Stáj BMW Sauber zveřejnila sérii otázek a odpovědí svého šéfa Maria Theissena. Němec hovořil o uplynulé sezoně a vyhlídkách do nové, o jezdcích, konkurenci, technice i novém monopostu F1.08.
Jak hodnotíte sezonu 2007? Skvělý rok, na konci kterého jsme pokořili 100bodovou hranici. Naším cílem bylo čtvrté místo v Poháru konstruktérů a více bodů něž v roce 2006, což jsme si splnili. Třetí místo bylo bonusem, okolnosti nás posunuly na druhé, ale to nebereme jako plnohodnotné umístění. Na náš pokrok můžeme být hrdí, a to jak s přípravou před sezonou, tak vývojem v jejím průběhu.
Který okamžik sezony 2007 byl pro vás nejdůležitější? Kanadská grand prix. Nick získal druhým místem nejlepší výsledek stáje vůbec a Robert přežil těžkou havárii prakticky nezraněn. Pokud se na to podíváte obecně, vyhráli jsme tu neděli ve dvou oblastech, rychlosti a bezpečnosti.
Nějaké nepříjemné okamžiky byly také? Určitě, především těch několik chvil předtím, než jsme se dozvěděli, že je Robert v pořádku! Slabšími body sezony byla také odstoupení z důvodu nespolehlivosti. Nicméně jsme ani jednou neodjeli ze závodu s úplně prázdnýma rukama, vždy jsme vezli s sebou nějaké body, které byly zaslouženou odměnou pro celý tým.
Kde jste viděl největší postup proti roku 2006? V sezoně 2006 jsme měli rezervy především na pomalých okruzích, ale v roce 2007 už to bylo v pořádku.
Jste spokojený s jezdci? Ano, Nick i Robert byli perfektní na dráze i mimo ni, proto jsme si je ponechali i pro příští sezonu. Na tom jsme se shodli už na začátku sezony. Robertovi jsme smlouvu prodloužili po jeho nehodě v Kanadě. S Nickem jsme dořešili několik formalit a prodloužili smlouvu v průběhu roku také.
V jakých oblastech se potřebuje tým zlepšit, aby dohnal ztrátu na vedoucí týmy? Zlepšení je možné udělat ve všech oblastech a stále je co zlepšovat. Největší rezerva je však zřejmě v aerodynamice. Potřebujeme najít 3 až 5% ve všech oblastech, to je naše ztráta na Ferrari a McLaren. Je to o vyladění, proto půjdeme cestou evoluce, nikoliv revoluce.
Je už fáze růstu týmu ukončena? To bude na konci roku. V Hinwilu máme 420 lidí, v Mnichově něco málo pod 300.
Nakolik se účastníte technického vývoje? Jsem o všem průběžně informovaný, máme pravidelná setkání. Rozhodnutí o vývojových pracích dělá Willy Rampf a Markus Duesmann. Jestliže není jasné, kterou cestou jít, pak jsem v rozhodovacím procesu zapojen i já. Sám sebe vidím jako kouče. Stanovím cíle, ujistím se, že máme nezbytné základní prvky a udávám základní směr.
Kdy započal vývoj vozu pro rok 2008? Vývoj začal v květnu 2007. Když bylo jasné, že si třetí příčku v Poháru konstruktérů udržíme, vrhli jsme všechny naše síly do přípravy vozu na příští sezonu. Vývoj F1.07 jsme ukončili v polovině září.
BMW je špička v elektronice, co si myslíte o standardní elektronické řídící jednotce? My jsme uvedli řadu námitek proti. Testy chování vozu, motoru a převodovky přinesou navýšení nákladů, ale jsou i důraznější argumenty proti jednotné ECU. Elektronika je nervové centrum auta a naším cílem je prostřednictvím monopostu F1 připravit systémy pro osobní vozy budoucnosti. Elektronika bude potřeba pro rekuperaci a druhotné využití energie od spalovacích motorů či brzdění. Aby tyto systémy pracovaly efektivně, je potřeba odladit perfektně i elektroniku
Jaká jsou očekávání na rok 2008? Úspěch s sebou nese tlak na ještě lepší výsledky, tak to zkrátka chodí. Příští rok se pokusíme získat první vítězství. Víme ale, že se tak nestane samo od sebe.
Příští rok je na plánu 18 závodů a v budoucnu jich může být i 20, co si o tom myslíte? Dvacet závodů je hodně, ale dokážeme s tím žít. Do F1 dáváme obrovské zdroje a pokud se budou tímto způsobem vracet, je to důkaz, že jsou vynaloženy efektivně. Jádrem F1 by měla stále zůstávat Evropa s nejdůležitějšími historicky hodnotnými okruhy, Monza, Silverstone, Spa a Nürburgring, ale také se musíme dívat tam, kde je pro F1 největší příležitost, což jsou rychle se rozvíjející rozvojové země, především v Asii.
Kdo bude testovacím jezdcem týmu příští rok? Brzy dáme několika mladým jezdcům šanci testovat pro nás a pak se budeme rozhodovat. Timo Glock to jistě nebude, my jsme měli zájem, ale on dal přednost nabídce jiné stáje. Jsem přesvědčen, že je jedním z velmi nadějných mladých jezdců a nevylučoval bych, že budeme někdy v budoucnu možná pracovat společně znovu.
George Russell naznačil, že mezi Mercedesem a Maxem Verstappenem probíhají vážné rozhovory. Britský jezdec tak přiživil spekulace o možném přestupu nizozemského šampiona do stáje z Brackley.
Lando Norris z McLarenu dominoval pátečnímu druhému tréninku na Velké ceně Rakouska na okruhu Red Bull Ring.
Charles Leclerc po testování simulátoru nových vozů pro rok 2026 vyjádřil naději, že se monoposty v následujících měsících výrazně vylepší. Doufá, že vývoj přinese znatelný pokrok a lepší závody.
Russell vstoupil do víkendu na Red Bull Ringu ve velkém stylu, po vítězství v úvodním tréninku ukázal, že Kanada nebyla jen jednorázový záblesk.
Po nedávné kolizi na Velké ceně Kanady Lando Norris a Oscar Piastri zdůraznili, že mezi nimi v McLarenu nedošlo k žádným změnám v pravidlech spolupráce. Oba jezdci označili diskuze o incidentu za konstruktivní a prohlásili, že vztahy v týmu zůstávají v pořádku.
Před Velkou cenou Rakouska působil Max Verstappen na tiskové konferenci nezvykle zaraženě. Většinu dotazů odbyl slovy „bez komentáře“.
Tým Ferrari chystá klíčové technické novinky, které nasadí během nadcházejících Velkých cen Rakouska a Velké Británie, ve snaze zintenzivnit boj o čelo šampionátu.
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.