Pro někoho to mohou být otázky vysloveně nesmyslné, protože Hamilton je v současné době na vrcholu výkonnosti, těší se nesmírné oblibě a pořád má před sebou výzvy, ačkoliv o nich až tak nehovoří.
Například je tu sedm Schumacherových, ale třeba i pět Fangiových titulů. Na tyhle dva mistry Hamilton pořád ztrácí. Pokud mu vyjde letošní sezóna, dostihne Alaina Prosta a momentálně největšího soupeře Sebastiana Vettela. I v počtu vyhraných Grand Prix se mu Michael Schumacher pořád ještě objevuje hodně v dáli - v ostatních oblastech je Lewis dominantní pouze co do počtu pole-position, pokud bychom sečetli nejrychlejší kola v závodě, tak je Brit až na čtvrtém místě za Michaelem Schumacherem, Räikkönenem a Prostem (i když na dva před sebou ztrácí poměrně málo).
Nelze ale rovněž přehlížet, že za poslední čtyři sezóny a v započaté letošní vydělal Hamilton značné jmění, získal určitou volnost a v posledním roce i novou motivaci získat titul, který po dva roky byl v jeho držení. To může doložit jeho přístup z minulého týdne - místo účasti na F1 Live London odletěl soukromým letadlem na Mykonos, kde se bavil se skupinou svých přátel. To by bylo za jeho časů u McLarenu pod Ronem Dennisem nemyslitelné.
Je jasné, že jeho úspěchy, volnost a obliba přinášejí i dilema, co dál. Dozajista to je i kompenzace komplikovaného dětství a určitých obětí ve prospěch motorsportu, od něhož si teď Hamilton chce brát zpět požitky, které mu byly dříve zapovězeny. Otevírají se mu také nové formy životních zálib a zvýraznění, navazuje přátelství s hvězdami v jiných oblastech, například v hudbě, zajímá se o světovou módu. Jednoduše řečeno, zjistil, že i za bariérou Formule 1 existuje život. Život, který ho stále více uspokojuje.
Čas odejít? Nebo zachránit reputaci?Hamiltonovi je dvaatřicet a v minulých letech se u něj objevily náznaky úvah o tom, že by chtěl najít v budoucnu oblast, co by pro něj znamenalo podobné uspokojení jako vyhrávat závody F1. V roce 2016 se dokonce spekulovalo, že by mohl svou kariéru zakončit, ale díky Nico Rosbergovi a neúspěchu v šampionátu našel novou motivaci. Ta sice poklesla tím, že jeho soupeř u Mercedesu odešel ze scény motorsportu, ale naštěstí se do popředí dostal Sebastian Vettel a Ferrari, takže Hamilton mohl opět naplno dokazovat, že ne nejlepší.
V současnosti skutečně je nejúspěšnějším britským pilotem a předpokládá se, že pokud v F1 vydrží, má před sebou ještě pět nebo šest let špičkové formy. Pravdou ale také je, že loňská sezóna pro něj znamenala novou zkušenost a v ní nebyl Hamilton vždy silný v kramflecích. Zkusme nyní hypoteticky navodit situaci, že se Mercedes propadne na pozici Red Bullu (prosím, nepište, že to je nesmysl, opakuji - hypoteticky). V minulosti někteří piloti řešili takový stav přesunem do úspěšnější stáje (například Reutemann či Senna), takže je otázkou, jak by se s podobnou situací vypořádal Hamilton. Pravdou je, že když v roce 2013 nastupoval k Mercedesu, byla to výměna, nad kterou kdekdo kroutil hlavou. Ale jen jeden rok...
Je Ferrari opravdu nesmysl?I sám Toto Wolff připustil, že ve skrytu duše snad každý pilot povědomě touží svézt se ve Ferrari. Italský tým je ikonou Formule 1 a zájem o něj trvá i v letech ne zrovna příznivých. Ostatně Michael Schumacher opustil na vítězné vlně plující Benetton a vydal se na těžkou misi, která po třech letech přinesla pět titulů.
Je proto totální hloupost si myslet, že by Hamilton musel odolat podobné výzvě? Spojit se s Ferrari a dokázat, že by uspěl i v boji s týmem, v jehož barvách je téměř neporazitelný? Pokud takové plány a cíle má, musí si uvědomit, že čas se pomalu krátí. Jeho momentální forma napovídá, že má ke čtvrtému titulu blíž než Vettel k pátému. Někdo to může brát jako další šroubování požadavků vůči Mercedesu, někdo jako přirozenou a zdravou ješitnost.
Nechme se tedy překvapit...
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.