Letošní monopost týmu Super Aguri má za sebou první závod, ale až nyní i první testy. Debut v Austrálii i právě skončené testy v Sepangu prokázaly zvýšenou konkurenceschopnost, kterou stáj získala během zimy. Své k tomu řekl i výkonný ředitel týmu Audetto.
Sezona 2007 je v plném proudu a tým prokázal po zimě velký pokrok. Jaká je reakce týmu na výkon v Melbourne? Byli jsme pozitivně překvapeni. Naše dobrá a tvrdá práce přes zimu, znalost pneumatik Bridgestone a zkušenosti Anthonyho Davidsona posunuly tým kupředu. Vše proměnil Takuma Sato v silný výkon v Austrálii.
Jaký je teď u vás tlak na opakování kvalifikačního úspěchu z Melbourne? Několik továrních týmů mělo potíže, proto nepředpokládáme, že to byl skutečný obraz naší konkurenceschopnosti. Ale byli jsme moc rádi, když jsme se poprvé kvalifikovali do druhé a nakonec dokonce díky Takumovi do třetí části kvalifikace. Ale pokud budeme v Malajsii v Top15, bude to skvělé.
Tento týden jste měli s vozem první testy, jak to šlo? Anthony ještě cítil trochu bolesti z kolize v Austrálii, ale se vším všudy jsme dokončili naši plánovanou práci, srovnání pneumatik, hodnocení aerodynamických částí a hledání vhodného nastavení. Ještě důležitější ale bylo, zvyknout si na horko.
Jaké je vaše očekávání pro Grand Prix Malajsie? Odvedeme to nejlepší, stejně jako vždycky. Když budou vozy na startovním roštu stále spolehlivějšími, bude ještě těžší získat body, ale budeme se o to pokoušet.
Které týmy budou podle vás bojovat o titul? Myslím si, že ty stejné jako v roce 2006, Ferrari, McLaren a Renault. Ale podle mého překvapí i BMW a Honda.
Cítíte méně tlaku než týmy bojující o titul? Tlak je stále stejný, ať se snažíte vyhrát titul nebo skončit v Top10. Pro nás hraje umístění v Top10 velký význam. Na základě Concorde Agreement obdrží peníze z prodeje komerčních práv pouze týmy v Top10 Poháru konstruktérů a jedenáctý tým nebere nic. Super Aguri je malý tým a pracuje s omezeným rozpočtem. Do sezony jsme ale vstoupili o hodně lépe připraveni než před rokem a umístění mezi prvními deseti by bylo velkým posunem. A to jak ve finančních podmínkách, tak prestiži.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Oscar Piastri se bude muset spokojit s třetím místem na startovním roštu, poté co žlutá vlajka zhatila jeho poslední pokus o postup do první řady. Jeho týmový kolega Lando Norris naopak zazářil a vybojoval pole position, čímž zajistil McLarenu skvělý výchozí bod pro závod.
Lando Norris potvrdil skvělou formu McLarenu a v kvalifikaci na Velkou cenu Rakouska si suverénně dojel pro pole position. Britský jezdec zvládl klíčové momenty bezchybně a v napínavém souboji na Red Bull Ringu nedal konkurenci šanci.
Oscar Piastri zůstává před Velkou cenou Rakouska obezřetný a varuje, že Max Verstappen bude navzdory silnému výkonu McLarenu o víkendu vážnou hrozbou. Přestože Red Bull zatím nepůsobil dominantně, blízkost Verstappenových časů považuje Australan za varovný signál.
Lando Norris zajel v závěru posledního tréninku na Grand Prix Rakouska nejlepší čas. Předstihl tak i svého týmového kolegu Oscara Piastriho a potvrdil formu McLarenu.
Navzdory očekáváním nepřinesla zcela nová podlaha Ferrari v Rakousku zásadní výkonnostní průlom. Ani Hamilton, ani Leclerc nezaznamenali dramatické zlepšení v chování vozu nebo časech na kolo.
McLaren odhalil další detaily k přepracovanému přednímu zavěšení, které má zlepšit Norrisovu jistotu v zatáčkách během kvalifikace. Úpravy cílí na lepší ovladatelnost a konzistenci vozu při nájezdech na jedno rychlé kolo.
George Russell naznačil, že mezi Mercedesem a Maxem Verstappenem probíhají vážné rozhovory. Britský jezdec tak přiživil spekulace o možném přestupu nizozemského šampiona do stáje z Brackley.
Lando Norris z McLarenu dominoval pátečnímu druhému tréninku na Velké ceně Rakouska na okruhu Red Bull Ring.
Charles Leclerc po testování simulátoru nových vozů pro rok 2026 vyjádřil naději, že se monoposty v následujících měsících výrazně vylepší. Doufá, že vývoj přinese znatelný pokrok a lepší závody.