Jestliže ještě před několika lety byla meta dvaceti závodů brána jako neúnosné maximum, nyní se kalendář F1 zastavil na 21 závodech a ze strany nových majitelů F1 je zájem tento počet dodržet. Proto se zkoumají nové možnosti. Ba co víc, možná ještě přidávat.
Jestliže se letos počet ustálil opět na dvaceti závodech, příští rok se ona jedenadvacítka naplní - sice vypadne Grand Prix Malajsie, ale opět se Formule 1 vrátí na tradiční okruhy v Německu a Francii.
Výkonný ředitel F1 Chase Carey vedle naplnění kvóty 21 závodů by ještě dále počet rozšiřoval o nová místa, kde po F1 touží a tyto možnosti zkoumá. Je mu ale také jasné, že bude nutný souhlas všech týmů, protože se značně navýší problémy týkající se logistiky.
"Naším prvním zájmem je, aby oněch jedenadvacet závodů ročníku 2018 bylo co nejsilnějších. Hovořili jsme o tom, že musí jít o výjimečné podniky doprovázené maximální pohostinností - je jasné, že v tomto směru je nesmírně důležitý špičkový zákazník, na to se také zaměřujeme.
Naší prioritou není počet závodů. Je nám jasné, že možnost přidat další tu je, ale musíme tuto oblast probrat především s týmy, než se pustíme do nějakých specifik. Na jedné straně je to otázka podnikatelská, která je dnes ve vztahu k promotérům zralejší.
Rozsah zájmu potenciálních zákazníků, míst, která mají přehled o tom, co je potřeba pro získání závodu F1 udělat, by mohl naplnit stránku zájemců o příležitost závod v budoucnu pořádat. Myslím, že to hovoří možném využití globálního vztahu k tomuto sportu a zájmu o něj. Jestliže budeme naše akce zlepšovat a povýšíme sportovní akce přímo na trati, každá z těchto iniciativ bude ještě silnější," maluje vize do budoucna Carey.
Třiašedesátiletý šéf F1 dal jasně najevo, že případné nové závody musejí mít pro celou F1 smysl, což je dost možná reakce na nedávnou debatu, kdy jeho kolega z Liberty Media Greg Maffei zpochybnil hodnotu a sportovní úroveň závodu v ázerbajdžánském Baku.
"Musíme se ujistit, že správně porozumíme a vyhodnotíme každou příležitost, co pro nás při našem postupu kupředu znamená. Jak už jsem uvedl, naší prioritou je zajistit nejen 21 závodů pro příští rok, ale aby byly co nejhodnotnější," pokračuje Carey.
U některých závodů se pomalu vznáší Damoklův meč. Zmínili jsme Grand Prix Malajsie, která se letos pojede naposled, velké debaty se týkají rovněž Grand Prix Brazílie a především Singapuru, u nějž se také spekulovalo, zda se dobrovolně Grand Prix F1 nevzdá, především kvůli tradičně vysokým poplatkům.
"Co se Singapuru, tam jsme aktivně zapojeni, takže nečekáme, že tato Grand Prix jen tak z kalendáře zmizí. Musíme dosáhnout dohody, aktivně se situací zabýváme a máme zájem, aby zde závody pokračovaly. Asie je stejně jako Amerika pro zvýšení našeho trhu.
Singapur je z tohoto hlediska velmi úspěšný. Závody v Asii se poprvé jely v naší režii a v Číně a Austrálii jsme měli podstatně vyšší návštěvy. Myslím, že to je určitý impuls a právě Asie je místo, kde by měly naše tržní výsledky nadále stoupat," dodává Carey.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.
Lewis Hamilton reaguje na spekulace o možném přesunu Christiana Hornera do Ferrari.