Rovněž ve druhém tréninku zajel nejrychlejší čas George Russell. Rozdíly mezi jezdci byly však velmi malé, smůlu měl Charles Leclerc, který si kvůli technickým problémům nepřipsal ani jeden měřený čas.
První měřený čas si ve druhém tréninku připsal na své konto Pietro Fittipaldi s Haasem. Následovali oba piloti Alfy Romeo a Sainz, všichni zajeli rychlejší kola než mladý Brazilec. Do vedení se brzy dostaly oba Racing Pointy, růžové vozy stále bojují o třetí místo v Poháru konstruktérů. ale k tomu potřebují dobrý víkend od obou svých pilotů. Jen připomeňme, že před týdnem připravil Sergia Péreze o třetí místo problém s motorem pouhá tři kola před koncem závodu.
Problémy mělo Ferrari, Leclerc musel svůj vůz krátce po začátku druhého tréninku odstavit kvůli technickým problémům, Vettel se pro změnu dostal do smyku a jen tak tak uchránil svůj vůz před poškozením.
Near miss! 😬Vettel spins and almost collides with Magnussen - the Haas driver does very well to stay out of his way!#SakhirGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/3V72Eir3Qw
— Formula 1 (@F1) December 4, 2020Kvalifikační simulace vynesla do vedení Russella, naproti tomu Bottasovi bylo jeho rychlé kolo odebráno kvůli překročení limitů trati. Frustrace čišela z Verstappena, který si stěžoval na velkou nedotáčivost svého vozu i tak mu to stačilo na průběžné třetí místo. Technické problémy se nevyhnuly ani Norrisovi, pilot McLarenu musel kvůli nim do boxů,
Dobře vypadala Alpha Tauri s Renaultem, oba týmy měly v elitní desítce celou jezdeckou sestavu. Totéž platilo o Racing Pointu, zvláště Pérez ukazoval, že se bude opět ucházet o příčky nejvyšší. Naopak McLaren byl hodně nevýrazný.
Radost neměli ani u Ferrari, Vettelovi patřila šestnáctá příčka, Leclerc na tom byl ještě hůř - Monačan neměl na svém kontě dvacet minut před koncem ještě ani jeden měřený čas. Jeho vůz totiž stále stál v garáži s problémy technického rázu.
Závěrečná část druhého tréninku patřila už tradičně dlouhým jízdám, v celkovém pořadí se už proto nic nezměnilo. Vítězný George Russell tedy zažil skvělý první den u Mercedesu, naváže na něj i ve zbytku závodního víkendu?
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.