Spasitel Sauberu pět minut před dvanáctou hodinou - tak by se mohl nazývat Brazilec Felipe Nasr, který dokončil druhou sezónu v F1. Překvapivě však nemá ještě potvrzen kontrakt, a tak využívajíc tenisové terminologie, hodnotí sezónu z toho pohledu a sbírá síly na třetí set.
V Abú Zabí jsem dovršil svůj druhý rok v F1. Mohl bych ho porovnat z hlediska tenisové terminologie, takže bych učinil zadost i samotnému názvu mého hodnocení.
První set jsem začal způsobem, který bychom nazvali esem, šlo o můj debut v Austrálii 2015. Páté místo tehdy naznačilo, jak mohu uspět, když se vše ideálně poskládá dohromady. Sezónu jsem završil ziskem 27 bodů, což bylo dobré nejen pro mě, ale i pro Sauber, navíc můj týmový kolega přispěl dalšími devíti body. Takže první set vyšel výborně a jenom navýšil očekávání pro pro budoucí set s číslem 2.
Jenže nás postihly nějaké problémy, takže druhá sada byla ve všech aspektech podprůměrná. Byla pro tým značně nervózní a pro nás piloty daleko více stresující. Naštěstí se týmu podařilo vybřednout z finančních komplikací, které se pochopitelně podepsaly na výkonech. Pod vlivem těchto výsledků jsem vždy říkal »Hrajeme pod par, ale je to jako golf, zase se dostaneme zpět na dráhu«, celá ta věc mě jenom posílila. To jsou časy, kdy se můžu nejvíc naučit.
Vyrovnával jsem se s problémy, pracoval ještě tvrději, pokoušel se zdolat nedostatky a podařilo se mi několik dobrých výsledků. Rád bych zmínil dva: například v Baku - na zcela novém okruhu - jsme byli od prvního okamžiku velice rychlí a neměli jsme daleko k bodům. Další zapamatováníhodný moment nastal v deštivém Maďarsku, kde se mi během jednoho z tréninků podařilo být nejrychlejší. Byly to jen záblesky, ale pomohly nám všem si připomenout, jak moc tento sport máme rádi a čeho lze dosáhnout, když vše funguje tak, jak má.
Pak přišel tie-break s deštivou scénou, čímž se podmínky do jisté míry narovnaly, i když pro piloty to nebylo vůbec lehké. A právě v mém domácím závodě jsem získal dva body, které rozhodly o našem umístění. Je to velké ocenění pro tým i mě samotného, že jsme na trati vydrželi a zvládli všechna nebezpečí na trati. Jsem na to hrdý.
V Abú Zabí jsme odjeli poslední závod v aktuálním vozem, ale i přes velice solidní začátek, kdy jsem se dostal na 14. místo, nám chyběla k dalšímu postupu startovním polem nejen rychlost, ale i strategie. Jsem rád, že jsme 10. místo pro Sauber udrželi a stále pevně věřím, že v roce 2017 se vrátíme silní a já budu připraven na svůj třetí, rozhodující set.
Většinu ohlédnutí v tomto sloupku jsem psal ještě předtím, než Nico Rosberg učinil své nečekané rozhodnutí. Musím říci, že na 100 % jeho volbu respektuji, stejně jako jeho odhodlání a odvahu, která mu vynesla titul mistra světa. Ať je tvůj další život stále skvělý, Nico! A co se týče uvolněného místa u Mercedesu, no...
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.