Pokud se podíváme do historie F1, snad každý tým, který tu delší dobu působil, se nevyhnul slabšímu období. Asi nejvíc o tom mohou povídat u Ferrari, protože to až na pár závodů ještě nevynechalo jedinou sezónu.
V Maranellu určitě nebudou rádi vzpomínat - jen namátkou - na sezóny 1962, 1973, 1980 nebo 1992, ale jak zní ono nepsané pravidlo, po níži stoupá tlak. Trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton proto doufá, že stáje Williams a McLaren najdou opět svou někdejší sílu a naváží na bohaté tradice, které je provázejí.
Byl by velice rád, kdyby s piloty těchto týmů mohl bojovat o titul mistra světa a věří, že se tak stane dříve, než odejde do závodnického důchodu. V případě McLarenu může mluvit o vlastní skutečnosti, vždyť v tomto týmu strávil šest let a přivezl mu i titul mistra světa (2008). Williams naposledy figuroval v boji o korunu automobilového krále F1 o pět let dříve.
Pád z piedestalu je velice jednoduchý, návrat horší, to není nic nového pod sluncem. U Williamsu v letech 1986 a 1987 bojovali o titul oba piloti, aby po další tři roky uctivě povlávali právě za McLarenem. Až v roce 1991 se zase vyšvihli do popředí. Ostatně osudy tohoto týmu popisujeme v dlouhodobém seriálu. McLaren měl svou maximální krizi v letech 1979 a 1980. V současné době je tým rozhodně zaskočen, protože v podvědomí určitě měl velmi úspěšné spojení s Hondou (1988-1992), navazující na éru TAG Porsche. Čekat na vítězství čtvrtou sezónu je asi pro tým s takovou historií hodně tristní.
Lewis Hamilton se na portfoliu týmu z Wokingu, než odešel k Mercedesu, podílel 21 triumfy a nepřestává opakovat, že je pro něj rozhodně přijatelnější, když o titul bojuje s více piloty a ne jenom s týmovým kolegou. Pevně věří, že u Williamsu a McLarenu najdou způsob, jak do takového zápasu zasáhnout, alespoň v době, kdy bude ještě v F1 působit.
"Je to pro mě hodně smutné, když se dívám na Formuli 1 a vidím postavení týmu Williams a McLaren, které se nepohybují tam, kde by podle dřívějších úspěchů mohly a měly být. Williamsu se to nedaří už léta, postihla je velká krize, kterou nyní prochází i McLaren. Mám nadšení pro Ferrari, pro Mercedes, pro McLaren - kvůli pilotům, zkušenostem a někdejším šampionátům, které jsem v různých formách prožil. Doufám, že ještě stihnu v F1 chvíle, kdy s námi budou soupeřit jak Williams, tak McLaren a uvidíme opravdovou přehlídku silných špičkových týmů - to by podle mého názoru bylo skutečně kouzelné. Snad k tomu dojde co nejdříve," přeje si Lewis Hamilton.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.