Podle aktuálních informací ro vypadá, že Alex Albon po sezoně u Red Bullu skončí. Ambiciózní stáj potřebuje jezdce, který vytvoří na Maxe Verstappena tlak.
Výkony Alexe Albona jsou za očekáváním. Pódium ze závodu v Mugellu sice signalizovalo lepší zítřky, jenže ty nepřišly. Právě naopak. Vypadá to, že se Thajec trápí víc a víc. To, že rychlostně nestačí na kolegu Verstappena není překvapením, ještě větším problémem jsou však pro Albona kupící se chyby a nevýrazné závody, ve kterých má problém dosáhnout na bodované příčky.
Red Bullu už dochází trpělivost. Šéf týmu Christian Horner dal Albonovi během uplynulého víkendu v Portugalsku ultimátum - buď v následujících dvou závodech své výkony zlepší a řekne si o kontrakt na příští rok, nebo se jejich vzájemné cesty po sezoně rozejdou. Red Bull se k takovému kroku odhodlal vůbec poprvé, zatím totiž vždy platilo, že představitelé rudých býků veřejně stáli za svým pilotem a úvahy o jeho možné výměně dementovali.
Už to ukazuje vážnost celé situace. Vlastně se dá říct, že si Red Bull touhle mediální šarádou připravuje půdu pro Albonův vyhazov, neboť je velice pravděpodobné, že rozhodnutí o Alexově konci už padlo. Sám Albon si navíc v Portugalsku vůbec nepomohl, první ze dvou závodů, které mají rozhodnout o budoucnosti stále ještě mladého pilota dopadl pro Thajce fiaskem. Jak jinak chcete nazvat dvanácté místo v konečném pořadí, které navíc „okořenilo" kolo od týmového kolegy Verstappena.
Horner a spol chtějí od Albonna, aby se Verstappenovi přiblížil na rozdíl 0,3 desetiny sekundy na kolo, jenže to se mu zatím nedaří. Rozdíl mezi oběma závodníky činí většinou půl vteřiny na kolo a více. Pokud přitom Red Bull chce vyzvat příští rok suverénní Mercedes, musí mít druhého pilota. Nejlépe takového, kterým je Valtteri Bottas - solidně rychlého a konzistentního. Alex Albon tyto charakteristiky momentálně nesplňuje.
Kdo by ho mohl v lukrativní sedačce nahradit? Nejvíce se hovoří o Nicu Hulkenbergovi a Sergiu Pérezovi. Oba už dokázali, že mají přesně to, co Red Bull považuje, ve prospěch Péreze může navíc hovořit solidní sponzorské zázemí. Vyloučit ze seznamu nelčnze ani George Russella, byť v jeho případě jde (zatím) spíše o sci-fi. Konečné rozhodnutí se tak či tak blíží...
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.