Spasitel Sauberu pět minut před dvanáctou hodinou - tak by se mohl nazývat Brazilec Felipe Nasr, který dokončil druhou sezónu v F1. Překvapivě však nemá ještě potvrzen kontrakt, a tak využívajíc tenisové terminologie, hodnotí sezónu z toho pohledu a sbírá síly na třetí set.
V Abú Zabí jsem dovršil svůj druhý rok v F1. Mohl bych ho porovnat z hlediska tenisové terminologie, takže bych učinil zadost i samotnému názvu mého hodnocení.
První set jsem začal způsobem, který bychom nazvali esem, šlo o můj debut v Austrálii 2015. Páté místo tehdy naznačilo, jak mohu uspět, když se vše ideálně poskládá dohromady. Sezónu jsem završil ziskem 27 bodů, což bylo dobré nejen pro mě, ale i pro Sauber, navíc můj týmový kolega přispěl dalšími devíti body. Takže první set vyšel výborně a jenom navýšil očekávání pro pro budoucí set s číslem 2.
Jenže nás postihly nějaké problémy, takže druhá sada byla ve všech aspektech podprůměrná. Byla pro tým značně nervózní a pro nás piloty daleko více stresující. Naštěstí se týmu podařilo vybřednout z finančních komplikací, které se pochopitelně podepsaly na výkonech. Pod vlivem těchto výsledků jsem vždy říkal »Hrajeme pod par, ale je to jako golf, zase se dostaneme zpět na dráhu«, celá ta věc mě jenom posílila. To jsou časy, kdy se můžu nejvíc naučit.
Vyrovnával jsem se s problémy, pracoval ještě tvrději, pokoušel se zdolat nedostatky a podařilo se mi několik dobrých výsledků. Rád bych zmínil dva: například v Baku - na zcela novém okruhu - jsme byli od prvního okamžiku velice rychlí a neměli jsme daleko k bodům. Další zapamatováníhodný moment nastal v deštivém Maďarsku, kde se mi během jednoho z tréninků podařilo být nejrychlejší. Byly to jen záblesky, ale pomohly nám všem si připomenout, jak moc tento sport máme rádi a čeho lze dosáhnout, když vše funguje tak, jak má.
Pak přišel tie-break s deštivou scénou, čímž se podmínky do jisté míry narovnaly, i když pro piloty to nebylo vůbec lehké. A právě v mém domácím závodě jsem získal dva body, které rozhodly o našem umístění. Je to velké ocenění pro tým i mě samotného, že jsme na trati vydrželi a zvládli všechna nebezpečí na trati. Jsem na to hrdý.
V Abú Zabí jsme odjeli poslední závod v aktuálním vozem, ale i přes velice solidní začátek, kdy jsem se dostal na 14. místo, nám chyběla k dalšímu postupu startovním polem nejen rychlost, ale i strategie. Jsem rád, že jsme 10. místo pro Sauber udrželi a stále pevně věřím, že v roce 2017 se vrátíme silní a já budu připraven na svůj třetí, rozhodující set.
Většinu ohlédnutí v tomto sloupku jsem psal ještě předtím, než Nico Rosberg učinil své nečekané rozhodnutí. Musím říci, že na 100 % jeho volbu respektuji, stejně jako jeho odhodlání a odvahu, která mu vynesla titul mistra světa. Ať je tvůj další život stále skvělý, Nico! A co se týče uvolněného místa u Mercedesu, no...
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.