Pokud se podíváme do historie F1, snad každý tým, který tu delší dobu působil, se nevyhnul slabšímu období. Asi nejvíc o tom mohou povídat u Ferrari, protože to až na pár závodů ještě nevynechalo jedinou sezónu.
V Maranellu určitě nebudou rádi vzpomínat - jen namátkou - na sezóny 1962, 1973, 1980 nebo 1992, ale jak zní ono nepsané pravidlo, po níži stoupá tlak. Trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton proto doufá, že stáje Williams a McLaren najdou opět svou někdejší sílu a naváží na bohaté tradice, které je provázejí.
Byl by velice rád, kdyby s piloty těchto týmů mohl bojovat o titul mistra světa a věří, že se tak stane dříve, než odejde do závodnického důchodu. V případě McLarenu může mluvit o vlastní skutečnosti, vždyť v tomto týmu strávil šest let a přivezl mu i titul mistra světa (2008). Williams naposledy figuroval v boji o korunu automobilového krále F1 o pět let dříve.
Pád z piedestalu je velice jednoduchý, návrat horší, to není nic nového pod sluncem. U Williamsu v letech 1986 a 1987 bojovali o titul oba piloti, aby po další tři roky uctivě povlávali právě za McLarenem. Až v roce 1991 se zase vyšvihli do popředí. Ostatně osudy tohoto týmu popisujeme v dlouhodobém seriálu. McLaren měl svou maximální krizi v letech 1979 a 1980. V současné době je tým rozhodně zaskočen, protože v podvědomí určitě měl velmi úspěšné spojení s Hondou (1988-1992), navazující na éru TAG Porsche. Čekat na vítězství čtvrtou sezónu je asi pro tým s takovou historií hodně tristní.
Lewis Hamilton se na portfoliu týmu z Wokingu, než odešel k Mercedesu, podílel 21 triumfy a nepřestává opakovat, že je pro něj rozhodně přijatelnější, když o titul bojuje s více piloty a ne jenom s týmovým kolegou. Pevně věří, že u Williamsu a McLarenu najdou způsob, jak do takového zápasu zasáhnout, alespoň v době, kdy bude ještě v F1 působit.
"Je to pro mě hodně smutné, když se dívám na Formuli 1 a vidím postavení týmu Williams a McLaren, které se nepohybují tam, kde by podle dřívějších úspěchů mohly a měly být. Williamsu se to nedaří už léta, postihla je velká krize, kterou nyní prochází i McLaren. Mám nadšení pro Ferrari, pro Mercedes, pro McLaren - kvůli pilotům, zkušenostem a někdejším šampionátům, které jsem v různých formách prožil. Doufám, že ještě stihnu v F1 chvíle, kdy s námi budou soupeřit jak Williams, tak McLaren a uvidíme opravdovou přehlídku silných špičkových týmů - to by podle mého názoru bylo skutečně kouzelné. Snad k tomu dojde co nejdříve," přeje si Lewis Hamilton.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.