Britská stáj Franka Williamse a Patricka Heada je nejdelším partnerstvím v historii formule 1. Sir Frank vysvětluje, jak se takového úspěchu dá dosáhnout.
Slavíte třicetileté jubileum v F1. Čekali jste, že zde budete tak dlouho? Nikdy jsem nad takovými věcmi neuvažoval. Tehdy jsem se tak daleko do budoucnosti rozhodně nedíval.
V letošním roce oslavíte jubilejní 600. Grand Prix. Kde berete motivaci pokračovat? Formule 1 je jako droga. Jakmile do ní jednou vstoupíte, nechcete se jí za žádnou cenu vzdát.
Ve vašem dětství vás motoristický sport příliš nezajímal, co váš postoj změnilo? Je tomu tak, zprvu mne nechával klidným, později mne ale začala fascinovat rychlost závodních vozů a především jejich konstrukce a stavba.
Co je největší změnou od vašeho vstupu do F1? Rozhodně bezpečnost. Za pokroky, které se v tomto směru udělaly, vděčíme Mezinárodní automobilové federaci a Maxovi Mosleymu.
Vaše partnerství s Patrickem Headem je nejdelší ve formuli 1, čím to? Za úspěšné a dlouhé partnerství vděčíme především společnému cíli. Z našich možností se vždy oba snažíme vytěžit maximum.
Už deset let jste bez titulu mistra světa, čekají na fanoušky nějaké úspěchy? Deset let je celá věčnost a když o tom s Patrickem hovoříme, vždy jsem pěkně nervózní. Ale tak to v životě chodí. Budeme však i nadále velmi tvrdě pracovat a uvidíme co bude dál.
V médiích se hovoří, že byste mohli být třetím nejsilnějším týmem za Ferrari a McLarenem. To nevím, do spekulací v médiích se nechci míchat. Ve formuli 1 rozhodují maličkosti, je velice vyrovnaná. Prohlašovat před startem sezony, že budeme třetí je nesmysl. Bohužel jsou první čtyři místa obsazeny vozy Ferrari a McLaren, přesto věřím, že nás čeká výborný rok.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.