Ačkoliv všichni hovoří o konci evropské sezóny, ještě jednou se Formule 1 vrací na starý kontinent do olympijského Soči. Víkendový program - v našem podání sváteční - zahájil nejlépe největší rival obhájce titulu mistra světa.
Nad tratí, která se nachází 5,8 km od pobřeží Černého moře, byla sice zamračená obloha, ale jinak bylo teplo. Většina týmů zvolila pro úvodní misi hyperměkké pneumatiky. Očekávalo se, že opět bude dominovat obvyklá šestice, navíc pro první trénink se diváci na tribunách dočkali čtyř změn.
U McLarenu si startovacích 90 minut odpočinul Fernando Alonso, jehož nahradil Lando Norris. Domácí Arťom Markelov zase zaskočil u Renaultu za Carlose Sainze. Značně diskutovaný Antonio Giovinazzi si zvykal na kokpit Sauberu a konečně Nicholas Latifi se představil v barvách Force Indie.
Vettel podobně jako většina jeho soupeřů odkroužil svou porci kol bez potíží, nakonec mu byl překvapivě blízko Max Verstappen. Jako by se od určité chvíle nalepila na jeho týmového kolegu smůla, Ricciardo po výjezdu z boxů za sebou zaznamenal oblak kouře, signalizující další trable s motorem. A to Ricciardo - a spolu s ním Verstappen, Gasly, Hartley a Alonso - budou muset čelit penalizacím v nedělním závodě právě kvůli výměně pohonných jednotek.
Mercedes vsadil na zkoušku různých směsí a Hamilton strávil většinu z hodiny a půl prvního tréninku na měkké směsi. Bottas volil odlišnou strategii, ale ani tak na svého týmového kolegu nestačil. O jediné drama se postarali Lance Stroll, který na počátku poslední půlhodiny vykroužil se svým Williamsem hodiny, další značné problémy měl na obrubnících čtvrté zatáčky Norris. Těsně před koncem také zamířil do boxů Nico Hülkenberg, zatím se spekuluje, co bylo příčinou jeho předčasného konce tréninku.
Arťom Markelov (Renault) dosáhl 15. času výkonem 1:37,183.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.