Stáj Super Aguri ukázala proti loňské sezoně v úvodních závodech zcela jinou formu a šéfkonstruktér McCool hovoří o změnách, které budou mít Sato a Davidson k dispozici už při prvním závodě na evropské půdě.
Jak hodnotíte výkon Super Aguri v prvních třech závodech? Jsem rád, že jsme byli schopni pokračovat ve zlepšujících se výkonech z loňského roku. Definitivně už nejsme poslední a postup do třetí části kvalifikace v Melbourne byl velkou odměnou za naši tvrdou práci.
Co nového jste testovali při poslední příležitosti v Barceloně? Díky špatnému počasí jsme udělali méně práce, než jsme chtěli, ale vyzkoušeli jsme novou převodovku kompletně z uhlíkových vláken, kompletně přepracovanou aerodynamiku včetně revidované podlahy, krytu motoru a zadního spoileru.
Jakou bude mít podle vás tým formu při GP Španělska? Naším cílem je pro letošní rok zisk bodů a bylo by skvělé, kdyby se nám to podařilo již ve Španělsku.
Kdo je vaším nejbližším soupeřem? Stačí se podívat na dráhu a brát týmy s podobně omezenými rozpočty, ale mne tohle nezajímá. Já se soustředím pouze na náš výkon.
Super Aguri chce skončit v Top10 Poháru konstruktérů, jaký je váš osobní cíl? Máme velmi malé oddělení aerodynamiky a designu, přitom pracujeme velice intenzivně. Doufám, že budeme pokračovat v našem úsilí stejně úspěšně po celou sezonu a zisk bodů spolu s umístěním v Top10 mezi týmy je i můj cíl.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Oscar Piastri se bude muset spokojit s třetím místem na startovním roštu, poté co žlutá vlajka zhatila jeho poslední pokus o postup do první řady. Jeho týmový kolega Lando Norris naopak zazářil a vybojoval pole position, čímž zajistil McLarenu skvělý výchozí bod pro závod.
Lando Norris potvrdil skvělou formu McLarenu a v kvalifikaci na Velkou cenu Rakouska si suverénně dojel pro pole position. Britský jezdec zvládl klíčové momenty bezchybně a v napínavém souboji na Red Bull Ringu nedal konkurenci šanci.
Oscar Piastri zůstává před Velkou cenou Rakouska obezřetný a varuje, že Max Verstappen bude navzdory silnému výkonu McLarenu o víkendu vážnou hrozbou. Přestože Red Bull zatím nepůsobil dominantně, blízkost Verstappenových časů považuje Australan za varovný signál.
Lando Norris zajel v závěru posledního tréninku na Grand Prix Rakouska nejlepší čas. Předstihl tak i svého týmového kolegu Oscara Piastriho a potvrdil formu McLarenu.
Navzdory očekáváním nepřinesla zcela nová podlaha Ferrari v Rakousku zásadní výkonnostní průlom. Ani Hamilton, ani Leclerc nezaznamenali dramatické zlepšení v chování vozu nebo časech na kolo.
McLaren odhalil další detaily k přepracovanému přednímu zavěšení, které má zlepšit Norrisovu jistotu v zatáčkách během kvalifikace. Úpravy cílí na lepší ovladatelnost a konzistenci vozu při nájezdech na jedno rychlé kolo.
George Russell naznačil, že mezi Mercedesem a Maxem Verstappenem probíhají vážné rozhovory. Britský jezdec tak přiživil spekulace o možném přestupu nizozemského šampiona do stáje z Brackley.
Lando Norris z McLarenu dominoval pátečnímu druhému tréninku na Velké ceně Rakouska na okruhu Red Bull Ring.
Charles Leclerc po testování simulátoru nových vozů pro rok 2026 vyjádřil naději, že se monoposty v následujících měsících výrazně vylepší. Doufá, že vývoj přinese znatelný pokrok a lepší závody.