V prvním tréninku na GP Sachíru byl nejrychlejší George Russell s Mercedesem. Následovali jej piloti Red Bullu.
GP Sachíru, která se uskuteční na „oválové" verzi trati v Bahrajnu přinese hned několik premiér. Tou nejsledovanější je bezesporu debut George Russella u Mercedesu. Za zmínku ale stojí rovněž start Jacka Aitkena s Williamsem, potažmo skutečnost, že nositel slavného jména Pietro Fittipaldi bude řídit monopost týmu Haas, ve kterém nahrazuje Romaina Grosjeana.
Jako první si měřený čas připsal Carlos Sainz. Jeho hodnota činila 56 vteřin a 641 tisícin, to jasně ukazovalo, jak rychlý víkend nás tentokrát čeká. Sainzův týmový kolega Norris byl napoprvé o dvě desetiny pomalejší.
George Russell začal pozvolněji. Mladý Brit si musel zvykat na to, jak fungují systémy v jeho novém voze, což mu přirozeně zabralo určitý čas. Jednou z nejvýraznějších novinek byl pro Russella systém DAS. na čele výsledkové listiny se mezitím uhnízdil Daniel Ricciardo před Sebastianem Vettelem a Charlesem Leclercem.
To ale platilo jen do chvíle, než se na trať vydal Valtteri Bottas. Fin ve službách Mercedesu byl totiž okamžitě výrazně nejrychlejší. Menší výlet mimo trať předvedl Leclerc, nejednalo se však o nic výrazného. Dobře se jevil Max Verstappen, Holanďanovi patřila druhá pozice, avšak Max si stěžoval na problémy s brzdami.
Půl hodiny před vypršením času určeného pro první měřený trénink se na první místo dostal Russell, Brit měl na Bottase náskok jedné desetiny. O chvíli později nicméně zajel nejrychlejší čas Verstappen, za Holanďana se zařadil druhý Kvyat.
Trochu za očekáváním prozatím zůstával McLaren a Racing Point, Fittipaldi s Aitkenem se dvacet minut před koncem prvních měřených jízd nacházeli na posledních dvou příčkách. Nepříjemný incident zažil Albon, který se roztočil a jen tak tak zachránil svůj vůz před kontaktem s bariérou.
Z vítězství se v prvním tréninku nakonec radoval George Russell před Maxem Verstappenem a Alexem Albonem.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.