Už měsíc se ví o tom, že Fernando Alonso vyměnil Grand Prix Monaka za slavnou "starou cihelnu" v Indianapolis. Tvrdí se, že jedním z motivů jeho rozhodnutí je i úsilí ucházet se o Triple Crown, v níž figuruje ještě 24 hodin Le Mans.
Alonsovi se ale evidentně nechtělo na čtverhrannou trať opředenou mnoha zajímavými historkami samotnému. Jak uvedl další bývalý pilot Formule 1, účastník 215 Grand Prix a vítěz devíti závodu Mark Alan Webber, Fernando ho oslovil v rámci Grand Prix Bahrajnu se žádostí, aby se amerického dobrodružství v Indianapolis zúčastnil s ním. Australan ale neměl zájem se do podobného dobrodružství pustit.
Webber, který v F1 skončil v sezónách 2010, 2011 a 2013 na bronzové příčce, by tím také mohl zaútočit na teoretický zisk Trojkoruny, protože kromě dvou vítězství v Grand Prix Monaka (2010 a 2012) atakoval i Le Mans, ale vítězství navzdory účasti v barvách Porsche získat nedokázal. Loni na podzim ohlásil definitivní konec své kariéry.
"Samozřejmě bych rád vyhrál Le Mans, byl jsem dost blízko. Při každé účasti jsem jel na čele, ale většinou byla potřeba velká rychlost a to nám moc nevyhovovalo. O INDY jsem ale nikdy zájem neměl. Mám k tomuto závodu absolutní úctu - mými hrdiny byli Rick Mears, Mario Andretti či Al Unser, tihle piloti. Roger Penske a Dario Francchitti jsou mými dobrými přáteli, také Scott Dixon nebo Will Power. Už jenom kvůli respektu k těmto mistrům jsem tam nikdy nechtěl startovat. Možná by se mi na oválech mohlo dařit - Rocky, inženýr Sebastiana Vettela, mi řekl: »Mohl bys být opravdu dobrý«. Sebastian Bourdais pracoval pro Newman/Haas a také on říkal: »Myslím, že by byl Mark pro ovály jako stvořený«. Poděkoval jsem jim, ale také sdělil, že se o to nebudu pokoušet," vysvětlil své rozhodnutí Webber.
Australan, mimo jiné autor knihy Aussie Grit, na přímý dotaz připustil, že kdyby vyhrál v Le Mans, asi by čelil mnohem většímu tlaku, aby se v závodě 500 mil Indianapolis objevil a mohl tak usilovat o Trojkorunu.
"Je naprosto jasné, že kdybych udělal další krok, přišlo by i následující pokušení. Je možná dobré, že jsem zůstal jenom u druhého, musel bych pak čelit většímu tlaku. Osobně před Alonsem smekám, že se z frustrace pocházející z F1, zrodila v jeho mysli tahle myšlenka. Kdyby ve Formuli 1 vyhrával, tak by to nikdy neudělal, to je jasné. Žádný pilot v tomto roce není pod takovým tlakem kvůli absenci výsledků. Tato sezóna je pro něj zatím katastrofální, já mu přeji to nejlepší a doufám, že i v Americe se bude dobře prezentovat," dodává Webber.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.