Pro někoho to mohou být otázky vysloveně nesmyslné, protože Hamilton je v současné době na vrcholu výkonnosti, těší se nesmírné oblibě a pořád má před sebou výzvy, ačkoliv o nich až tak nehovoří.
Například je tu sedm Schumacherových, ale třeba i pět Fangiových titulů. Na tyhle dva mistry Hamilton pořád ztrácí. Pokud mu vyjde letošní sezóna, dostihne Alaina Prosta a momentálně největšího soupeře Sebastiana Vettela. I v počtu vyhraných Grand Prix se mu Michael Schumacher pořád ještě objevuje hodně v dáli - v ostatních oblastech je Lewis dominantní pouze co do počtu pole-position, pokud bychom sečetli nejrychlejší kola v závodě, tak je Brit až na čtvrtém místě za Michaelem Schumacherem, Räikkönenem a Prostem (i když na dva před sebou ztrácí poměrně málo).
Nelze ale rovněž přehlížet, že za poslední čtyři sezóny a v započaté letošní vydělal Hamilton značné jmění, získal určitou volnost a v posledním roce i novou motivaci získat titul, který po dva roky byl v jeho držení. To může doložit jeho přístup z minulého týdne - místo účasti na F1 Live London odletěl soukromým letadlem na Mykonos, kde se bavil se skupinou svých přátel. To by bylo za jeho časů u McLarenu pod Ronem Dennisem nemyslitelné.
Je jasné, že jeho úspěchy, volnost a obliba přinášejí i dilema, co dál. Dozajista to je i kompenzace komplikovaného dětství a určitých obětí ve prospěch motorsportu, od něhož si teď Hamilton chce brát zpět požitky, které mu byly dříve zapovězeny. Otevírají se mu také nové formy životních zálib a zvýraznění, navazuje přátelství s hvězdami v jiných oblastech, například v hudbě, zajímá se o světovou módu. Jednoduše řečeno, zjistil, že i za bariérou Formule 1 existuje život. Život, který ho stále více uspokojuje.
Čas odejít? Nebo zachránit reputaci?Hamiltonovi je dvaatřicet a v minulých letech se u něj objevily náznaky úvah o tom, že by chtěl najít v budoucnu oblast, co by pro něj znamenalo podobné uspokojení jako vyhrávat závody F1. V roce 2016 se dokonce spekulovalo, že by mohl svou kariéru zakončit, ale díky Nico Rosbergovi a neúspěchu v šampionátu našel novou motivaci. Ta sice poklesla tím, že jeho soupeř u Mercedesu odešel ze scény motorsportu, ale naštěstí se do popředí dostal Sebastian Vettel a Ferrari, takže Hamilton mohl opět naplno dokazovat, že ne nejlepší.
V současnosti skutečně je nejúspěšnějším britským pilotem a předpokládá se, že pokud v F1 vydrží, má před sebou ještě pět nebo šest let špičkové formy. Pravdou ale také je, že loňská sezóna pro něj znamenala novou zkušenost a v ní nebyl Hamilton vždy silný v kramflecích. Zkusme nyní hypoteticky navodit situaci, že se Mercedes propadne na pozici Red Bullu (prosím, nepište, že to je nesmysl, opakuji - hypoteticky). V minulosti někteří piloti řešili takový stav přesunem do úspěšnější stáje (například Reutemann či Senna), takže je otázkou, jak by se s podobnou situací vypořádal Hamilton. Pravdou je, že když v roce 2013 nastupoval k Mercedesu, byla to výměna, nad kterou kdekdo kroutil hlavou. Ale jen jeden rok...
Je Ferrari opravdu nesmysl?I sám Toto Wolff připustil, že ve skrytu duše snad každý pilot povědomě touží svézt se ve Ferrari. Italský tým je ikonou Formule 1 a zájem o něj trvá i v letech ne zrovna příznivých. Ostatně Michael Schumacher opustil na vítězné vlně plující Benetton a vydal se na těžkou misi, která po třech letech přinesla pět titulů.
Je proto totální hloupost si myslet, že by Hamilton musel odolat podobné výzvě? Spojit se s Ferrari a dokázat, že by uspěl i v boji s týmem, v jehož barvách je téměř neporazitelný? Pokud takové plány a cíle má, musí si uvědomit, že čas se pomalu krátí. Jeho momentální forma napovídá, že má ke čtvrtému titulu blíž než Vettel k pátému. Někdo to může brát jako další šroubování požadavků vůči Mercedesu, někdo jako přirozenou a zdravou ješitnost.
Nechme se tedy překvapit...
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.
Lando Norris označil své souboje s Maxem Verstappenem za férové a zdůraznil, že podle něj Nizozemec neudělal nic, co by překročilo pravidla. Svým vyjádřením se snaží uklidnit situaci a projevit respekt k agresivnímu, ale stále legitimnímu závodnímu stylu soupeře.
Oscar Piastri si ve Formuli 1 získává pověst klidného a soustředěného jezdce, který svým projevem připomíná legendárního Kimiho Räikkönena. Komentátor Jolyon Palmer v něm vidí budoucího šampiona díky jeho schopnosti zachovat chladnou hlavu a proměňovat slabiny ve výhody.
FIA oficiálně schválila žádost Red Bullu o udělení superlicence pro talentovaného juniora F2 Arvida Lindblada. Tento krok potvrzuje, že Red Bull s mladým Britem počítá ve vážných závodních plánech už v blízké budoucnosti.
Vyjádření Jamese Allisona, že byl Mercedes „bodnut“ špatnými výsledky a problémy se spolehlivostí, působí nezvykle otevřeně a signalizuje hlubší frustraci uvnitř týmu. Zároveň ukazuje, že i tak zkušená stáj není imunní vůči tlaku a krizi, když se nedaří najít cestu zpět na vrchol.
Mattia Binotto svým komentářem o věku Lewise Hamiltona jako možném důvodu jeho trápení ve Ferrari rozpoutal debatu, která je lidsky citlivá a novinářsky výbušná. Jde o subjektivní názor, který spíš než fakta odráží napětí a očekávání kolem Hamiltonova působení v Maranellu.
Haas oslaví svou 200. Grand Prix speciálním zbarvením vozu během závodu v Kanadě. Po nepovedeném víkendu ve Španělsku doufá, že jubileum přinese nový impuls a návrat ke konkurenceschopnosti.
Formule 1 představila kalendář pro rok 2026, ve kterém debutuje Madrid a naopak chybí tradiční Imola.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.