svých pilotů. Jen připomeňme, že před týdnem připravil Sergia Péreze o třetí místo problém s motorem pouhá tři kola před koncem závodu.
Problémy mělo Ferrari, Leclerc musel svůj vůz krátce po začátku druhého tréninku odstavit kvůli technickým problémům, Vettel se pro změnu dostal do smyku a jen tak tak uchránil svůj vůz před poškozením.
Near miss! 😬Vettel spins and almost collides with Magnussen - the Haas driver does very well to stay out of his way!#SakhirGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/3V72Eir3Qw
— Formula 1 (@F1) December 4, 2020Kvalifikační simulace vynesla do vedení Russella, naproti tomu Bottasovi bylo jeho rychlé kolo odebráno kvůli překročení limitů trati. Frustrace čišela z Verstappena, který si stěžoval na velkou nedotáčivost svého vozu i tak mu to stačilo na průběžné třetí místo. Technické problémy se nevyhnuly ani Norrisovi, pilot McLarenu musel kvůli nim do boxů,
Dobře vypadala Alpha Tauri s Renaultem, oba týmy měly v elitní desítce celou jezdeckou sestavu. Totéž platilo o Racing Pointu, zvláště Pérez ukazoval, že se bude opět ucházet o příčky nejvyšší. Naopak McLaren byl hodně nevýrazný.
Radost neměli ani u Ferrari, Vettelovi patřila šestnáctá příčka, Leclerc na tom byl ještě hůř - Monačan neměl na svém kontě dvacet minut před koncem ještě ani jeden měřený čas. Jeho vůz totiž stále stál v garáži s problémy technického rázu.
Závěrečná část druhého tréninku patřila už tradičně dlouhým jízdám, v celkovém pořadí se už proto nic nezměnilo. Vítězný George Russell tedy zažil skvělý první den u Mercedesu, naváže na něj i ve zbytku závodního víkendu?
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.