Mezi piloty i diváky oblíbený okruh na Île Notre-Dame v kanadském Montrealu je výjimkou v evropské části F1. Za polojasného počasí se tu piloti sešli k prvním tréninkům v rámci sedmého závodního víkendu sezóny 2017.
Vůbec první na značně znečištěnou trať, rozehřátou na 27°C vyjel Kimi Räikkönen, následovaný Danielem Ricciardem, ale stejně jako většina ostatních absolvovali pouze zaváděcí kolo. Bohužel už po čtyřech minutách zůstal stát za Epingle du Casino vůz Carlose Sainze jr. a kouř vycházející ze zadní části signalizoval, že Španěl skončil dřív než vlastně začal. Ještě k podmínkám, vanul příjemný vítr o síle 5,4 km/h a za 47% vlhkosti vzduchu si diváci užívali teplotu vzduchu o 21°C.
Na jízdním projevu pilotů bylo vidět, že mají na okruhu určité problémy, kromě častého probrždění před závěrečnou vlásenkou na cílovou rovinku byly kritickými body postartovní dvojice zatáček a pak úsek mezi zatáčkami 6 a 7. Po čtvrt hodině se tu nečekaně otočil Kimi Räikkönen, o sedm minut později zvýšil tep fanoušků Ferrari Vettel, který vytočil piruetu v oblasti výjezdu z boxů.
Začaly ale padat i měřitelné časy, bylo zajímavé sledovat, že různé týmy volily odlišné specifikace pneumatik. Například Ferrari zahájilo - a pokračovalo - na ultraměkké směsi, Mercedes zvolil superměkkou a třeba Force Indie nasadily žlutě označené pneu. Daniel Ricciardo stanovil výchozí bod v podobě 1:19.958, ovšem bylo jasné, že zakrátko se bude hodnota snižovat. Další průběh ukázal, že v Kanadě půjde především o boj mezi Ferrari a Mercedesem - Red Bull do něj příliš nezasáhl, možná i kvůli otestování jiných variant pneumatik, a tak se nečekaně kupředu vyšvihli hoši od Force Indie.
Räikkönen odstartoval své snažení časem 1:17,811 a postupně se dostal až k hodnotě 1:15,089. Vettel spíš působil dojmem, že na něj jenom dotahuje, a s výjimkou prvního ostrého pokusu (1:16,480) zůstával skutečně za ním - naposledy 1:15,172. Jak už bylo řečeno, jely Stříbrné šípy na superměkké směsi - Bottas od 1:15,601 dospěl k 1:15,039. Hamiltonovi se nakonec povedl úspěšný poslední pokus před polovinou tréninku a dočasně vedl výkonem 1:15,003.
Hamilton v druhé polovině tréninku zahájil útok časem 1:14,173, pak se zlepšil na 1:14,046 a 1:14,015 a zdálo se, že vypálil Ferrari rybník, protože jak Vettel, tak Räikkönen byli na hony vzdáleni této hodnotě. Vzápětí se přidal Bottas (1:14,280), ale ukázalo se, že maranellské oře ještě neřekly poslední slovo, Vettel zajel sérii rychlých kol, kdy kromě svého nejlepšího času ještě přidal obdobný výkon v hodnotě 1:14,080. Kimi se trochu trápil, ale i on se nakonec dostal do blízkosti vedoucího tria (1:14,293) a další zlepšení znamenalo definitivu 4. příčky.
Za dominantním kvartetem figuroval Max Verstappen na superměkkých pneu (1:15,684), ovšem na paty mu překvapivě šlapal Sergio Pérez na měkké směsi jen s nepatrným odstupem - 1:15,943. McLaren si dával na čas, Alonso měl na kontě deset instalačních kol, ale po první části zůstával jako jediný (pochopitelně s výjimkou Sainze) bez měřeného času. To Vandoorne se po úvodním výkonu dokázal zlepšit o téměř tři vteřiny a zaujal průběžné desáté místo (1:16,434).
Do druhé poloviny nasadily Mercedesy také "fialovou", ale Red Bull možná cíleně ne a v přímém souboji s Force Indií, která zvolila také pneu s červeným označením kupodivu prohrál. Verstappen si stěžoval na problém s posilovačem řízení, Ricciardo nebyl schopen najít správný rytmus a do první desítky se dostal až v samotném závěru.
Čekalo se, co předvede hodně medializovaný Lance Stroll na domácí půdě. Zpočátku se držel časů kolem 1:17,3, ale neustále posílal do boxů zprávy o nestabilním voze. Nakonec se dostal pod hranici 1:17,0, v boxech přijal gratulaci, ale spokojen být rozhodně nemohl.
Fernando Alonso si připsal další hořký koflík do své termosky s nápojem zvaným McLaren. Na svůj měřený čas čekal přesně hodinu a 11 minut, aby bezprostředně poté musel svůj vůz kvůli problémům s řazením rychlostí odstavit za vracečkou Epingle du Casino. Tým ho několikrát vyzval, aby se nepokoušel vůz dovézt do boxů, i když Alonso o jeho rozhodnutí pochypoboval. Po zastavení bylo vidět, jak ho tato okolnost hněte, ale nakonec dokázal zapózovat fotografům a zvěčnil se s traťovými maršály.
V tréninku jsme byli svědky mnoha drobných zaváhání a několika hodin, vedle Räikkönena a Vettela se podobbně prezentovali Hülkenberg, Ocon a Ericsson, ale viditelné potíže v některých úsecích měl i Hamilton, jemuž pomohla jen blesková reakce za volantem.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.