Spasitel Sauberu pět minut před dvanáctou hodinou - tak by se mohl nazývat Brazilec Felipe Nasr, který dokončil druhou sezónu v F1. Překvapivě však nemá ještě potvrzen kontrakt, a tak využívajíc tenisové terminologie, hodnotí sezónu z toho pohledu a sbírá síly na třetí set.
V Abú Zabí jsem dovršil svůj druhý rok v F1. Mohl bych ho porovnat z hlediska tenisové terminologie, takže bych učinil zadost i samotnému názvu mého hodnocení.
První set jsem začal způsobem, který bychom nazvali esem, šlo o můj debut v Austrálii 2015. Páté místo tehdy naznačilo, jak mohu uspět, když se vše ideálně poskládá dohromady. Sezónu jsem završil ziskem 27 bodů, což bylo dobré nejen pro mě, ale i pro Sauber, navíc můj týmový kolega přispěl dalšími devíti body. Takže první set vyšel výborně a jenom navýšil očekávání pro pro budoucí set s číslem 2.
Jenže nás postihly nějaké problémy, takže druhá sada byla ve všech aspektech podprůměrná. Byla pro tým značně nervózní a pro nás piloty daleko více stresující. Naštěstí se týmu podařilo vybřednout z finančních komplikací, které se pochopitelně podepsaly na výkonech. Pod vlivem těchto výsledků jsem vždy říkal »Hrajeme pod par, ale je to jako golf, zase se dostaneme zpět na dráhu«, celá ta věc mě jenom posílila. To jsou časy, kdy se můžu nejvíc naučit.
Vyrovnával jsem se s problémy, pracoval ještě tvrději, pokoušel se zdolat nedostatky a podařilo se mi několik dobrých výsledků. Rád bych zmínil dva: například v Baku - na zcela novém okruhu - jsme byli od prvního okamžiku velice rychlí a neměli jsme daleko k bodům. Další zapamatováníhodný moment nastal v deštivém Maďarsku, kde se mi během jednoho z tréninků podařilo být nejrychlejší. Byly to jen záblesky, ale pomohly nám všem si připomenout, jak moc tento sport máme rádi a čeho lze dosáhnout, když vše funguje tak, jak má.
Pak přišel tie-break s deštivou scénou, čímž se podmínky do jisté míry narovnaly, i když pro piloty to nebylo vůbec lehké. A právě v mém domácím závodě jsem získal dva body, které rozhodly o našem umístění. Je to velké ocenění pro tým i mě samotného, že jsme na trati vydrželi a zvládli všechna nebezpečí na trati. Jsem na to hrdý.
V Abú Zabí jsme odjeli poslední závod v aktuálním vozem, ale i přes velice solidní začátek, kdy jsem se dostal na 14. místo, nám chyběla k dalšímu postupu startovním polem nejen rychlost, ale i strategie. Jsem rád, že jsme 10. místo pro Sauber udrželi a stále pevně věřím, že v roce 2017 se vrátíme silní a já budu připraven na svůj třetí, rozhodující set.
Většinu ohlédnutí v tomto sloupku jsem psal ještě předtím, než Nico Rosberg učinil své nečekané rozhodnutí. Musím říci, že na 100 % jeho volbu respektuji, stejně jako jeho odhodlání a odvahu, která mu vynesla titul mistra světa. Ať je tvůj další život stále skvělý, Nico! A co se týče uvolněného místa u Mercedesu, no...
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.