Podle aktuálních informací ro vypadá, že Alex Albon po sezoně u Red Bullu skončí. Ambiciózní stáj potřebuje jezdce, který vytvoří na Maxe Verstappena tlak.
Výkony Alexe Albona jsou za očekáváním. Pódium ze závodu v Mugellu sice signalizovalo lepší zítřky, jenže ty nepřišly. Právě naopak. Vypadá to, že se Thajec trápí víc a víc. To, že rychlostně nestačí na kolegu Verstappena není překvapením, ještě větším problémem jsou však pro Albona kupící se chyby a nevýrazné závody, ve kterých má problém dosáhnout na bodované příčky.
Red Bullu už dochází trpělivost. Šéf týmu Christian Horner dal Albonovi během uplynulého víkendu v Portugalsku ultimátum - buď v následujících dvou závodech své výkony zlepší a řekne si o kontrakt na příští rok, nebo se jejich vzájemné cesty po sezoně rozejdou. Red Bull se k takovému kroku odhodlal vůbec poprvé, zatím totiž vždy platilo, že představitelé rudých býků veřejně stáli za svým pilotem a úvahy o jeho možné výměně dementovali.
Už to ukazuje vážnost celé situace. Vlastně se dá říct, že si Red Bull touhle mediální šarádou připravuje půdu pro Albonův vyhazov, neboť je velice pravděpodobné, že rozhodnutí o Alexově konci už padlo. Sám Albon si navíc v Portugalsku vůbec nepomohl, první ze dvou závodů, které mají rozhodnout o budoucnosti stále ještě mladého pilota dopadl pro Thajce fiaskem. Jak jinak chcete nazvat dvanácté místo v konečném pořadí, které navíc „okořenilo" kolo od týmového kolegy Verstappena.
Horner a spol chtějí od Albonna, aby se Verstappenovi přiblížil na rozdíl 0,3 desetiny sekundy na kolo, jenže to se mu zatím nedaří. Rozdíl mezi oběma závodníky činí většinou půl vteřiny na kolo a více. Pokud přitom Red Bull chce vyzvat příští rok suverénní Mercedes, musí mít druhého pilota. Nejlépe takového, kterým je Valtteri Bottas - solidně rychlého a konzistentního. Alex Albon tyto charakteristiky momentálně nesplňuje.
Kdo by ho mohl v lukrativní sedačce nahradit? Nejvíce se hovoří o Nicu Hulkenbergovi a Sergiu Pérezovi. Oba už dokázali, že mají přesně to, co Red Bull považuje, ve prospěch Péreze může navíc hovořit solidní sponzorské zázemí. Vyloučit ze seznamu nelčnze ani George Russella, byť v jeho případě jde (zatím) spíše o sci-fi. Konečné rozhodnutí se tak či tak blíží...
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.