Lando Norris má před sebou největší výzvu kariéry – boj o titul mistra světa F1 v roce 2025. Přesto zůstává opatrný a své šance hodnotí s rozvahou.
Lando Norris zakončil sezónu 2024 jako vicemistr světa, když na Maxe Verstappena ztratil 63 bodů. Přestože McLaren měl ve druhé polovině sezóny nejlepší vůz, 24letý Brit nedokázal překonat soupeře, který jezdil s technicky slabším Red Bullem.
McLaren po 26 letech triumfoval v Poháru konstruktérů, když Norris a Oscar Piastri společně vybojovali šest vítězství a 21 pódiových umístění. Do sezóny 2025 tak vstupují jako favorité.
Předsezónní testy v Bahrajnu ukázaly, že McLaren má pravděpodobně náskok – Norris zajížděl rychlé časy i na tvrdších směsích pneumatik. Podle GPS údajů je Mercedes jejich nejbližším pronásledovatelem, následovaný Ferrari a Red Bullem.
George Russell si po úspěšné sezóně 2024 věří, ale přiznává, že McLaren má na začátku roku značnou výhodu. „Momentálně na ně nestačíme,“ uznal britský jezdec.
Před Velkou cenou Austrálie se očekává, že McLaren vstoupí do sezóny 2025 dominantně a získá maximální počet bodů. Lando Norris však odmítá tvrzení, že jsou jasnými favority, a kritizuje „krátkozraký“ pohled na jejich výhodu.
George Russell naopak v rozhovoru pro F1 naznačil, že rozdíl mezi nejlepšími a nejslabšími týmy může být větší než kdy dříve. „Po testech v Bahrajnu byste neřekli, že je pole tak vyrovnané jako obvykle. Mohli bychom být svědky největším distancem mezi špicí a zbytkem startovního roštu,“ prohlásil jezdec Mercedesu.
Norris podle všeho nebude nadšený z Russellových komentářů, které zvyšují očekávání ohledně McLarenu. Sám se snaží tlak mírnit, zatímco jeho soupeř už mluví o možné dominanci.
Není překvapením, že Lando Norris se zdráhá přebírat roli favorita na titul v roce 2025. Pro britského jezdce je klíčové soustředit se na výkon na trati, než se nechat zahltit očekáváními, zejména když se chystá čelit tak silnému soupeři, jakým je Max Verstappen.
Zkušenosti z minulého roku, kdy Norris soupeřil s Verstappenem v několika napínavých střetech, mu bezpochyby pomohou být lépe připravený na další výzvy. Martin Brundle dokonce naznačuje, že Norris zrychlil během zimní přestávky, což dává fanouškům McLarenu ještě větší naději na to, že by mohl konečně přidat svůj první titul po dlouhých 17 letech.
Avšak Norris nebude mít cestu k titulu snadnou. Oscar Piastri, který se v roce 2025 bude chtít etablovat jako lídr týmu po podpisu dlouhodobé smlouvy, bude mít ambice převzít vedení v McLarenu. Pro Norrise to znamená, že bude muset být nejen rychlý, ale i strategický, aby dokázal porazit nejen Verstappena, ale i svého týmového kolegu.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.