Pokud se podíváme do historie F1, snad každý tým, který tu delší dobu působil, se nevyhnul slabšímu období. Asi nejvíc o tom mohou povídat u Ferrari, protože to až na pár závodů ještě nevynechalo jedinou sezónu.
V Maranellu určitě nebudou rádi vzpomínat - jen namátkou - na sezóny 1962, 1973, 1980 nebo 1992, ale jak zní ono nepsané pravidlo, po níži stoupá tlak. Trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton proto doufá, že stáje Williams a McLaren najdou opět svou někdejší sílu a naváží na bohaté tradice, které je provázejí.
Byl by velice rád, kdyby s piloty těchto týmů mohl bojovat o titul mistra světa a věří, že se tak stane dříve, než odejde do závodnického důchodu. V případě McLarenu může mluvit o vlastní skutečnosti, vždyť v tomto týmu strávil šest let a přivezl mu i titul mistra světa (2008). Williams naposledy figuroval v boji o korunu automobilového krále F1 o pět let dříve.
Pád z piedestalu je velice jednoduchý, návrat horší, to není nic nového pod sluncem. U Williamsu v letech 1986 a 1987 bojovali o titul oba piloti, aby po další tři roky uctivě povlávali právě za McLarenem. Až v roce 1991 se zase vyšvihli do popředí. Ostatně osudy tohoto týmu popisujeme v dlouhodobém seriálu. McLaren měl svou maximální krizi v letech 1979 a 1980. V současné době je tým rozhodně zaskočen, protože v podvědomí určitě měl velmi úspěšné spojení s Hondou (1988-1992), navazující na éru TAG Porsche. Čekat na vítězství čtvrtou sezónu je asi pro tým s takovou historií hodně tristní.
Lewis Hamilton se na portfoliu týmu z Wokingu, než odešel k Mercedesu, podílel 21 triumfy a nepřestává opakovat, že je pro něj rozhodně přijatelnější, když o titul bojuje s více piloty a ne jenom s týmovým kolegou. Pevně věří, že u Williamsu a McLarenu najdou způsob, jak do takového zápasu zasáhnout, alespoň v době, kdy bude ještě v F1 působit.
"Je to pro mě hodně smutné, když se dívám na Formuli 1 a vidím postavení týmu Williams a McLaren, které se nepohybují tam, kde by podle dřívějších úspěchů mohly a měly být. Williamsu se to nedaří už léta, postihla je velká krize, kterou nyní prochází i McLaren. Mám nadšení pro Ferrari, pro Mercedes, pro McLaren - kvůli pilotům, zkušenostem a někdejším šampionátům, které jsem v různých formách prožil. Doufám, že ještě stihnu v F1 chvíle, kdy s námi budou soupeřit jak Williams, tak McLaren a uvidíme opravdovou přehlídku silných špičkových týmů - to by podle mého názoru bylo skutečně kouzelné. Snad k tomu dojde co nejdříve," přeje si Lewis Hamilton.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.