Už měsíc se ví o tom, že Fernando Alonso vyměnil Grand Prix Monaka za slavnou "starou cihelnu" v Indianapolis. Tvrdí se, že jedním z motivů jeho rozhodnutí je i úsilí ucházet se o Triple Crown, v níž figuruje ještě 24 hodin Le Mans.
Alonsovi se ale evidentně nechtělo na čtverhrannou trať opředenou mnoha zajímavými historkami samotnému. Jak uvedl další bývalý pilot Formule 1, účastník 215 Grand Prix a vítěz devíti závodu Mark Alan Webber, Fernando ho oslovil v rámci Grand Prix Bahrajnu se žádostí, aby se amerického dobrodružství v Indianapolis zúčastnil s ním. Australan ale neměl zájem se do podobného dobrodružství pustit.
Webber, který v F1 skončil v sezónách 2010, 2011 a 2013 na bronzové příčce, by tím také mohl zaútočit na teoretický zisk Trojkoruny, protože kromě dvou vítězství v Grand Prix Monaka (2010 a 2012) atakoval i Le Mans, ale vítězství navzdory účasti v barvách Porsche získat nedokázal. Loni na podzim ohlásil definitivní konec své kariéry.
"Samozřejmě bych rád vyhrál Le Mans, byl jsem dost blízko. Při každé účasti jsem jel na čele, ale většinou byla potřeba velká rychlost a to nám moc nevyhovovalo. O INDY jsem ale nikdy zájem neměl. Mám k tomuto závodu absolutní úctu - mými hrdiny byli Rick Mears, Mario Andretti či Al Unser, tihle piloti. Roger Penske a Dario Francchitti jsou mými dobrými přáteli, také Scott Dixon nebo Will Power. Už jenom kvůli respektu k těmto mistrům jsem tam nikdy nechtěl startovat. Možná by se mi na oválech mohlo dařit - Rocky, inženýr Sebastiana Vettela, mi řekl: »Mohl bys být opravdu dobrý«. Sebastian Bourdais pracoval pro Newman/Haas a také on říkal: »Myslím, že by byl Mark pro ovály jako stvořený«. Poděkoval jsem jim, ale také sdělil, že se o to nebudu pokoušet," vysvětlil své rozhodnutí Webber.
Australan, mimo jiné autor knihy Aussie Grit, na přímý dotaz připustil, že kdyby vyhrál v Le Mans, asi by čelil mnohem většímu tlaku, aby se v závodě 500 mil Indianapolis objevil a mohl tak usilovat o Trojkorunu.
"Je naprosto jasné, že kdybych udělal další krok, přišlo by i následující pokušení. Je možná dobré, že jsem zůstal jenom u druhého, musel bych pak čelit většímu tlaku. Osobně před Alonsem smekám, že se z frustrace pocházející z F1, zrodila v jeho mysli tahle myšlenka. Kdyby ve Formuli 1 vyhrával, tak by to nikdy neudělal, to je jasné. Žádný pilot v tomto roce není pod takovým tlakem kvůli absenci výsledků. Tato sezóna je pro něj zatím katastrofální, já mu přeji to nejlepší a doufám, že i v Americe se bude dobře prezentovat," dodává Webber.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.