Promoakce na běžných komunikacích světových metropolí nejsou v současné době nic výjimečného, ostatně jsme si podobnou show plus několik návštěv světových es F1 mohli užít i u nás. Někdy jsou ale exhibiční jízdy předzvěstí možných ataků na kalendář Formule 1.
Tak je tomu i v případě Londýna, jehož jméno už bylo v souvislosti s možným pořádáním dalšího závodu v ulicích města několikrát vysloveno. Proto fanoušci F1 zbystřili pozornost, když se šéfové F1 spojili s Westminsterskou městskou radou, aby projednali možnosti letní exhibiční show v centru Londýna. Nápadů bylo předloženo několik a dokonce už byl vybrán i potenciální termín - v týdnu před 16. červencem, kdy se v Silverstone jede britská Grand Prix.
Objevují se však i pesimistické hlasy, zda bude z logistického a termínového hlediska možné celou akci zvládnout. První náznaky hovoří o jednodenním podniku, který by byl do jisté míry simulací závodu, protože by se ho mohly zúčastnit všechny týmy. Zároveň se důsledně popírá varianta, že by se Grand Prix Velké Británie někdy přestěhovala do ulic metropole na Temži. Ale znáte to, jakmile se jednou červíček v mysli usadí, je těžké ho odtud vypudit.
"Zástupci westminsterské městské rady a londýnští velvyslanci se setkali s organizátory zamýšleného podniku v centru Londýna, v žádném případě nešlo o jakoukoli aktivitu spojenou se závodem. Diskuse je navíc ve velmi rané fázi a zatím nebylo nic dohodnuto," uvedl mluvčí městské rady Westminsteru. Záležitost je chápána tak, že se v současné době připravuje zpráva, která poskytne šéfům F1 zpětnou vazbu, jakou podobu by mohl podnik mít a možnosti jeho realizace.
Pokud by tato show nakonec dostala zelenou ze všech stran, byla by to první záležitost tohoto druhu v Londýně vůbec, protože naposled se v podobném duchu představilo osm týmů v úseku mezi Regent Street a Piccadilly Circus v roce 2004. A právě náznak letošního pokusu opět oživil debatu o přenesení Grand Prix do londýnských ulic. Myšlenka není vůbec nová, hovoří se o ní několik let, ale nikdo se zatím nevymanil z oblasti nápadů a myšlenek.
Je tu ale jedna skutečnost: minulý měsíc schválil parlament Spojeného království Velké Británie a Severního Irska změnu zákona o silničním provozu (Road Traffic Act - RTA), která do značné míry zjednodušuje proces motoristických podniků v Anglii, týkající se použití uzavřených ulic. V minulosti totiž pořadatelé takové akce, k níž bylo potřeba uzavřít komunikaci, museli předložit parlamentní rozhodnutí. Nyní rozhodnutí o uzavření komunikace spadá do kompetence Asociace motorsportu ve Velké Británii v součinnosti s místními zastupitelstvy, kterých se chystaný motoristický podnik týká. Nicméně pořádání závodu v městské lokalitě stále doprovází velké množství překážek, které je nutné překonat.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.