Martyrium loňské sezóny a drama v Melbourne mohlo dvojnásobnému mistrovi světa sebrat do jisté míry motivaci a nadšení. Jak ale naznačují odpovědi Alonsa týkající se situace v týmu, oslav chystaného 50. výročí i názory na výměnu pilotů u Red Bullu, Španěla pořád F1 baví.
Fernando, vypadáte velice spokojeně. Mohou za to první body v sezóně ze Soči nebo skutečnost, že jste na domácí půdě?
Fernando Alonso: Obojí. Jedu na domácí půdě, má rodina a přátelé jsou tady, a ano, chci dosáhnout dobrého výsledku a Soči mi dalo naději. Domácí závod je vždy něco zvláštního, takže se chcete předvést.
Zdá se, že se Honda přibližuje k top týmům, jak blízko se dostane? A za jak dlouho je dostihne?
FA: Brzy! Jsme stále lepší a silnější, ale pořád nám trochu výkonu schází. Podle mého odhadu - doufám - máme na tratích jako Barcelona a Monaco, kde není výkon natolik zásadní, šanci zajet mimořádně dobrý výsledek. Takže obě tyto Grand Prix jsou pro nás opravdu důležité a blíží se šance dostat se poprvé za dobu spojení s Hondou do Q3. V současné době jsme opravdu hodně blízko, takže doufám, že se nám to jak tady, tak v Monacu povede. Od Španělska by pro nás mělo být umístění na bodech normálem, žádným překvapením, tím by bylo dojet mimo bodované příčky (smích).
Na voze se leccos změnilo, můžete nám říci, co přesně?
FA: Veškerá aerodynamika - na předním i zadním křídle a šasi. Musíme vše řádně vyzkoušet, abychom viděli, jaký to má vliv. Doufejme, že rozdíl dnes a v sobotu pocítíme.
McLaren brzy oslaví 50. výročí existence a plánuje velké oslavy. Můžete nám prozradit, co je na tomto týmu tak zvláštního a proč jste s ním dvakrát spojil svůj závodní osud?
FA: Podívejme se na poslední angažmá. Připojil jsem se k McLarenu s Hondou, protože tam byla určitá romantika: když jsem začal jezdit na motokárách, měl jsem repliku vozu McLaren Honda, na kterém jezdil Senna. Tehdy jsem snil o tom, že se jednou stanu pilotem F1. Když bylo oznámeno, že ono ikonické partnerství se opět stává skutečností, byla to pro mě ideální příležitost. McLaren má v oblasti technologie vedoucí postavení a je jedním z nejlepších týmů na světě - a my, piloti, chceme jezdit pro nejlepší tým!
Když jste v roce 2007 opouštěl McLaren, napadlo vás, že se někdy znovu vrátíte?
FA: Tehdy asi ne. Ale McLaren Honda - to je jiná záležitost.
Vraťme se nyní k vaším záčátkům na motokárách - je to důvod, proč jste nechal vzniknout motokárové akademii?
FA: Ano. Když jsme minulý rok začínali, měli jsme 25 dětí, teď je jich 130. A co je asi nejpřekvapivější, malí závodníci ze Španělska tu jsou jen tři, zbytek je z celého světa. To jen ukazuje, že nadšení pro F1 lze nalézt u dětí po celém světě. Ve Španělsku říkáme - dejte ostatním to, co byste vy sami na začátku své kariéry chtěli mít. Já jsem chtěl najít akademii, kde bych se mohl učit a mít patřičné vybavení, proto právě to teď poskytuji některým dětem - a musím říci, že mě to opravdu baví.
Ve formuli 1 závodíte už nějakou dobu a spoustu jste toho zažil. Co říkáte na výměnu míst mezi Verstappenem a Kvjatem?
FA: Je nemožné takovou situaci posoudit zvenčí. Takové věci se stávají. Red Bull - ať se nám to líbí nebo ne - udělal pro motorsport mnoho dobrých věcí, objevili mnoho mladých talentů a dali jim šanci. To, co se nyní stalo, je jejich rozhodnutí a mohu jen doufat, že oba, Daniil i Max, budou mít dostatek času k dalšímu progresu, neboť oba do F1 patří. Jsou to mimořádně talentovaní piloti.
Byl jste na tiskové konferenci FIA a oba piloti Red Bullu seděli před vámi, takže jste měl zvláštní pohled, jak ironická někdy může F1 být...
FA: Pravda, není to zrovna situace, kterou by si člověk užil, ale tak to někdy je. Dnes jsme všichni opět usedli do kokpitů a zaměřili se na ježdění, nikdo už nebude plakat na rozlitým mlékem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.