Posuzování závodních incidentů je často rozebíráno a kritizováno, především jeho nekonzistentnost a mnohdy učiněné závěry, ve kterých padly dokonce názory, že jde o logické rozpory. Nejstarší žijící mistr světa je také nespokojen a volá po změnách.
Není to jenom kvůli hojně komentovaným událostem v Baku, týká se to i dalších pilotů v Grand Prix Ázerbajdžánu. Zatímco potrestání v případě incidentu mezi Hamiltonem a Vettelem bylo kvitováno, některé další tresty schvalovány nebyly, hovořilo se o nahodilém posuzování a slabém přístupu posuzujícího orgánu. To platilo i pro určité případy v minulosti.
Sir John Young Jackie Stewart, mistr světa z let 1969, 1971 a 1973, je rovněž s některými verdikty sportovních komisařů nespokojen. Má k tomu své důvody, ale nespokojuje se pouze s kritikou, chce pomoci najít řešení, které by poskytlo jak pilotům, tak fanouškům lepší přehled a porozumění při kontroverzních situacích.
"K rozhodování komisařů mám své výhrady. Na téměř každé Grand Prix jde o jinou skupinu. Podle mého názoru by si FIA měla vybrat několik bývalých pilotů F1, dát jim řádné pravomoce a plat a uplatnit jejich autoritu. Měli by si je zajistit na dva až tři roky, takže by plně poznali chování pilotů. Volil bych někoho, kdo ještě nedávno jezdil. V současné době má FIA k dispozici několik opravdu výjimečných jedinců," má svou vizi vítěz 27 Grand Prix.
Skotský pilot, podle některých pramenů dokonce vzdáleně příbuzensky spřízněn s jiným, tragicky zahynuvším šampionem Jimem Clarkem, vidí problém v nominaci komisařů, které spíš odpovídá zájmům FIA a nikoli dění na trati.
"FIA střídá komisaře, aby jim poskytla možnost se dostat na Grand Prix. Odráží se v tom snaha o dobré vztahy mezi Asociací a národy. Jenže vybraní jedinci pocházejí nejen z různých zemí, ale jsou i rozdílného věku. Chybí jim potom důslednost k disciplinárním činům, stejně jako znalosti, které jsou nutné ke správnému rozhodnutí, takže mohou dokonce více či méně ovlivnit výsledek šampionátu. Jeanu Todtovi se asi nebude moc líbit, co k tomu říkám, ale bohužel mám ten pocit, že se v tomto případě nejedná o profesionální řešení," vyslal Stewart výčitku směrem k samotnému prezidentu FIA.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.