Španělský exmistr světa už ví, kdy se poprvé posadí do vozu IndyCar, aby si zhruba vyzkoušel, co ho ve "staré cihelně" na konci května čeká. Svět F1 a motorismu vůbec i nadále hodnotí jeho rozhodnutí dát na jeden závod Formuli 1 vale.
Existují názory, které nevidí v Alonsově záměně startu v 500 mil INDY namísto Grand Prix Monaca smysl, protože právě tady po návratu Hondy do Formule 1 po spojení s McLarenem týmu dařilo, navíc Alonso zde dosáhl jednoho ze tří nejlepších umístění na tomto spřežení - byl tu v roce 2016 pátý, což je s GP Maďarska 2015 a závodem v americkém Austinu prozatím nejlepší výsledek novodobé spolupráce McLaren-Honda. Alonsův soupeř z Red Bullu, Daniel Ricciardo, by si rozhodně nechtěl nechat závod v Monaku ujít, ale domnívá se, že z Alonsovy strany jde o nejlepší rozhodnutí si z F1 odskočit.
"Fernandova absence dává smysl. Pokud nebojujete v tomto závodě vpředu, je to hodně dlouhé a únavné. Rozhodl se skvěle a vybral si pro to opravdu vhodný čas. Naskýtá se mu zajímavá možnost spolupráce s dobrým týmem. Cítím jeho frustraci ohledně momentálního působení v F1. Pokud bych byl já sám v podobné situaci a měl jeho roky, asi bych se rozhodl stejně," komentuje Ricciardo Alonsovo rozhodnutí závodit v sérii IndyCar namísto v jednom z nejprestižnějších závodů F1.
Australský pilot, který 1. července oslaví 28. narozeniny, je velkým fanouškem série NASCAR, sám se nechal slyšet, že by si jednou rád zajel závody jako Daytona 500 a nebránil by se ani výzvě jménem 500 mil Indianapolis, ale Formule 1 ho zatím zcela naplňuje a na nějaké výlety mimo ni zatím nemyslí.
"Alonsovi toto rozhodnutí může otevřít nové možnosti. Pokud bych byl já víceméně na konci kariéry v F1, také bych se ohlížel po dalších variantách. Ale zatím to není na pořadu dne. Chtěl bych teď pilotovat rychlejší monopost F1, mnohem raději než třeba jet v rychlém voze IndyCar," dodává Ricciardo.
"Načasování jeho rozhodnutí nemohlo být lepší a skýtá mu skvělou příležitosti, protože v F1 z jeho pohledu se v F1 nic neděje. McLaren momentálně není stále konkurenceschopný, ačkoliv on sám je pořád jeho hlavní postavou. Takže pokud je stále zapálený pro věc, je jeho odskok do 500 mil INDY výbornou šancí nejen pro něj, ale i pro McLaren, Hondu a tým mého syna Michaela v Indy Car. Monako sice pravděpodobně je pro McLaren nejvhodnějším okruhem v letošním šampionátu, ale díky tomu, že Fernando přijde v Indianapolis na jiné myšlenky, vrátí se k týmu šťastnější, než kdyby seděl v kokpitu Formule 1. A já mám za to, že něco podobného očekává i on," dodává k záležitosti mistr světa F1 1978 a vítěz 500 mil INDY 1969 Mario Andretti.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.