V prvním tréninku na GP Sachíru byl nejrychlejší George Russell s Mercedesem. Následovali jej piloti Red Bullu.
GP Sachíru, která se uskuteční na „oválové" verzi trati v Bahrajnu přinese hned několik premiér. Tou nejsledovanější je bezesporu debut George Russella u Mercedesu. Za zmínku ale stojí rovněž start Jacka Aitkena s Williamsem, potažmo skutečnost, že nositel slavného jména Pietro Fittipaldi bude řídit monopost týmu Haas, ve kterém nahrazuje Romaina Grosjeana.
Jako první si měřený čas připsal Carlos Sainz. Jeho hodnota činila 56 vteřin a 641 tisícin, to jasně ukazovalo, jak rychlý víkend nás tentokrát čeká. Sainzův týmový kolega Norris byl napoprvé o dvě desetiny pomalejší.
George Russell začal pozvolněji. Mladý Brit si musel zvykat na to, jak fungují systémy v jeho novém voze, což mu přirozeně zabralo určitý čas. Jednou z nejvýraznějších novinek byl pro Russella systém DAS. na čele výsledkové listiny se mezitím uhnízdil Daniel Ricciardo před Sebastianem Vettelem a Charlesem Leclercem.
To ale platilo jen do chvíle, než se na trať vydal Valtteri Bottas. Fin ve službách Mercedesu byl totiž okamžitě výrazně nejrychlejší. Menší výlet mimo trať předvedl Leclerc, nejednalo se však o nic výrazného. Dobře se jevil Max Verstappen, Holanďanovi patřila druhá pozice, avšak Max si stěžoval na problémy s brzdami.
Půl hodiny před vypršením času určeného pro první měřený trénink se na první místo dostal Russell, Brit měl na Bottase náskok jedné desetiny. O chvíli později nicméně zajel nejrychlejší čas Verstappen, za Holanďana se zařadil druhý Kvyat.
Trochu za očekáváním prozatím zůstával McLaren a Racing Point, Fittipaldi s Aitkenem se dvacet minut před koncem prvních měřených jízd nacházeli na posledních dvou příčkách. Nepříjemný incident zažil Albon, který se roztočil a jen tak tak zachránil svůj vůz před kontaktem s bariérou.
Z vítězství se v prvním tréninku nakonec radoval George Russell před Maxem Verstappenem a Alexem Albonem.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.