Pro Monaco jsou startovní pozice mnohem důležitější než kdekoliv jinde, proto se kvalifikaci věnuje maximální pozornost a také počet pokusů je mnohem vyšší. Málokdo si dovolí riskovat a raději jeden dva výjezdy přidá, než aby se poté držel zoufale za hlavu
Počasí se oproti třetímu tréninku prakticky nezměnilo, jen teplota trati kolísala od 43 do 47°C, vlhkost vzduchu se držela mezi 59 a 63 % a vítr střídavě vanul rychlostí 6,8 - 8,2 km/h. Bylo evidentní, že půjde o velmi tvrdou bitvu, k níž nastoupí všech dvacet vozů, protože mechanici Sauberu stihli poškozený Bottasův vůz opravit.
Q1 - 18 minutMercedesy nechtěly ponechat nic náhodě a stály u výjezdu z boxů už pět minut před stanoveným začátkem kvalifikace. Časy byly zpočátku pomalejší než v posledním tréninku, dokonce se trápil i Leclerc, ale s přibývajícími minutami se všichni piloti zlepšovali. Velmi dobře si vedli oba zástupci Haasu, v jednu chvíli zaujímali první dvě příčky. Leclerc stále nemohl najít patřičný rytmus a teprve třetím pokusem jakž takž splnil, co se od něj očekávalo (1:11,653). Jakoby ve své kůži nebyl ani Verstappen, jenž si stěžoval na chování vozu v zatáčkách 5 a 10,
Od počátku bylo jasné, že za nejkratší konec budou tahat zelené Saubery, ale kdo vyvolával vrásky na tvářích svých příznivců byl Pérez. Absolvoval čtyři pokusy a ani jedním se nedostal pod 1:12,0 - ten poslední záchranný byl dokonce pomalejší o sedm tisícin než jeho nejrychlejší čas (1:12,060). Ani veterán Alonso neměl svůj den - absolvoval stejný počet výjezdů, ale i když se dostal před Mexičana, byla to jen slabá útěcha.
Komisaři avizovali, že budou vyšetřovat incident ze zatáčky 16, kdy si Albon stěžoval, že mu Sainz jr. neuvolnil bezpečný průjezd. Rozhodnutí ale padne až po kvalifikaci.
Do Q2 nepostoupili: Alonso, Pérez, Sargeant, Bottas, Zhou
Q2 - 15 minutV druhé části se vydali jako první do boje Ricciardo s Albonem, první čas si ovšem zapsal Hamilton, jenž v polovině kola svůj pokus vypustil. Vůbec první pokusy nebyly ideální, nicméně s přibývajícím časem se zdálo, že Verstappen nachází půdu pod nohama. Byl to ale Piastri, jenž jako první zapsal čas pod 1:11,0 - jeho výkon 1:10,756 byl impozantní a spustil lavinu rychlých kol. Verstappen na třetí pokus mladého Australana překonal (1:10,745), Leclerc byl stále na číhané (1:10,825). Skvěle se prezentoval i Norris (1:10,732), zatímco u Mercedesu panovala napjatá nálada, protože poněkud zaostávaly. Se o posledních dvou místech pro Q3 rozhodovalo mezi Albonem, Cunodou, Oconem, Strollem a Gaslym a odstupy byly opravdu minimální.
Do Q3 nepostoupili: Stroll, Ocon, Magnussen, Hülkenberg, Ricciardo.
Q3 - 12 minutTrojice Sainz jr., Albon a Gasly sice vyjela na trať jako první, ale ani jednomu se nepovedlo dobře najet do rychlého kola, takže výhodu volné trati vlastně nedokázali využít. Soupeře pak překvapil Leclerc, neboť vystřihl čas 1:10,418, a to si ještě stěžoval, že se mu něco divně hýbe na pedálech. Piastri mu ale šlapal na paty, zatímco Sainz jr. se uklidil poněkud do pozadí. Verstappen byl další z těch, co úvodní pokus vypustil, ve druhém se opakoval scénář z tréninků - většina pilotů zajížděla rychle první sektor, ale druhý bezpečně opanovalo Ferrari a odtud pramenil jeho náskok. Druhé pokusy byly poslední šancí Verstappena, navíc se zlepšili Piastri, Norris, Russell i Sainz jr. Jenže sotva obhájce titulu vyrazil do rychlého kola, hlásil na boxovou zídku, že se "potkal" s bariérou. Nevyšel mu výjezd ze Ste. Dévote a narazil do svodidel levým předním kolem. Série pole-position v řadě tak skončila. O to větší radost propukla v zázemí Ferrari, kde se vedle Piera Ferrariho radovali i Carlos Sainz sr. a někdejší hvězda F1 Jacky Ickx.
Startovní rošt tak má překvapivé složení, tedy pokud se týče Red Bullu, Verstappen mimo TOP 5 a Pérez v poslední pětici. Ale opět můžeme říci to, co se často objevuje v prohlášeních - body se rozdělují až zítra.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.