Montrealská trať naposledy před kvalifikační šarádou přivítala startovní pole F1. Ze dvou předchozích tréninků si přinesl určitou psychickou výhodu Lewis Hamilton. Nakonec však šlo o záležitost interního souboje Red Bullu a Ferrari, která byla předčasně ukončena.
S ohledem na proměnlivé počasí bylo jasné, že si piloti budou chtít před kvalifikací trať řádně "vyzkoušet", proto se na ni vydali prakticky ihned v silném počtu. Ne všichni ovšem zvolili ultraměkkou směs, například Ferrari vsadilo zpočátku na měkké pneumatiky, Red Bull na superměkké. První čas mohl zaznamenat Vettel, ale to by musel dobrzdit do závěrečné šikany, a tak privilegium dostal Räikkönen (1:17,009) následovaný poté svým kolegou (1:17,629).
Velice rychle však začaly úřadovat Red Bully, kdy na superměkké směsi zajel Verstappen čas 1:15,078 a vzápětí ho překonal Ricciardo výkonem 1:14,955. Mercedesy vsadily na ultraměkké pneumatiky, ale svými časy zaostávaly - Hamilton se dostal nejblíže na 1:15,014, pak oba piloti Stříbrných šípů zhruba po dvaceti minutách udělali navlas stejnou chybu a projeli šikanu u Zdi šampionů rovně - jako přes kopírák. Další chyby se dopustil i Vettel v 8. zatáčce a aby v tom nebyl sám, totéž na stejném místě předvedl Magnussen.
Poté se přešlo na fialové pneumatiky a začaly padat další rychlé časy. Nejdřív oba piloti Red Bullu zajeli navlas stejný čas - 1:14,636, pak se poněkud utrhl Verstappen (1:14,310), jemuž na paty šlapali oba borci Ferrari (Räikkönen - 1:14,594). Potom začal své velké sólo Vettel - 1:14,139 a 1:14,068. To už se nad Montrealem začaly objevovat drobné kapky, ale piloti zatím neměli důvod ke znepokojení. Spíš měl problémy Hamilton s přilbou, kterou si dvacet minut před koncem tréninku vyměnil.
Drobné dramatické intermezzo předvedl Daniil Kvjat ve třetí zatáčce, kdy využil únikové cesty, ale zastavil - sice napříč - bez zjevného poškození svého Toro Rosso, a tak mohl zacouvat a vrátit se zpět na trať.
Než však mohlo dojít k závěrečnému klání, které započal opět Vettel, rozevlály se po trati červené vlajky. Kevin Magnussen 12 minut před koncem po výjezdu z boxů narazil do bariéry po výjezdu ze sedmé zatáčky a levým bokem atakoval bariéru. Pilot vylezl z vozu vlastními silami, ale poškození místa incidentu bylo takové, že po třech minutách vedení trati rozhodlo, že trénink předčasně skončí.
Lze předpokládat, že by zejména Ricciardo v samotném závěru ještě zkusil svůj čas vylepšit, nepochybně i někteří ostatní, leč stalo se, takže nezbývá než těch několik desítek minut počkat, abychom se dozvěděli, jak tajenka skončí.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.