Pro Monaco jsou startovní pozice mnohem důležitější než kdekoliv jinde, proto se kvalifikaci věnuje maximální pozornost a také počet pokusů je mnohem vyšší. Málokdo si dovolí riskovat a raději jeden dva výjezdy přidá, než aby se poté držel zoufale za hlavu
Počasí se oproti třetímu tréninku prakticky nezměnilo, jen teplota trati kolísala od 43 do 47°C, vlhkost vzduchu se držela mezi 59 a 63 % a vítr střídavě vanul rychlostí 6,8 - 8,2 km/h. Bylo evidentní, že půjde o velmi tvrdou bitvu, k níž nastoupí všech dvacet vozů, protože mechanici Sauberu stihli poškozený Bottasův vůz opravit.
Q1 - 18 minutMercedesy nechtěly ponechat nic náhodě a stály u výjezdu z boxů už pět minut před stanoveným začátkem kvalifikace. Časy byly zpočátku pomalejší než v posledním tréninku, dokonce se trápil i Leclerc, ale s přibývajícími minutami se všichni piloti zlepšovali. Velmi dobře si vedli oba zástupci Haasu, v jednu chvíli zaujímali první dvě příčky. Leclerc stále nemohl najít patřičný rytmus a teprve třetím pokusem jakž takž splnil, co se od něj očekávalo (1:11,653). Jakoby ve své kůži nebyl ani Verstappen, jenž si stěžoval na chování vozu v zatáčkách 5 a 10,
Od počátku bylo jasné, že za nejkratší konec budou tahat zelené Saubery, ale kdo vyvolával vrásky na tvářích svých příznivců byl Pérez. Absolvoval čtyři pokusy a ani jedním se nedostal pod 1:12,0 - ten poslední záchranný byl dokonce pomalejší o sedm tisícin než jeho nejrychlejší čas (1:12,060). Ani veterán Alonso neměl svůj den - absolvoval stejný počet výjezdů, ale i když se dostal před Mexičana, byla to jen slabá útěcha.
Komisaři avizovali, že budou vyšetřovat incident ze zatáčky 16, kdy si Albon stěžoval, že mu Sainz jr. neuvolnil bezpečný průjezd. Rozhodnutí ale padne až po kvalifikaci.
Do Q2 nepostoupili: Alonso, Pérez, Sargeant, Bottas, Zhou
Q2 - 15 minutV druhé části se vydali jako první do boje Ricciardo s Albonem, první čas si ovšem zapsal Hamilton, jenž v polovině kola svůj pokus vypustil. Vůbec první pokusy nebyly ideální, nicméně s přibývajícím časem se zdálo, že Verstappen nachází půdu pod nohama. Byl to ale Piastri, jenž jako první zapsal čas pod 1:11,0 - jeho výkon 1:10,756 byl impozantní a spustil lavinu rychlých kol. Verstappen na třetí pokus mladého Australana překonal (1:10,745), Leclerc byl stále na číhané (1:10,825). Skvěle se prezentoval i Norris (1:10,732), zatímco u Mercedesu panovala napjatá nálada, protože poněkud zaostávaly. Se o posledních dvou místech pro Q3 rozhodovalo mezi Albonem, Cunodou, Oconem, Strollem a Gaslym a odstupy byly opravdu minimální.
Do Q3 nepostoupili: Stroll, Ocon, Magnussen, Hülkenberg, Ricciardo.
Q3 - 12 minutTrojice Sainz jr., Albon a Gasly sice vyjela na trať jako první, ale ani jednomu se nepovedlo dobře najet do rychlého kola, takže výhodu volné trati vlastně nedokázali využít. Soupeře pak překvapil Leclerc, neboť vystřihl čas 1:10,418, a to si ještě stěžoval, že se mu něco divně hýbe na pedálech. Piastri mu ale šlapal na paty, zatímco Sainz jr. se uklidil poněkud do pozadí. Verstappen byl další z těch, co úvodní pokus vypustil, ve druhém se opakoval scénář z tréninků - většina pilotů zajížděla rychle první sektor, ale druhý bezpečně opanovalo Ferrari a odtud pramenil jeho náskok. Druhé pokusy byly poslední šancí Verstappena, navíc se zlepšili Piastri, Norris, Russell i Sainz jr. Jenže sotva obhájce titulu vyrazil do rychlého kola, hlásil na boxovou zídku, že se "potkal" s bariérou. Nevyšel mu výjezd ze Ste. Dévote a narazil do svodidel levým předním kolem. Série pole-position v řadě tak skončila. O to větší radost propukla v zázemí Ferrari, kde se vedle Piera Ferrariho radovali i Carlos Sainz sr. a někdejší hvězda F1 Jacky Ickx.
Startovní rošt tak má překvapivé složení, tedy pokud se týče Red Bullu, Verstappen mimo TOP 5 a Pérez v poslední pětici. Ale opět můžeme říci to, co se často objevuje v prohlášeních - body se rozdělují až zítra.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.