Jak ošidné mohou být výsledky tréninků se prokázalo při GP Emilia Romagna, jíž hostí trať Imola, letos s upravenými únikovými zónami v zatáčkách Piratella, Acqua Minerali a Variante Alta. Natěšení tifoli si žádali prvenství Ferrari, ale Verstappen a McLaren byli proti.
Příjemné počasí, dobrá nálada a odhodlání - tréninky naznačovaly hned několik variant, byli tu rychlí piloti McLarenu, solidně působící zástupci Ferrari, nečekaně rychlý Cunoda, naopak poněkud upozaděná squadra Red Bullu. Jenže účty se dělají až po tancovačce.
Q1 - 18 minutDobrá zpráva pro fanoušky Red Bullu a Aston Martinu tkvěla v tom, že mechanici oba pochroumané vozy dali včas dohromady. Kvalifikační klání zahájili piloti Alpine, ke Gaslymu a Oconovi se připojil Zhou a Francouzi také stanovili výchozí hodnotu - 1:16,645 (Ocon) a 1:17,284 (Gasly). Bylo ovšem zřejmé, že hodnoty dosažených časů půjdou dolů. U Ferrari se rozhodli ušetřit měkkou směs a oba piloti vyjeli jako jediní na středně tvrdé. Sainzův čas 1:16,976 by na postup do Q2 nestačil, ale Španěl se dokázal zlepšit na 1:16,015. Williamsy zjevně narušily traťové limity víc, než bylo komisařům milé, protože Albonovi i Sargeantovi byly úvodní pokusy anulovány. Sargeant se navíc prohřešil i při druhém pokusu, takže mu nebyl zaznamenán žádný výsledek.
V závěrečných záchranných pokusech šokoval Hülkenberg, jenž se krátce výkonem 1:15,841 dostal do čela, ale záhy ho předstihl Verstappen, i když jeho výkon 1:16,762 mohli ještě vymazat komisaři, protože za zatáčkou Rivazza byl všemi koly mimo trať - ale nic se nedělo. Leclerc pro jistotu vyjel na trať ještě potřetí a vklínil se mezi Maxe a Nica časem 1:15,823. Zato Alonsova mizérie ještě neskončila - dvojnásobný mistr světa zkazil rychlé kolo poté, co nezvládl výjezd ze šikany Tamburello a dlouhá jízda mimo trať mu vzala jakékoli šance. Oprávněný vztek mohl pociťovat Magnussen, jemuž rychlé kolo rovněž v Tamburellu pokazil překážející Piastri.
Do Q2 nepostoupili: Bottas, Sargeant, Alonso, Zhou a Magnussen
Q2 - 15 minutMercedesy si vyhradily právo prvního výjezdu a piloti se za sebe srovnali s odstupem pouhých 0,003 vteřin (lepší byl Russell, jenž také zajel první měřený čas 1:16,200). Jenže jak se později ukázalo, právě ony tři tisíciny by rozhodovaly o postupu do Q3. Ale pořád bylo dost času. Leclerc a Sainz jr. už nasadili měkkou směs, ale jako by se s ní nemohli srovnat. To Cunoda prokázal, že jeho výsledky v trénincích nebyly náhodné - časem 1:15,358 se zařadil za dominujícího Verstappena (1:15,386).
McLareny v pohodě dosáhly kvalitních časů v oblasti 1:15,4 a druhé pokusy už vynechaly, stejně jako Leclerc (1:15,328). To Sainz jr. musel zabrat, aby se před domácím publikem neshodil. V závěru opět poskočil kupředu Hülkenberg (1:15,569) a vystavil tak do nepříjemné situace především Péreze. Checo měl ještě jeden pokus, ale i přes veškerou snahu nebyl dost rychlý, aby zdolal průběžně desátého Ricciarda. K překonání jeho času 1:15,691 mu chybělo nicotných 0,015 vteřin.
Do Q2 nepostoupili: Pérez, Ocon, Gasly, Stroll a Albon
Q3 - 12 minutNa trati se objevila pětice Verstappen, oba McLareny a obě Ferrari a v tomto pořadí si zapsali piloti první pokusy. Zajímavá byla skladba nejrychlejších sektorů - první ovládl Verstappen, druhý Norris a třetí Piastri, ale průběžné pořadí bylo Verstappen, Norris, Leclerc. Piastrimu nevyšel docela závěrečný kus od Rivazzy. Ricciardo vsadil vše na jediný pokus a čekal s ním až na poslední čtyři minuty, kdy se všichni piloti vydali ke druhým pokusům. Zlepšili se v nich všichni, ale u Ferrari to nebylo dostačující - oba piloti prohráli boj o první řadu v úvodním sektoru. Ten měl naopak velmi dobrý Cunoda, byl dokonce lepší než oba maranellské vozy, ale zcela zkazil závěrečnou pasáž a zamířil hned do boxů.
Verstappen tak poosmé za sebou ovládl kvalifikaci a jeho výkon opět tak trochu mohl připomínat hru kočky s hejnem myší; nebo ještě jinak: když potřeboval, dokázal odkázat konkurenci do patřičných mezí.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.