Promoakce na běžných komunikacích světových metropolí nejsou v současné době nic výjimečného, ostatně jsme si podobnou show plus několik návštěv světových es F1 mohli užít i u nás. Někdy jsou ale exhibiční jízdy předzvěstí možných ataků na kalendář Formule 1.
Tak je tomu i v případě Londýna, jehož jméno už bylo v souvislosti s možným pořádáním dalšího závodu v ulicích města několikrát vysloveno. Proto fanoušci F1 zbystřili pozornost, když se šéfové F1 spojili s Westminsterskou městskou radou, aby projednali možnosti letní exhibiční show v centru Londýna. Nápadů bylo předloženo několik a dokonce už byl vybrán i potenciální termín - v týdnu před 16. červencem, kdy se v Silverstone jede britská Grand Prix.
Objevují se však i pesimistické hlasy, zda bude z logistického a termínového hlediska možné celou akci zvládnout. První náznaky hovoří o jednodenním podniku, který by byl do jisté míry simulací závodu, protože by se ho mohly zúčastnit všechny týmy. Zároveň se důsledně popírá varianta, že by se Grand Prix Velké Británie někdy přestěhovala do ulic metropole na Temži. Ale znáte to, jakmile se jednou červíček v mysli usadí, je těžké ho odtud vypudit.
"Zástupci westminsterské městské rady a londýnští velvyslanci se setkali s organizátory zamýšleného podniku v centru Londýna, v žádném případě nešlo o jakoukoli aktivitu spojenou se závodem. Diskuse je navíc ve velmi rané fázi a zatím nebylo nic dohodnuto," uvedl mluvčí městské rady Westminsteru. Záležitost je chápána tak, že se v současné době připravuje zpráva, která poskytne šéfům F1 zpětnou vazbu, jakou podobu by mohl podnik mít a možnosti jeho realizace.
Pokud by tato show nakonec dostala zelenou ze všech stran, byla by to první záležitost tohoto druhu v Londýně vůbec, protože naposled se v podobném duchu představilo osm týmů v úseku mezi Regent Street a Piccadilly Circus v roce 2004. A právě náznak letošního pokusu opět oživil debatu o přenesení Grand Prix do londýnských ulic. Myšlenka není vůbec nová, hovoří se o ní několik let, ale nikdo se zatím nevymanil z oblasti nápadů a myšlenek.
Je tu ale jedna skutečnost: minulý měsíc schválil parlament Spojeného království Velké Británie a Severního Irska změnu zákona o silničním provozu (Road Traffic Act - RTA), která do značné míry zjednodušuje proces motoristických podniků v Anglii, týkající se použití uzavřených ulic. V minulosti totiž pořadatelé takové akce, k níž bylo potřeba uzavřít komunikaci, museli předložit parlamentní rozhodnutí. Nyní rozhodnutí o uzavření komunikace spadá do kompetence Asociace motorsportu ve Velké Británii v součinnosti s místními zastupitelstvy, kterých se chystaný motoristický podnik týká. Nicméně pořádání závodu v městské lokalitě stále doprovází velké množství překážek, které je nutné překonat.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.