O osobnostech se kolikrát říká, že čím větší jsou, tím méně jsou schopné spolupracovat. Není to samozřejmě úzus, ale v minulosti F1 najdeme několik případů, kdy se tato varianta naplnila. Jako například u dvojice Bernie Ecclestone a Ross Brawn.
Když se v minulosti přetřásaly možnosti, kdo nahradí ve funkci Bernie Ecclestonea, padlo i jméno Rosse Brawna. Ten měl v F1 bohaté zkušenosti, ale prohlásil, že s Ecclestonem by spolupracovat nemohl. Nikdy však prý neusiloval o to, aby jeho funkci převzal. Brawn se po svém působení u týmů F.O.R.C.E. Haas, Benetton, Ferrari, Honda, vlastního týmu Brawn GP a Mercedes zapojil do nového programu Liberty Media, kde pracuje v tříčlenném týmu s Chase Careym a komerčním šéfem Seanem Bratchesem.
Bernie Ecclestone se vzdal kontroly nad F1 a přesunul se do role emeritního šéfa, ovšem jak sám přiznává, se současným vedením má jen opravdu málo společného. O Brawnovi, který zpočátku pracoval pro Liberty Media jako konzultant prohlásil, že by svou funkci nikdy nedostal, pokud by on sám ve své pozici zůstal.
"To není pravda. S Ecclestonem jsem nemohl pracovat, ale jeho odchod nebyl podmínkou. Na další existenci Formule 1 máme hodně odlišné názory. Bylo by velmi zábavné s Berniem pracovat, ale zároveň to nebylo možné. Ecclestone však za ty roky učinil mnoho věcí svým způsobem a bylo to z jeho strany velmi efektivní. Ale nikdy jsem ho nezažil, že by měl nějaké důležité partnery, rozhodně ne v oblasti podnikání. Byli tu lidé, kteří mu s určitými aspekty pomohli, ovšem já si o mé filozofii nemyslím, že by zašla tak daleko, že bych se nutně Berniemu musel přizpůsobit. On je zvyklý používat okamžitého rozhodování, já jsem opakem, chci plánovaný dlouhodobý proces. Mám dojem, že Bernie jednou prohlásil: »Nic neplánujte dlouhodobě, protože nevíte, co se stane, až se dostanete do určitého stadia plánů«," komentuje situaci Brawn.
Dvaašedesátiletý rytíř britského impéria se domnívá, že pod hlavičkou Liberty Media se zlepšila spolupráce mezi automobilovou federací FIA a držitelem obchodních práv FOM. Brawn je přesvědčen, že tato kooperace bude nadále pokračovat s tím, že FOM se hodlá více zapojit do procesu přípravy předpisů, nicméně konečná odpovědnost bude i nadále zůstane v rukou FIA.
"Hodláme zápolit - řečeno boxerskou mluvou - v našem rohu, v budoucnu mnohem důrazněji než tomu bylo doposud. Tím nechci říci, že se předchozí management o něco takového nestaral, ale bylo to víc v rytmu staccata. Začali jednat, až když došlo ke krizi, zatímco my chceme udržovat neustálý proces zlepšování. Proto jsme přesvědčeni, že máme zde máme hrát důležitou roli a máme právo se zapojit do vytváření pravidel pro budoucí F1. Ovšem nehodláme si osobovat v konečném důsledku plnou zodpovědnost - ta musí spočívat v rukou FIA, protože automobilová federace je regulačním orgánem," dodává Brawn.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.