V prvním tréninku na GP Sachíru byl nejrychlejší George Russell s Mercedesem. Následovali jej piloti Red Bullu.
GP Sachíru, která se uskuteční na „oválové" verzi trati v Bahrajnu přinese hned několik premiér. Tou nejsledovanější je bezesporu debut George Russella u Mercedesu. Za zmínku ale stojí rovněž start Jacka Aitkena s Williamsem, potažmo skutečnost, že nositel slavného jména Pietro Fittipaldi bude řídit monopost týmu Haas, ve kterém nahrazuje Romaina Grosjeana.
Jako první si měřený čas připsal Carlos Sainz. Jeho hodnota činila 56 vteřin a 641 tisícin, to jasně ukazovalo, jak rychlý víkend nás tentokrát čeká. Sainzův týmový kolega Norris byl napoprvé o dvě desetiny pomalejší.
George Russell začal pozvolněji. Mladý Brit si musel zvykat na to, jak fungují systémy v jeho novém voze, což mu přirozeně zabralo určitý čas. Jednou z nejvýraznějších novinek byl pro Russella systém DAS. na čele výsledkové listiny se mezitím uhnízdil Daniel Ricciardo před Sebastianem Vettelem a Charlesem Leclercem.
To ale platilo jen do chvíle, než se na trať vydal Valtteri Bottas. Fin ve službách Mercedesu byl totiž okamžitě výrazně nejrychlejší. Menší výlet mimo trať předvedl Leclerc, nejednalo se však o nic výrazného. Dobře se jevil Max Verstappen, Holanďanovi patřila druhá pozice, avšak Max si stěžoval na problémy s brzdami.
Půl hodiny před vypršením času určeného pro první měřený trénink se na první místo dostal Russell, Brit měl na Bottase náskok jedné desetiny. O chvíli později nicméně zajel nejrychlejší čas Verstappen, za Holanďana se zařadil druhý Kvyat.
Trochu za očekáváním prozatím zůstával McLaren a Racing Point, Fittipaldi s Aitkenem se dvacet minut před koncem prvních měřených jízd nacházeli na posledních dvou příčkách. Nepříjemný incident zažil Albon, který se roztočil a jen tak tak zachránil svůj vůz před kontaktem s bariérou.
Z vítězství se v prvním tréninku nakonec radoval George Russell před Maxem Verstappenem a Alexem Albonem.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.