Jestliže se bezprostředně po závodě o tak trochu skryté kolizi Kevina Magnussena a Daniila Kvjata nemluvilo, nebo se jí nepřisuzoval velký význam, s přibývajícími hodinami se i tady začal hledat viník. Magnussen totiž přišel o slušný počet bodů.
Byla to taková smečka, která se po většinu závodu držela pohromadě. Vpředu Wehrlein následovaný Sainzem jr., za nimi oba piloti Haasu svádějící duel s dalším pilotem Toro Rosso Kvjatem. Všechno vyvrcholilo v zatáčce 8 tři kola před cílem, i když celá pětice už měla na vedoucí duo ztrátu jednoho okruhu. Souboj o deváté místo mezi Kevinem Magnussenem a Daniilem Kvjatem skončil poškozenou pneumatikou u Dánova Haasu.
Magnussen měl vyhlídky na ještě lepší umístění, protože se držel pořád na hraně pětivteřinového odstupu od Wehrleina, kterého v cíli čekal trest právě v této délce. Reálně tak mohl pomýšlet i na osmé místo, nebýt onoho incidentu. Bezprostředně po závodě se Kvjat k tomuto okamžiku vůbec nevracel, Magnussen přiznal, že bylo všechno v pořádku. Později ale přeci jenom nějaký názor vyslovili.
"Magnussen do mě najel, byl jsem o téměř celou délku vozu vpředu. Pokoušel se vrátit na svou pozici a přitom mě trefil. Byla to naprosto jasná situace," utrousil Daniil Kvjat s tím, že na další otázku serveru motorsport.com prohlásil, že se mu dále o incidentu nechce hovořit.
"Nějaký kontakt s Kvjatem tam byl. Možná by to i prošlo jen tím ťukancem, ale díky němu mě postihl defekt. Je to nepříjemná situace, protože jsme mohli bodovat oběma vozy, takže jsem zklamán," zopakoval svůj názor Kevin Magnussen. Na jeho obranu se postavil i manažer týmu Haas Günther Steiner, který rovněž vyzdvihl rozhodnutí závodních komisařů. "Nechci komentovat potrestání Vandoorna, ale v ostatních případech zastávám ten názor, že jejich rozhodování bylo správné. Chceme vidět piloty závodit - aby se rozhodovalo na trati. Někdy má víc štěstí jeden, jindy zase druhý, takové je závodění," dodal Steiner.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.