Posuzování závodních incidentů je často rozebíráno a kritizováno, především jeho nekonzistentnost a mnohdy učiněné závěry, ve kterých padly dokonce názory, že jde o logické rozpory. Nejstarší žijící mistr světa je také nespokojen a volá po změnách.
Není to jenom kvůli hojně komentovaným událostem v Baku, týká se to i dalších pilotů v Grand Prix Ázerbajdžánu. Zatímco potrestání v případě incidentu mezi Hamiltonem a Vettelem bylo kvitováno, některé další tresty schvalovány nebyly, hovořilo se o nahodilém posuzování a slabém přístupu posuzujícího orgánu. To platilo i pro určité případy v minulosti.
Sir John Young Jackie Stewart, mistr světa z let 1969, 1971 a 1973, je rovněž s některými verdikty sportovních komisařů nespokojen. Má k tomu své důvody, ale nespokojuje se pouze s kritikou, chce pomoci najít řešení, které by poskytlo jak pilotům, tak fanouškům lepší přehled a porozumění při kontroverzních situacích.
"K rozhodování komisařů mám své výhrady. Na téměř každé Grand Prix jde o jinou skupinu. Podle mého názoru by si FIA měla vybrat několik bývalých pilotů F1, dát jim řádné pravomoce a plat a uplatnit jejich autoritu. Měli by si je zajistit na dva až tři roky, takže by plně poznali chování pilotů. Volil bych někoho, kdo ještě nedávno jezdil. V současné době má FIA k dispozici několik opravdu výjimečných jedinců," má svou vizi vítěz 27 Grand Prix.
Skotský pilot, podle některých pramenů dokonce vzdáleně příbuzensky spřízněn s jiným, tragicky zahynuvším šampionem Jimem Clarkem, vidí problém v nominaci komisařů, které spíš odpovídá zájmům FIA a nikoli dění na trati.
"FIA střídá komisaře, aby jim poskytla možnost se dostat na Grand Prix. Odráží se v tom snaha o dobré vztahy mezi Asociací a národy. Jenže vybraní jedinci pocházejí nejen z různých zemí, ale jsou i rozdílného věku. Chybí jim potom důslednost k disciplinárním činům, stejně jako znalosti, které jsou nutné ke správnému rozhodnutí, takže mohou dokonce více či méně ovlivnit výsledek šampionátu. Jeanu Todtovi se asi nebude moc líbit, co k tomu říkám, ale bohužel mám ten pocit, že se v tomto případě nejedná o profesionální řešení," vyslal Stewart výčitku směrem k samotnému prezidentu FIA.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.