Jak ošidné mohou být výsledky tréninků se prokázalo při GP Emilia Romagna, jíž hostí trať Imola, letos s upravenými únikovými zónami v zatáčkách Piratella, Acqua Minerali a Variante Alta. Natěšení tifoli si žádali prvenství Ferrari, ale Verstappen a McLaren byli proti.
Příjemné počasí, dobrá nálada a odhodlání - tréninky naznačovaly hned několik variant, byli tu rychlí piloti McLarenu, solidně působící zástupci Ferrari, nečekaně rychlý Cunoda, naopak poněkud upozaděná squadra Red Bullu. Jenže účty se dělají až po tancovačce.
Q1 - 18 minutDobrá zpráva pro fanoušky Red Bullu a Aston Martinu tkvěla v tom, že mechanici oba pochroumané vozy dali včas dohromady. Kvalifikační klání zahájili piloti Alpine, ke Gaslymu a Oconovi se připojil Zhou a Francouzi také stanovili výchozí hodnotu - 1:16,645 (Ocon) a 1:17,284 (Gasly). Bylo ovšem zřejmé, že hodnoty dosažených časů půjdou dolů. U Ferrari se rozhodli ušetřit měkkou směs a oba piloti vyjeli jako jediní na středně tvrdé. Sainzův čas 1:16,976 by na postup do Q2 nestačil, ale Španěl se dokázal zlepšit na 1:16,015. Williamsy zjevně narušily traťové limity víc, než bylo komisařům milé, protože Albonovi i Sargeantovi byly úvodní pokusy anulovány. Sargeant se navíc prohřešil i při druhém pokusu, takže mu nebyl zaznamenán žádný výsledek.
V závěrečných záchranných pokusech šokoval Hülkenberg, jenž se krátce výkonem 1:15,841 dostal do čela, ale záhy ho předstihl Verstappen, i když jeho výkon 1:16,762 mohli ještě vymazat komisaři, protože za zatáčkou Rivazza byl všemi koly mimo trať - ale nic se nedělo. Leclerc pro jistotu vyjel na trať ještě potřetí a vklínil se mezi Maxe a Nica časem 1:15,823. Zato Alonsova mizérie ještě neskončila - dvojnásobný mistr světa zkazil rychlé kolo poté, co nezvládl výjezd ze šikany Tamburello a dlouhá jízda mimo trať mu vzala jakékoli šance. Oprávněný vztek mohl pociťovat Magnussen, jemuž rychlé kolo rovněž v Tamburellu pokazil překážející Piastri.
Do Q2 nepostoupili: Bottas, Sargeant, Alonso, Zhou a Magnussen
Q2 - 15 minutMercedesy si vyhradily právo prvního výjezdu a piloti se za sebe srovnali s odstupem pouhých 0,003 vteřin (lepší byl Russell, jenž také zajel první měřený čas 1:16,200). Jenže jak se později ukázalo, právě ony tři tisíciny by rozhodovaly o postupu do Q3. Ale pořád bylo dost času. Leclerc a Sainz jr. už nasadili měkkou směs, ale jako by se s ní nemohli srovnat. To Cunoda prokázal, že jeho výsledky v trénincích nebyly náhodné - časem 1:15,358 se zařadil za dominujícího Verstappena (1:15,386).
McLareny v pohodě dosáhly kvalitních časů v oblasti 1:15,4 a druhé pokusy už vynechaly, stejně jako Leclerc (1:15,328). To Sainz jr. musel zabrat, aby se před domácím publikem neshodil. V závěru opět poskočil kupředu Hülkenberg (1:15,569) a vystavil tak do nepříjemné situace především Péreze. Checo měl ještě jeden pokus, ale i přes veškerou snahu nebyl dost rychlý, aby zdolal průběžně desátého Ricciarda. K překonání jeho času 1:15,691 mu chybělo nicotných 0,015 vteřin.
Do Q2 nepostoupili: Pérez, Ocon, Gasly, Stroll a Albon
Q3 - 12 minutNa trati se objevila pětice Verstappen, oba McLareny a obě Ferrari a v tomto pořadí si zapsali piloti první pokusy. Zajímavá byla skladba nejrychlejších sektorů - první ovládl Verstappen, druhý Norris a třetí Piastri, ale průběžné pořadí bylo Verstappen, Norris, Leclerc. Piastrimu nevyšel docela závěrečný kus od Rivazzy. Ricciardo vsadil vše na jediný pokus a čekal s ním až na poslední čtyři minuty, kdy se všichni piloti vydali ke druhým pokusům. Zlepšili se v nich všichni, ale u Ferrari to nebylo dostačující - oba piloti prohráli boj o první řadu v úvodním sektoru. Ten měl naopak velmi dobrý Cunoda, byl dokonce lepší než oba maranellské vozy, ale zcela zkazil závěrečnou pasáž a zamířil hned do boxů.
Verstappen tak poosmé za sebou ovládl kvalifikaci a jeho výkon opět tak trochu mohl připomínat hru kočky s hejnem myší; nebo ještě jinak: když potřeboval, dokázal odkázat konkurenci do patřičných mezí.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.